1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is RAM-geheugen ?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Humorke, 28 aug 2003.

1. 00Vinnie00

00Vinnie00 Guest

je weet waar je moederbord zit he hoop ik ??

als je een beetje goed kijkt zie je ergens een strip zitten met kleine (bij mij) glinstere plaatjes erop

daarnaast kan je nog een paar van die strips in doen en daar komt je RAM in

doe het wel voorzichtig erin anders heb je kans dat de klikjes (slotjes) afbreken

2. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet natuurlijk wel eerst ff die Witte klemmetjes naar achteren drukken zodat je staafje met RAM er in kan. Als je hem er goed in drukt kun je die klemmetje weer terug drukken, er zit nl als het goed is een klein sleufje in het Ram geheugen staafje. Daar vallen die klemmetjes zo in. Als het goed is tenminste :)
    Welk RAM geheugen ondersteund je Moederbord eigenijk? SD RAM of DDR

3. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    euhm....
    Ik weet niet wat een moederbord is, ik weet niet waar je het over hebt en ik heb nog steeds geen RAM-geheugen gekocht
    Het zal waarschijnlijk nog niet voor nu zijn.
    Maar voeg me toe op MSN, dan kan je me op het moment zelf misschien helpen of later via MSN...
    potter_humorke@hotmail.com

4. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee, hoe kan je dat zien ? Wat is een Moederbord ?

5. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    als ik je een tip mag geven.
    Mensen zoals jij kunnen er beter niet aan beginnen. Aan je reacties te zien heb je van computers weinig verstand, dus kan je er beter maar niet aan beginnen. De kans dat je iets binnenin sloopt is toch wel groot, aangezien je op zo'n moment niet weet waar je mee bezig ben. Als je je interne geheugen (die RAM dus) wilt uitbreiden raad ik je aan om het te laten doen. Kost wel iets meer, maar dan maak je niets kapot.

6. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Daar kan ik wel in mee gaan, als je nl iets kapot maakt kost het je nog meer. Gewoon een keer naar een pc shop in de buurt gaan.

7. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0

ik dacht dat 3 gigahertz het meest was

8. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    *zucht

*EDIT* Ja, 3.85Ghz?!??!:confused:

Laatst bewerkt: 28 aug 2003
  9. 00Vinnie00

00Vinnie00 Guest

ik heb me pc zelf overgeclockt

10. TheGreatMo

TheGreatMo www.thegreatmo.tk

Leuk Bevonden:
    0
    ik had mijn pentium 2 comp's RAM verdriedubbelt, en nu ratteltie nouwelijks meer...

Neemt niet weg dat hij nu veeltelangzaam is...

11. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan meer met de computer zelf werken, maar ik weet niets van hardware.
    Maar zo leer ik bij.
    Maar hoe moet ik die kabels er dan weer in krijgen, want ik snap daar niets van :confused:

Ik zal het allemaal wel eens doen, maar nu nog niet.
    Voeg me toch toe op je msn als jullie me kunnen helpen met pc's :p
    potter_humorke@hotmail.com

Danku voor de hulp !!!!!!!!!!!!

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Vroeg de threadstarter om deze informatie? Nee? Houd zulke off-topic onzin dan voor je :{

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het lijkt erop dat Humorke een pc heeft met een onboard videokaart.
    Omdat ze videokaart geen eigen geheugen heeft zal het daarom
    een bepaalde hoeveelheid van het interne geheugen halen.
    Deze hoeveelheid Mb's is te regelen in de BIOS van de pc.

Je kan proberen om in de BIOS het videogeheugen iets lager in te stellen , waardoor je ook meer werkgeheugen over houdt.

14. 00Vinnie00

00Vinnie00 Guest

houd nou is op met zeuren mannetje denk is administrator denk ook dat ie alles mag

15. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    euhm....
    Zal ik doen als ik er wat van begrijp :confused:
    Wat is Humorke toch een domkop he :p
    Wel heel goed is, dat me pc minder gaat blokeren
    ZIjn record is 30 keer blokeren in 1 dagje. ( ongeveer)

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ga jij maar een weekje afkoelen.

17. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou gewoon naar die pc-winkel gaan. Dat is echt de beste oplossing. Aangezien jij zelf niet bepaald verstand hebt van hardware en dergelijke van een pc, lijkt het me niet slim als je het zelf gaat doen, cker niet als er niemand bij is die er verstand van heeft en het wel kan. Gewoon ff naar die winkel toe, en het laten doen. Als je meekijkt leer je nog wat, das beter dat instructies krijgen over internet en dan waarschijnlijk je halve pc mollen.
    Just a tip

18. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ok ramgeheugen..

In je pc zit te weinig ram.. waarschijnlijk heb je 64 maar dit is altijd ietsje minder omdat er altijd al een programmatje (windows ofzo) wat nodig heeft.. dus, jij wilt RAM bijbouwen.. dat is ongeveer het simpelste wat je kan doen.. een printer kopen is moeilijker dan ram der in stampen.. Let iig op de volgende dingen:

1: eerst moet je weten wat voor soort RAM je hebt.. als je daadwerkelijk maar 64mb ram hebt kan je uitgaan van Sram, laat je dus niet verleiden om DDR RAM te kopen!!!
    2: Daarna moet je het merk weten.. dit moet heel precies.. je pc pakt namelijk maar 1 soort ram tegelijk!
    3: RAM is redelijk handelbaar, maar het is wel een computeronderdeel dus wees gewoon even voorzichtig dat je het niet laat vallen.. niet op de grond, en niet in een glas cola..

Hoe zorg je dat je deze punten in de praktijk brengt:

punt 1+2: Snok wat origineel ramgeheugen uit je pc en neem het mee naar de winkel.. de kerel daar bezorgt je vervolgens de goede ram voor jou pc..

punt 3: lijkt me logisch..

owja.. je wilt natuurlijk weten hoe je je ramgeheugen herkent zegmaar.. nou heel simpel..

RAM geheugen zijn printplaatjes (die groene platen met chips erop) met dus een stel chips erop.. Ze zitten in 'ram slots': 'gleufjes' in je moederboard.. Je kan ze makkelijk herkennen omdat ze met z'n allen (2 ofzo) naast elkaar staan en daarnaast zijn nog wat lege Slots om het nieuwe ram dat jij wilt gaan kopen in te stoppen! voor ramgeheugen hoef je geen extra software te kopen/installeren.. als het goed is pakt hij het vanzelf..

dus gewoon even je kast opendoen (zolang je pc uit het stopcontact is kan je niks gebeuren..), je ramgeheugen losmaken (waarschijnlijk met een klein klemmetje aan de zeikant vast) eruitpakken en aan de kerel in de winkel laten zien..

ik had ook weinig kennis van hardware maar zolang je weet waar je mee bezig bent kan er echt niks gebeuren..

wat je kan doen is eerst je kast openmaken, dit kan geen kwaat zolang je het maar niet gaat forceren als hij niet losgaat en dingen af gaat breken.. niet vergeten alle schroefjes e.d. los te maken!

Als je kast los is en je herkent het ramgeheugen niet, krijgt het er niet uit of je vertrouwt het zaakje gewoon niet, dan moet je gewoon ophouden, en misschien idd maar heel je pc naar de pcboer brengen..

19. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo ziet RAM-geheugen eruit:

Het zijn best kleine kaartjes, ik schat ongeveer 20 cm lang ofzo.

Zoals al vaker gezegd is, kan je het beste even je kast openmaken, het RAM-geheugen zoeken en dat dan meenemen naar een pc-winkel.

20. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    vergeet NIET de stroom van je pc af te gooien als je hem open maakt! Dus gewoon de stekker eruit.

We willen niet morgen in de krant zien staan, dat een belgische jongen zichzelf heeft ge-electrocuteerd (:confused:), toen hij zijn Sram geheigen wilde verversen, na een aantal handige tips die hij heeft gekregen op de beste xbox site van de benelux: xboxworld...:+

Deel Deze Pagina