1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat ben jij: Verzamelaar of verkoper?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banzaiaap, 12 nov 2007.

  1. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, een leuke stelling om het eens over te hebben, dacht ik zo. Houd jij al je spellen als je hebt gekocht of gooi je ze zo snel mogelijk op X-bazaar (ed.)?

    Ikzelf zit er een beetje tussen in, sommige spellen zijn gewoon toppertjes en MOET ik gewoon houden, zodat ik ze later weer kan spelen. Maar andere wil ik zo snel mogelijk van af (om er iemand anders blij mee te maken). Wel jammer is soms, dat spellen al te oud zijn en daarom maar 10 euro opbrengen.. dan kan je ze net zo goed houden natuurlijk :)

    Wat doen jullie met jullie spellen?

    Edit: @ Mods: Ohja (Lieve modjes:9), ik wist niet in welk forum ik dit moest plaatsen, dus ik hoop dat het zo goed is..O-)
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2007
  2. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben overduidelijk een verzamelaar, heb nog nooit een game verkocht. Heb 50 xbox 1 games staan en een stuk of 17 xbox360 games. Het staat gewoon cool om zoveel games op een rijtje te hebben. Heb ook nog een hoop PC games maar die liggen in de kast/gekocht via steam dus geen hoesje.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik laat hem hier eerst staan, zolang het maar geen opsomtopic wordt. Misschien is het leuk als de mensen die verzamelaars zijn er wat foto's van hun verzameling bij plaatsen?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik wás een verzamelaar. Totdat november begon, en ik geld nodig had voor al die vette games. :'-(
    Iedere game die ik verkoop gaat met pijn in mijn hart de deur uit :'-(

    Ik hoop ze ooit allemaal nog eens terug te kunnen kopen. Hoe crap de game ook is.

    Verzamelaar dus :cool:
     
  5. Paolo®

    Paolo® Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was eerst een ruiler, maar nu ben ik een verzamelaar!! Dit ook omdat ik nooit de moeite neem om ze op de Xbazaar te zetten enzo hehe! Heb nu al 14 spelletjes :D yee
     
  6. Xplicit

    Xplicit MX-3

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was een verzamelaar, wou altijd de limited editions. Tot ik besefte dat 70 euro voor een schijje eigenlijk gewoonweg belachelijk is. Nu ben ik wel een verzamelaar, maar er zitten ook gewoon classics tussen. En als het zou moeten zou ik m'n collectie zou verkopen (bijvoorbeeld als ik voor een auto zou gaan en ik mis nog een klein beetje geld, oid)
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik wil een verzamelaar zijn, maar ik wil meer spellen spelen dan ik geld heb dus ben ik een verkoper/ruiler. Ik heb bijvoorbeeld eersgisteren crackdown verkocht, vandaag de deal gesloten om the godfather te ruilen en ik kan TDU aan een klasgenoot van me verkopen. Die spellen speel ik misschien 1 keer in de 2 maanden dus is het een beetje zonde om die te houden.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb een NES in goede staat met een paar games in bijna nieuwstaat,
    Ik heb een SNES met een paar games,
    Ik heb een N64 met een zooi games in doosjes met boekjes,
    Ik heb een Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance en Nintendo DS met een zooi games,
    Ik heb een Gamegear met Sonic 2,
    Ik heb een Dreamcast met wat games, waaronder Shenmue in goede staat,
    Ik heb een Xbox met een lekkere stapel games,
    Ik heb een Gamecube met een goede stapel games,
    Ik heb een Xbox 360 met een paar games.

    Rara, wat ben ik? :+ (Naast rijk en gestoord, dan ;))
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je bent iig geen Sony fanboy... :+
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Oh, helemaal vergeten...

    Ik heb ook nog een PS2 :+
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik ben het beide.

    Eerst verzamelde ik games en dat voornamelijk Sega games zo rond de 80 Master System games, 60 Mega Drive games, 25 Mega cd games, 90 Xbox games. Maar elke keer als ik een spelcomputer had, en er kwam een nieuwe dan verkocht ik de hele zooi en kocht ik voor het geld wat ik er voor kreeg een nieuwe spelcomputer als die uit kwam. Zo ging ik van de Master System naar de Mega Drive/Mega cd van de Saturn naar de Dreamcast van de Dreamcast naar de Xbox enz enz. Soms heb ik er wel eens spijt van vooral van de Master System games, maarja blijf wel graag bij de tijd en meestal was verkopen van me oude console de makkelijkste manier om een nieuwe te kunnen kopen. :) Kan nu wel zeggen dat ik zo op deze manier wel elke console heb gehad (op de Gamecube en NeoGeo na) en vooral plezier van heb gehad .
     
  12. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee mooi, ik denk niet dat het heel erg zal worden, maar zo kan je ook een beetje kijken wat de rest hier eigenlijk allemaal doet..8) En trouwens, ik vind die gamertag-topics in het Halo 3 forum veel irritanter (Ranked team slayer-gamertags enzo..)
     
  13. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Even lijstje van Modder-Eter afgepakt en aangepast. Komt waarschijnlijk volgend jaar nog een ps3 bij.

    Verzamelaar dus, moet wel zeggen dat een groot deel van dit is sinds ik samenwoon :9

    Foto zal niet zoveel nut hebben, aangezien bijna alles nog in dozen zit sinds we in juni verhuisd zijn.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Hier een paar foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Heb helaas hier ff geen foto van de voorkant van Chrono Trigger. En ja, dat is plastic wat nog om de game zit ;)

    [​IMG]
    Niet mijn foto, maar wel de versie die ik gekocht heb.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kijk daar wordt het een leuke thread van! Mooie pics Modder-eter.

    edit: ik ben zelf trouwens een verkoper. Verzamelen ed is allemaal hartstikke leuk, maar 99% van de tijd staat het niks te doen en stof te happen. Als ik ergens niet tegenkan is het wel zooi verzamelen. Elke game die ik heb gaat weer de deur uit als ik hem zat ben en nog nooit spijt van gehad. Behalve bij Gears die heb ik weer een keer terugekocht. Met consoles precies hetzelfde, zodra er een nieuwe komt gaat de oude de deur uit en ik ben onderhand 10 consoles verder.

    Van mij geen interessante pics dus ;)

    edit2: hetzelfde met films trouwens. Met de komst van de dvd ging iedereen ze ineens kopen. En daar heb ik even aan meegedaan, totdat ik er achter kwam dat ik keer op keer weer naar de videotheek ging om een nieuwe film te huren ipv een oude weer te kijken. Ik doe mijn oude dvd's niet weg, maar zal niet snel een dvd/blu-ray weer kopen (planet earth uitgezonderd)
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    ik ben echt een verkoper.. ik hou heel weinig.. dan moet het echt goed zijn.. ik probeer games zo goedkoop mogelijk op de kop te tikken om deze te ruilen of met winst te verkopen.. ik speel sommige games gewoon gratis of voor 2.50€ als ik het dan nog een x wil spelen koop ik het gewoon nog een x ergens goedkoop ;)
     
  17. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    voor de 360 ben ik een verzamelaar, verkoop liever niets ook al speel ik het spel niet meer :D
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik ben een echte verzamelaar. Ik verkoop nooit games. De games die ik nu voor m'n Xbox360 heb, die houd ik ook allemaal.

    Moet wel zeggen dat ik mijn oude Xbox heb verkocht inclusief alle games (+/- 20) omdat ik die toch nooit meer zou spelen op m'n 360, en ik daardoor de vraagprijs wat hoger kon maken! Maar ik verkoop normaliter nooit een game. Vind het heerlijk om te zien, zo'n mooie collectie games! :)
     
  19. capcom23

    capcom23 Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen pics, maar ik ben wel een verzamelaar.

    Ik heb wel wat games op PC via emulator staan, maar heb ze toch liever origineel. Als een kind van 12 kon ik uiteraard geen games kopen. Veel gespaard toen voor een super nintendo spel en ben nu dus de schade beetje aan het inhalen. Ik hield alleen van adventure games en kocht alleen mario (clones) spellen. Nu ik van RPG houd koop ik bijna alle RPG spellen die er maar zijn. Ook import koop ik soms dubbel bepaalde dingen. Dragon quest 8 heb ik wel 3x gekocht. Suikoden 1 heb ik 3x ;) en nog meer andere RPG spellen.

    Ik ben nu ook Nintendo 64 spellen aan het verzamelen. Uiteraard het liefst met een doos/boekje. Is toch wel mooier dan alleen het spel. Heb zeker wel paar honder spellen hier liggen en mijn kast is gewoon vol en mag zeker wel een apart ruimte huren als ik meer wil. Het blijft maar stapelen. Maar zeker wel een leuke hobby!
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Kijk eens naar mijn post op de vorige pagina. Zal je vast leuk vinden ;)
     

Deel Deze Pagina