1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wat is het verschil in uitgaves van spellen (classic, promo)

Discussie in 'Algemeen' gestart door samson, 2 feb 2012.

  1. samson

    samson Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ben ik al enige jaren bezig met games eigenlijk al van af de nintendo.
    maar het valt me steeds meer op dat er steeds meer verschillende soorten komen.

    bevoorbeeld classic of promo edition

    nu heb ik zelf ook wel classic's in me kast staan maar wat is daar het verschil mee met een gewone?
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Onder welke steen (zonder internet) heb jij geleeft als je al jaren gamed maar niet weet wat een classic edition is?:confused:
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    De fuck zeg. :F:
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Boeiend.


    Anyway: classic is gewoon een marketing trucje. Een verzameling van verschillende topgames. Het zit hem alleen in het hoesje en de prijs (iets goedkoper), de game is exact hetzelfde.
     
  5. samson

    samson Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    @MAD 1976
    ik mag voor jou hopen dat je normaal een wat vriendelijkere antwoord geeft
    kan misschien aan het tijd stip liggen.
    helaas staat niet op elke site wat een classic edition nou anders is dan het orgineel ook ik had zelf wel gezien dat de hoes anders was.
    en het kon dus ook best zijn dat de game zelf ook uitgemelkt was geweest.
    vandaar dat ik op een nette manier hier mijn vraag stel dan vraag ik mij af waarom ik zo'n reactie terug krijg ik bedoel reageer dan gewoon niet als je toch niet reageert het is alleen niet echt een warm welkom hier op het forum.

    @Yellow 13
    Je had ook gewoon niet hoeven te reageren was slechts een vraagje

    Dankje tyrant hier kan ik te minsten wat mee.
    dat de hoesjes anders waren was me inderdaad niet ontgaan maar ik wist niet als de game zelf nou ook nog uitgedunt was ofzo.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Mad en Yellow: svp even normaal reageren op vragen. Samson stelt een hele normale vraag en dit is het nou niet de manier waarop we hier met leden omgaan. Helemaal niet als het nieuwe leden zijn :)

    @ Samson: een promo-edition is overigens vaak een uitgave die alleen naar sites/reviewers/journalisten wordt gestuurd ter review. Vaak mist het hoesje en zit het spel is een simpele sleeve of dun cd hoesje. Soms zit is wel in een hoes maar zit er een promo-balk voorop. Ook hier geldt dat het spel hetzelfde is.

    Volgens mij is het overigens niet de bedoeling dat deze dingen echt weer verkocht worden, maar wie houdt ze tegen. Wat sites ook vaak doen is de spellen weggeven bij prijsvragen.

    Mbt mijn eigen mening tov promo's/classics: noem me een neuroot maar ik wil altijd het origineel :)
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Mijn antwoord was niet zo lullig bedoelt als jij hem oppikte...ik vroeg me af of het een serieuze vraag was, vandaar.;)

    In al die jaren als gamer zou je dit toch moeten weten, denk ik dan....

    Anyway:
    Geef dan wel een goed antwoord op de vraag.:+

    Sommige classics hebben namelijk wel wat extra's;
    soms zijn ze inclusief wat DLC (oa. Mass Effect) en soms wat andere extra's (oa. Batman Arkham Asylum kreeg 3D).


    Classics zijn over het algemeen de topgames, die goed verkocht hebben;
    die worden dan nog een keer in het zonnetje gezet....alleen met een lelijker hoesje.:9
     
  8. samson

    samson Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had zelf ook wel zo'n idee maar ik zie soms wel eens in de winkel de normale versie staan voor bij voorbeeld 40 euro en de classic voor 20 euro.

    en dat zette mij eigenlijk weer aan het twijfelen als ik het wel goed had aangezien de verschillen groot zijn voor de zelfde game.

    en ik ben inderdaad veel bezig met games maar het is eigenlijk sinds kort dat ik er het internet voor op duik om eerste kijken wat voor game het is en heb nooit iets over classic gelezen wel dat het een classic editie is maar niet wat het in houd.

    voor tijd ging ik naar de intertoys of FRS8) meer zit hier niet qua spellen.
    en als hij me dan leuk leek nam ik hem mee.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Misschien zijn de misverstanden hier ontstaan omdat jij nog écht een oldschool gamer bent. ;) Tegenwoordig is alles internet, forums en multiplayer.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik weet niet of oldschool het juiste woord is, maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik game al vanaf 1985 en tot aan xbw zat ik NOOIT op fora/internet voor games. Mijn info haalde ik uit magazines (mis ik soms nog wel eens), info was verspreid maar dat maakte het juist ook wel vet. De eerste keer dat ik xbw zag heb ik het forum lachend aan een kameraad laten zien 'kijk die nerds nou, ze discussieren zelfs over de ins en outs van wapens in Halo, wtf....!'

    Dus toen was ik mij iig ook niet bewust van dit soort zaken.

    Toevoeging voor Samson: games hebben soms ook een Game of the Year edition (GOTY) dit is vaak een editie die op dezelfde disc ook alle content heeft staan die later is uitgekomen (downloadable contenc = dlc)

    Borderlands heeft dat bijvoorbeeld.
     
  11. samson

    samson Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    die had ik inderdaad al bij langs zien komen en vroeg me inderdaad af wat daar anders aan was.

    maar die was ik vergeten in me eerste bericht maar nu weet ik het dank je wel


    en ik ben nu een week of 4 rond aan het zoeken op het forum en er gaat toch opeens wel en hele andere wereld open.

    zou heb ik behoorlijk lang gedaan om er achter te komen wat dlc was
    maar ook hier ben ik zelf standig achter gekomen
     
  12. GizMo-2003

    GizMo-2003 Say What!?

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    2
    normaal antwoord ja! top gedaan :F:

    dit is dan een :emo: waard
     
  13. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    En jou post brengt veel meer inhoud met zich mee ;)
     

Deel Deze Pagina