Bedankt marius dat is nog eens duidelijk! Tja ik wist niet eens van het bestaan van zoiets ik dacht inderdaad dat ze allen schokken net als een controller maar er bestaan dus ook stuurtjes die echt weerstand geven net als een echte auto. Dat lijkt me echt gaaf. Welke heeft dan wel echt force feedback en is dat dan nog duurder dan de al hele dure fanatec stuur. In dat geval koop ik liever een xbox 360. Daarbij begrijp ik dus dat het sturen, gassen en remmen etc. bij beide ongeveer net zo nauwkeurig is maar dat het verschil hem dus erin zit dat fanatec en echte force feedback sturen de weerstand van de banden op de weg simuleren? Verder heb ik nu ook begrepen dat niet alle stuurtjes compatibel zijn met alle games nu kan ik op logitech en fanatic geen info vinden over welke games WEL ondersteund worden, hoe kom je daar weer achter? Arno
Over de accuraatheid van het gassen, sturen en remmen van het Logitech stuur kan ik niet oordelen. Heb er nooit echt goed mee gespeeld. Met die van Fanatec zit het allemaal behoorlijk goed. Je hebt 'sensitivity' en 'deadzone' instellingen waarmee je zelf kunt instellen hoe gevoelig het stuur reageert en hoe groot de dode zone bij het gecentreerd houden van het stuur moet zijn. Erg handig! Zo kun je nog behoorlijk wat meer instellen op de Speedster. /edit: Mijn pc crashte. Hier even de rest: Voor zowel de Xbox als Xbox 360 zijn geen officiele Force Feedback sturen te krijgen. Er is heel veel onduidelijkheid over het hoe en waarom (heb er op beurzen al meerdere keren vragen over gesteld aan zowel mensen van Microsoft, als aan de projectleider van PGR3, als aan mensen van Logitech) en het lijkt erop dat het een licentieprobleem is. Nu heeft de Xbox 360 USB aansluitingen, dus er is nog hoop voor de toekomst mocht dit probleem opgelost worden. Er zijn namelijk veel USB FF sturen te krijgen. En mijn lievelingsstuur (voor de PS2): de Logitech Driving Force Pro is ook USB. Nu moeten er natuurlijk ook drivers aanwezig zijn, maar dit is ongetwijfeld via een Xbox Live dashboard update mogelijk om dat op te lossen. Voorlopig is de Speedster 3 dus de beste optie voor de Xbox, maar wel een vrij dure. Hij is trouwens hier en daar nieuw voor 99 Euro te krijgen hoor, ondertussen! Voor sturen op de 360 is er nog niet veel keus geloof ik, maar daar wil ik me ook nog in gaan verdiepen. Er schijnt er 1 van MadCatz aan te komen. Zodra er meer toffe racegames voor de 360 komen wil ik er ook 1. Want tot die tijd staat mijn mooie setup (zie vorige pagina) stof te happen
Alleen Playstation2 ondersteunt 'echte' force feedback bij race spellen, de xbox jammer genoeg niet. Maarja met die speedster heb je een 'gesimuleerde' force feedback niet de 'echte'. Is er een fijn stuurtje tussen de prijs range van 25 - 75 euro? Iets wat je bij dixons kan halen? Of zijn die stuurtjes allemaal niks?