1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is RAM-geheugen ?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Humorke, 28 aug 2003.

1. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder zei, raad ik je echt aan om het TE LATEN DOEN en niet zelf te gaan lopen klooien. Mensen die er weinig verstand van hebben kunnen maar beter de pc dichtlaten. als ik jou was zou ik gewoon je pc loskoppelen en daarmee naar de pcboer toe lopen. Mocht je nou per ongeluk vergeten hoe de kabels zaten. Pak pen en papier en teken heel simpel een schema. elke aansluiting waar een stekker in zat geef je gewoon een nummer, je plakt een stikker op de stekker en zet daar hetzelfde nummer op. Dan kan dat nie verkeerd gaan lijkt mij. maar nogaals, het lijkt me echt het verstandigst om het te laten doen.
    En dingen zoals eerder werden gezegd om je geheugen van je onboard videokaart te verlagen. BEGIN DAAR ZEKER NIET AAN. Ik gok dat als je al de goeie te pakken heb in je bios dat je pc er bijna alleen maar trager van word, omdat je videokaart zeker wel genoeg geheugen nodig heeft.
    Dus haal je pc los, en fiets naar de dichtsbijzijnde pcboer voor een reepje nieuw geheugen.
    Suc6

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    [offtopic]voor iemand die weinig verstand heeft van pc's heb je nog wel een verrassend knappe avatar gemaakt[/offtopic]

3. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    [offtopic] LOL!:D:p[/offtopic]

4. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    hehe ja idd, slim opgemerkt, begin nu toch echt erg te twijfelen of hij er idd zo weinig verstand van heeft.

5. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    hij zegt toch dat hij meer met de computer zelf kan werken, daarmee bedoelt ie dus software ( ook photshop etc dus )

ik vind dat dus niet zo vreemd hoor, iemand kan geweldig kunnen photoshoppen of programmeren maar geen enkel verstand hebben van hoe een computer er van binnen uitziet

een beetje :{ van jullie om zo maar conclusies te trekken

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    @ richard:

je hebt gelijk.. maar er zit geen enkel gevaar aan het openmaken van je kast en even kijken of je er dan iets van snapt.. als je het zaakje dan niet vertrouwt zou ik idd even naar de pcboer fietsen.. maar RAM bijbouwen is echt het allersimpelste werkje dat je aan je pc kan verrichten en er kan weinig mis gaan.. voor meer info of tips voor het inbouwen van ram kan je ook gewoon naar de PC boer gaan.. maar als je ergens wilt beginnen, is het met RAM geheugen.. anders leer je het natuurlijk nooit :D

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    63:confused: Dat is onmogelijk om in je pc te hebben.

Als je pc open is en je twijfelt wat het intern geheugen is, op zo'n RAM 'plaatje' hangt een wit etiketje op waar opstaat x SD/DDR RAM en waarschijnlijk ook het merk.

8. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    tadaa!
    [​IMG]"

oudplaatje maar ach, zo zou het in principe moeten.

eerst 1 voor 1, je moet je DIMM'Slots op je Moederbord zoeken:
    [​IMG] hier zie je hem met een zwarte gleuf en witte "locks" op de zijkant...

Als je weet wat voor Ram je heb moet je het even opschrijven welke type het is, SDR-Ram ( Single Data Rate ), DDR-Ram ( Dual Data Rate ) en welke type PC ( geef aan de Mhz'en ) waarschijnlijk zal jij PC100 / 133 ram hebben, daarom moet je weten welke je moet hebben...

het instaleren:
    **! STROOM UIT !**
    1) Klik je "locks" open
    2) haal je ram eruit, of steek er 1 in ( als je em eruit haalt sla de rest dan over )
    :cool: zorg dat je hem er op de goede manier erin steekt..
    4) als hij goed erin zit, dat klik je de "locks" dicht zodat ze in de gleufjes komen in de zijkant:
    [​IMG] ( hier te zien )
    5) zet je pc aan en check of het is gelukt :)

9. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Even over dat het hetzelfde merk moet zijn, dat is onzin, als je eens wist wat voor kaartjes er boven in mijn pc zitten, die zijn echt niet van hetzelfde merk, en het werkt toch naar behoren.

Echter waar je wel even op moet letten, en ik weet dat dit weer ingewikkeld is, maar als je het doet moet je het goed doen, je moet opletten of je PC133 SDRAM koopt op PC100 SDRAM waarschijnlijk heb jij PC100 nodig, en die zijn moeilijk te krijgen en vaak duurder dan PC133.
    Waarom kan ik geen PC133 kopen denk je dan nou dat komt omdat het misschien zo is dat je moederbord te oud is en deze kaart niet volledig herkent, missschien wel voor de helft (dat was bij mij het geval) maar dat moet je natuurlijk niet hebben.

Wees niet bang dat je iets kapot maakt in je computer, je moet echt heel lomp zijn om je moederbord te mollen. Ik kan je vertellen ik heb de RAM kaartjes er wel eens verkeerd om in willen zetten en na een heftige krak was er nog steeds niks kapot...

Verder over het inbouwen staat hierboven genoeg informatie, ga alleen wel even bij jezelf na of het heel belangrijk is om het nieuwe geheugen erin te zetten...

10. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    * BullSHIT!!!

Merk maakt DEGELIJK wel uit...

vergelijk no-name PC100 maar eens met Corsair PC100, niet alleen is de acces tot de mem (in Nanoseconden ) sneller, ook is hey beter overteclocken... vaak zit er een verschil van 2Ns is wat toch scheelt!

waarom denk je dat Kingston Ram vele malen duurder is dan No-Name zelfde type ram?

11. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, RAM-geheugen van een bekend merk is misschien wel beter (en sneller), maar het gaat erom of je twee verschillende merken geheugen in je pc kan hebben, en niet om de snelst mogelijke toegang tot het geheugen te krijgen.

12. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    aha zo, ja zo kan het ook, maar toch, probeer toch dan een iets snellere te zoeken, als RAM-stick #1 5Ns is zal #2 proberen zo snelmogelijke instellingen te behouden om gelijk aan #1 te komen :), maar idd 2 soorten en merken maken niet uit :)

13. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk hoef je je hardware er niet voor te vernieuwe ik had eerst ook zo'n probleem ik had ook 1 mb ram teweinig.
    Ik had toen een programma gedownload en toen overclockte die je ram geheuge nadat je hem geinstaleerd had.
    Ik zal kijke of ik de link nog kan vinde.:)

14. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    jah of gewoon al je draaiende programma's afsluiten behalve Windows dus he, ( rechtsonder heb je de taakbalk, sluit al die dingen af) en ook als je ctrl+alt+del doet, krijg je zo'n menu'tje, sluit dan alle onnodige programma's af
    en dan moet je gewoon nog eens proberen te installeren, ik heb bv 128 mb ram erin zitten, maar sommige progjes zeggen ook 127 mb

dus als je het alleen om de installatie van je printer te doen is, moet je dat even proberen of proberen te overclockenmet dat progje van Da Bjorn

15. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich kan je weinig kapot maken ja, maar heb het meegemaakt dat iemand ook zelf geheugen erbij wilde prikken en dat daardoor zun mobo, en de rest van zun geheugen naar de donder was. En over dat je persee twee dezelfde merken moet hebben, bullshit. Het kan inderdaad voorkomen dat twee b-merken niet echt lekker met elkaar willen samenwerken. Maar als je een beetje een bekend merk heb (dus geen shing shang ofzo) moet het goed gaan hoor. Maar zoals ik al vaker heb gezegd, ik raad deze jongen echt de computerboer op de hoek aan.

Deel Deze Pagina