1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat als Microsoft niet Rare maar Square Enix had gekocht

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Toyota Yaris, 26 sep 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ah joh klein verschilletje maar. :+

Moet je na gaan wat ze voor Square-Enix zouden moeten gaan betalen. Sony betaalde destijds 300 miljoen dollar voor die 19% aan aandelen en dat was in de tijd dat SquareSoft bijna ten onder ging aan financiele problemen en de aandelen zeer laag stonden.

2. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben duidelijk geen rpg-ert :D

3. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach als er dit weekend nog wat meer duidelijkheid komt mbt de DVD movie sequel van FFVII dan is er tenminste al 1 product van Square Enix dat afspeelbaar is in een Xbox! :D

Maar ik blijf hopen op een echte FFVII comeback game. Ik vond het verhaal en de characters van FFVII superdeluxe (Sephiroth is echt een top villan, ik vond de artwork van die game zo ontzettend mooi!). Maar ik ga koken anders is er zometeen niets te eten als mijn vriendin thuiskomt.

GRTZ! *)

4. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    ach maak je ni druk jongens ik denk zelfs dat ms ooit nintendo gaat over nemen ik geef ze ni lang meer te leven. Er komt geen nieuwe cube denk ik als het zo door gaat. MS en Sony blijven denk ik over en MS zal het wel winne. Net als sega gaat nintendo denk ik spellen voor de xbox maken, ik denk dat de nintendo games een grootter mark bereiken op de xbox als op de ps omdat wij ni van die zielege modchippers zijn.

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tuurlijk joh... er bestaan natuurlijk geen gemodde Xboxen. :{

En antwoord nu alsjeblieft niet dat het met de PS2 meer gebeurd want dat doet er niet toe. Het is allebei waardeloos en totaal offtopic voor deze discussie.

6. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De gamecube heeft iig nog wel winst gemaakt met de gamecube.
    En als ze de prijs van de gc ook nog eens gaan verlagen in 99 euro denk ik dat ik er ook wel 1 gaat kopen. :D

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die licenties konden ze er niet bijkopen slimbo, die zijn van nin...

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    whahahaha lol, je bent echt te zielig om op mijn commentaar antwoord te geven dat je maar off topic begint te blaate, en srry voor de vele typfoute, dyslecties(of zoiets) :p
    Veel plezier met de Toyota , ik wacht wel tot de nieuwste diablo.
    En over me vriendin ik heb er al 1, kan jij niet zeggen waarschijnlijk als je zulke domme dingen verzint inplaats van on topic te blijve
    en fable is x-box exclusive en kotor ook(alleen niet voor altijd)

9. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wordt Nintendo niet zo snel overgenomen. Ik denk echter wel dat de kans bestaat dat Nintendo software gaat maken voor andere platforms (ookal beweren ze nu nog dat zoiets nooit zal gebeuren). Uiteindelijk willen ze geld verdienen en dat zouden ze flink kunnen doen als ze ook games zouden uitbrengen op andere consoles.

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    precies, ben het eindelijk een keer eens met toyota

11. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat "hij is niet mooi" gedoe echt onzin. Kom op he! Je koopt een console toch voor de games en de power??!! En niet omdat ie er mooi uit ziet!! Je zet hem toch niet in een vitrinekastje?? Al zag hij er uit als een half verrotte hondendrol met steenpuisten, dat maakt toch geen f*ck uit!! Als er maar kracht in zit en als er maar goede games op komen, dáár draait het bij een console om.

En dan Rare. Ik denk dat deze aankoop puur psychologisch bedoeld is. Rare WAS een van de topontwikkelaars op N64 en had een groot aandeel in de topgames op de nintendo console. Rare stond bekend als een vindingrijke ontwikkelaar. Met de koop van de Rare is de cube een topontwikkelaar armer. Dit komt psychologisch zéér hard aan bij nintendo en zijn aanhangers. Het zou het zelfde zijn als Sony Bungie op zou kopen en van halo 2 een ps2 only titel zou maken. Dat komt gewoon KEIHARD aan.

12. PSVdebeste

PSVdebeste Dw@rven

Leuk Bevonden:
    0
    Sega heeft al een aangegeven niet voor een console te willen ontwikkelen maar voor alle drie, dus dat word niet wat

maar ik vind ook dat microsoft meer had moeten investeren in japanse ontwikkelaars, en niet verwachten dat zij zich zullen aanpassen aan amerikaanse en europese games

13. Segata Sanshiro

Segata Sanshiro mr. Sega Saturn

Leuk Bevonden:
    0
    Als MS Square Enix had gekocht ipv Rare. Dan was de Xbox wel al een paar miljoen keer over de toonbank gegaan in Japan. MS had de kans om aandelen van Square te kopen, maar dat deden ze niet. Hele domme zet van MS, en ze voelen het nu.

14. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad! Ik weet nog goed wat er gebeurde toen nog Squaresoft de overstap maakte van Nintendo naar Sony: Final Fantasy VII heeft toen enorm goede zaken voor Sony gedaan. Als je in Japan iets wil bereiken dan heb je Square Enix nodig of producten die kunnen concurreren met het beste wat Square Enix aan games maakt. Maar ik hoop dat met Yoshihiro Maruyama als General Manager Xbox in Japan en vooral met de connecties die hij heeft iets op touw kan gaan zetten.

En als Square Enix niet wil waarom dan niet een team in delen bij elkaar proberen te krijgen. Als grafisch ontwerper graag iemand als Tetsuya Nomura (wat waarschijnlijk wishful thinking is...maar ja) ga maar eens op zoek op internet wat hij allemaal gemaakt heeft, echt super! Laat zo iemand gewoon een hoop artwork maken in de stijl van FFVII voor je game, als zulk hoogwaardig artwork vervolgens omgezet zou worden naar de characters in de game zelf dan zou de game er fantastisch gaan uitzien. Qua raw processing power zou dat op de Xbox volgens mij wel mogelijk moeten zijn. En wat betreft het bouwen van de game zelf en in het bijzonder een hoogwaardige game-engine daar heeft Microsoft in-house meer dan capable teams voor.

Maar het is al erg laat aan worden (or should that be early) dus ik ga lekker slapen.

GRTZ en welterusten,

Toyota Yaris

Laatst bewerkt: 28 sep 2003
  15. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb veel liever Rare als Square Enix, Square Enix spellen spreken mij totaal niet aan (haat Final Fantasy)en de Dragon Quest serie is vooral in Japan populair, geef mij dan maar RAre met spellen als Conker, KAmeo, Banjo-Kazooie en Perfect DArk

16. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    We zullen zeer binnenkort zien in wat rare nu werkelijk in staat is. Of het al dan niet iets kan bijdragen tot het succes van de Xbox kunnen we pas echt zeggen als de eerste Rare games in de winkel liggen. Nu kunnen we enkel speculeren dat het een miskoop is ( wat het volghens mij niet is).

17. Segata Sanshiro

Segata Sanshiro mr. Sega Saturn

Leuk Bevonden:
    0
    Rare doet pas iets voor de Xbox als de nieuwste Perfect Dark uitkomt. Dus eigenlijks gaat Rare iets voor de Xbox 2 doen. Square Enix zou veel meer voor de Xbox hebben gedaan, dan Rare ooit zou kunnen doen.

18. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Rare's Grabbed by the ghoulies lijkt Zombies ate my neighbours voor 2003. Conker zou nog wel leuk kunnen zijn, Kameo heeft ook nog wel kansen maar ik vind de vormgeving van de creatures/animals zo ontzettend lelijk...Mij maakt niemand wijs dat er nergens character designers op de markt aanwezig zijn die dit veel beter zouden kunnen. Dat vind ik trouwens een echte Rare fout: het matige tot zelfs lelijke design van de characters (met soms een uitzondering maar daar kom ik nog aan toe) de main characters kunnen er nog wel mee door maar de rest.. Maar als je het mij eerlijk vraagt moet ik toch bekennen dat de komende games van Rare mij eigenlijk totaal niet aanspreken.

Perfect Dark Zero is de enige titel waar ik echt op zit wachten (en die tevens een uitzondering is qua characterdesign) maar als je dan hoort hoe lang het nog gaat duren voor die game uitkomt....Niet dat wachten voor een supergame erg is maar de data die we nu horen vind ik wel erg overdreven voor een veredelde FPS. Zolang hoeft het toch niet te duren om een game in dat genre te bouwen. Zeker als de planning voor de game waarschijnlijk al loopt vanaf het releasen van Perfect Dark op de N64 in 2000. De game is zelfs van de Rare site verdwenen bij de upcoming games, hoeveel jaar wil ze er nog over gaan doen? Volgens mij had Microsoft hogere verwachtingen van deze ontwikkelstudio, Rare is gewoon niet productief genoeg om een investering van zoveel miljoenen dollars te verantwoorden.

GRTZ

Toyota Yaris

Laatst bewerkt: 28 sep 2003

Deel Deze Pagina