Wat is de leukste stad om te studeren?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jajojo, 28 okt 2003.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Voor (de orientatie op) het nieuwe schooljaar ljkt me dit wel een leuke thread. In heel Nederland zijn universiteiten te vinden, maar welke is nou de leukste (in combinatie met de stad waar die zich bevindt). Het gaat me dus specifiek om universiteiten en niet om MBO+ HBO opleidingen.

Dus wat wordt het; Amsterdam, Enschede, Groningen, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, of Lutjebroek? Of Eindhoven.

/Edit, het rijtje moet wel compleet zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  2. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik vind Utrecht altijd wel een relaxte stad. Maar ik heb er niet gestudeerd wel 10 weken gewerkt/ stage gelopen.
    En dan wel in de meest foute wijk namelijk t kanaleneiland.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Je hebt Enschede er niet eens bij staan!

Enschede wordt meestal niet gelijk als studentenstad gezien, maar is het toch wel degelijk. Misschien niet zo als Groningen of Utrecht, maar het is zeker wel een gezellige stad. Niet zo massaal, maar met genoeg leuke kroegjes en vooral 's zomers is het geweldig teraszitten in Enschede.

Een ander voordeel is de Campus. Alle Universiteitsgebouwen zitten gezamenlijk op één groot universiteitsterrein. En dan niet alleen de faculteitsgebouwen, maar ook een supermarkt, bibliotheek, kapper, fietsenmaker, bank, sportterreinen, sport- en fitnesshallen, echt alles. Je kunt er zelfs wonen, maar veel studenten kiezen er toch voor om in de stad te gaan wonen, omdat dat gewoon veel gezelliger is :

En nog een voordeel: de kamerhuur is in Enschede stukken lager dan bijvoorbeeld Groningen of Utrecht, helemaal in vergelijking met bijvoorbeeld Amsterdam.

Achja, Enschede, een leuke, kleine studentenstad, maar niet alle studies worden op de UT gegeven.