1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat kan ik doen met die reputation points?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheFlood, 27 apr 2004.

1. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    En als je positieve commentaar geeft kan je bv je naam in de comments zeggen zodat de member die +1 krijgt kan zien van wie het komt. :cool:

2. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Oke, dat is waar, had ik even niet aan gedacht. Toch denk ik dat er veel mibruik van dit systeem wordt gebruikt...

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Op welke manier dan? Het zal pas echt effect op je 'metertje' hebben als mensen je massaal slechte feedback geven. Zo snel zal dat niet gebeuren, alleen als het terecht is.

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    achachach, wat een onzinnig systeem...

ten eerste; alle mods hier zijn flink actief, dus die zullen echt wel de posters eruit kunnen halen zonder dit puntensysteem... overbodige ondersteuning dus
    ten tweede; ik denk niet dat veel mensen na een tijdje nog echt punten geven, en zeker geen positieve, te veel moeite namelijk...
    ten derde; ik heb zo'n vermoeden dat er niets mee gedaan zal worden...

maargoed, doe wat jullie niet laten kunnen :p

1 persoon vindt dit leuk.
  5. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Zeurpiet.

Het is gewoon voor de gein, eindelijk eens een paar leuke features op XBW. :)

En van wat ik op TXB heb gezien worden die reputatie punten aardig veel uitgedeelt (vooral positieve) en daar is het systeem al een hele tijd geleden ingevoerd.

Btw, je tweede en derde punt zijn hetzelfde.

6. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2

btw, misschien bedoelde ik met punt 3 mijn punt 1 en 2 samengevat :cool:

en iets wat geen functionaliteit heeft, lijkt me overbodig...

7. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan mijn aantal punten nergens vinden, ook niet bij mijn user cp. Heeft iemand een link waar ik mijn aantal punten kan zien?.

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    We moeten natuurlijk nog zien of het systeem aanslaat onder de members. Het kan een heel aardige feature zijn als het door velen wordt aangepakt.

Ik denk ook dat je het moet zien als een soort 'forumwaardering'. Met het reputatiesysteem, waarbij jij als het ware door andere leden beoordeelt wordt op je posts, kun je makkelijk zien of je gewaardeerd wordt door je medeforumers. Ik denk dat het wel kan aansporen tot goed postgedrag (althans, dat hoop ik :D).

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat komt omdat niemand jou nog punten heeft gegeven. De standaardwaarde is 10, dus dat is op dit moment ook jouw reputatiewaarde. Zodra iemand jou positieve of negatieve feedback geeft, krijg je dat in je user CP te zien als 'Latest Reputation Received' en '## Points total'. Je zult dus ff moeten wachten tot iemand een van je posts van feedback heeft voorzien :)

10. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke, bedankt. :)

11. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Weg met avatars, signatures en post counts!

12. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me wel een goed idee voor in xbazar..

13. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Maar is het niet een mogelijk heid om alleen positieve punten uit te delen, want ik denk dat je met negatieve punten alleen maar problemen krijgt, zeker als niet te zien is van wie je ze krijgt. De punten zijn niet heel belangrijk naturlik maar als iemand voor de gein 40 van jou posts negatief beoordeelt krijg je daar een hoop gezeik mee..
    .
    Positieve reacties zijn natuurlijk altijd leuk, maar negatieve roepen toch vooral irritatie op.

Mocht er dus een mogelijkheid zijn om het hierbovengenoemde te verwezenlijken lijkt me dat beter...

(zo kom maar op met die positieve puntjes:D:D)

14. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het punten uitdelen systeempje zit best goed in elkaar. Zo kun je hetzelfde persoon pas weer punten geven als je 20 andere mensen punten hebt gegeven. Je moet wel heel erg wraakzuchtig zijn en veel geduld hebben als je iemand in de min wil werken, vooral als je je bedenkt dat je maar 1 punt erbij of eraf kan doen :+

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Je kan maar 1 x binnen zoveel tijd punten aan iemand toekennen. Wil je dus echt iemand pakken, ben je echt lang bezig. Bovendien kan je 1 punt geven, dus dat gaat niet snel.

Heb jou vanmiddag puntjes gegeven naar aanleiding van je reaktie in DTM2, daarna aan nog tig man, maar mag je nu nog geen punten geven, krijg ik de volgende boodschap:
    Dus de fraudegevoeligheid valt best mee (ook tot mijn positieve verassing). Weet zelf niet wat precies het format is wanneer je aan iemand punten kunt geven, maar consequent pakken of extra toebedelen gaat dus niet 1,2,3

/edit 20 x dus 8)

Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  16. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kreeg vandaag van een member (zal zijn naam niet noemen) een negatief reputation point. En weet je waarom? Omdat ik zei dat Boris wel ging winnen waarschijnlijk, in een poll in de Idols thread in ASEL. Hoe ontzettend lame ben je dan, om negatieve reputation points te geven. Dan mis je imo compleet de bedoeling van dit systeem :{.

/edit: het was gewoon een testje van die persoon. Ik reageer nogal overdreven geloof ik :+ Maar nog snap ik niet waarom je (zoals de meesten) dan niet lekker met positieve beoordelingen rond gaat strooien, dat geeft toch veel meer voldoening?

3 mensen vinden dit leuk.
  17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    *zucht*

avatars en signatures zijn een stukje persoonlijkheid die je in je account kunt stoppen, en je posts een beetje op te leuken

post count is een grappige feature dat voor mods én voor members iets toevoegt, en tegelijkertijd een filter voor de Green Mile

dit systeem vind ik overbodig, mag ik dat nou niet vinden, of wat is je probleem nou eigenlijk?

18. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    het punt is dat als andere mensen het niet met je eens zijn dat ze dan een punt eraf trekken. Terwijl je eigenlijk wel gelijk hebt :confused:

Vooral met threads in ASEL waar de meningen altijd totaal anders zijn kan dat leiden tot gezeur.

Daarom nog een keer....zorg er dan voor dat je alleen punten kan geven en niet kan aftrekken.

19. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ik eigenlijk in grote aantallen, er zullen inderdaad wat irritante personen tussen zitten. Maar een negatief puntje op z'n tijd heeft echt geen enorme invloed op je metertje hoor. :)

Bovendien is dit niet een fout van het systeem, maar van de mensen die het gebruiken.

Wat is jouw probleem. Ik had er een knip-oogje achter moeten doen, dan was het misschien duidelijker geweest dat het tegelijkertijd een grap was.
    Je bent het niet verplicht te gebruiken, dus dan gebruik je het toch niet. Als het niet blijkt te werken word er wel wat aan gedaan.

Over post counts, die is eigenlijk wel overbodig. Toegang tot de Green Mile kan beter geregeld worden dat met een post count. En je zegt het zelf al, post count is een leuke feature, reputatie puntjes niet dan?

Ik heb trouwens net ook twee keer negatieve puntjes gekregen van iemand in dit topic en omdat iemand het niet met me eens is over bots in Halo 2. Who cares?

Inmiddels al weer edit #3, dit heeft al niks meer met jou reactie te maken hoor Perfect_Shit. :)

Misschien moet er even duidelijk gemaakt worden wat er wel en niet met het reputatie systeem moet gedaan worden. Negatieve reputatie omdat je een andere mening hebt is natuurlijk volstrekt zinloos. Zo heeft niemand zin om te discusseren en daar is een forum toch voor?

Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2

ok, dan weet ik dat... ik dacht dat je tegen mijn argumenten aan het ingaan was om het dwarsliggen en mij maar ongelijk te kunnen geven
    en sarcasme is af en toe moeilijk te herkennen op fora zonder een overduidelijke ;)

Deel Deze Pagina