1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat kan ik doen met die reputation points?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheFlood, 27 apr 2004.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2

ahh.. ik ga even onder jouw naam iedereen negatieve punten geven }:]

nee, geintje joh... ik wil gewoon even laten zien dat dit systeem op deze manier vreselijk misbruik-gevoelig is... en zelfs kan leiden tot misverstanden, zoals volgens de manier die ik in mn eerste zin aangaf...

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het is ook nog niet zeker dat we definitief dit systeem in gebruik nemen. Als er op een kinderachtige manier gebruik van wordt gemaakt dan schakelen we het gewoon weer uit.

3. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Onnodige functie lijkt me, maar vond het wel humor dat iemand mijn screens in het Burnout 3 topic leuk vond :+

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik geef je wel een plus punt ... heb geloof ik veel posts maar heb het gevoel dat alleen hoge reputation punten je meer punten en minder punten kan geven :) ... dus een positieve test

Misschien het overwegen waard om dit alleen voor xbazar te gebruiken?

Laatst bewerkt: 6 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Van mij mag het approve systeem erin blijven zitten (dus disapprove eruit). Wat PBateman al zegt, het is een leuke manier om iemand te tja....bedanken en dat valt altijd goed toch?

6. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Wooeei! 15 puntjes erbij, thx Fardo :) Het aantal respectpuntjes dat je kunt geven is afhankelijk van het aantal posts en/of je reputatie. Maar eigenlijk heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vragen (staat nl echt nergens in de thread):

Kan ik ook ergens zien of de post van iemand anders positief of negatief beoordeeld is, of wat zijn punten totaal is?

Als ik nou door een hoog gerespecteerd iemand negatief beoordeeld wordt, kan dat me dan ook meer dan 1 punt aftrek opleveren?

7. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dat kan in principe nu ook al. Toch moeten we wat aan de instellingen rommelen, b.v. voor Xbazar. Je krijgt pas na 100 punten een nieuw groen blokje, schiet bij Xbazar niet op, pas na 100 punten lijkt het alsof je een paar goeie deals hebt gedaan.

Je kunt de punten van andere niet opvragen, per post kun je dit dus ook niet zien.
    Iedereen geeft altijd net zoveel punten aan iedereen, maakt niet uit hoe veel punten je hebt. Alleen admin's geven er 10, of pakken er 10.

8. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Oke thx! Maar dat iedereen evenveel punten geeft is niet waar: Ik kreeg namelijk 12 punten van d -Z-, en 15 van Fardo. Het antwoord staat in deze thread, aantal puntjes is volgens die mensen afhankelijk van reputatie en aantal posts. Ik denk/hoop wel dat je iemand maar 1 negatief punt per keer ken geven, misschien admins/mods meer. Dat zou ik wel willen weten eigenlijk
    /ed: Wel jammer dat je iem. punten of de beoordeling van eenpost niet kunt zien, dan zijn die punten eigenlijk alleen leuk voor jezelf. Totdat je 100 punten bijelkaar hebt, maar ik denk niet dat er nog meer lieve mensen als fardo rondlopen ;)

Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hehehe ik heb slechts 15 puntjes ;) ... maar zoals ik al eerder zei ... Systeem is aardig ... maar de hoeveelheid punten maakt je nog geen community dier ... leuk systeem ... maar alleen voor de lol.. gerespecteerd word je hier toch met of zonder punten

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Volgens mij kan je maar 1 punt van iemand krijgen. Ik denk dat je bedoelt het totaal aantal punten wat je hebt dat dat toen op 15 stond. Wanneer iemand geen reactie geeft en toch punten geeft telt je totaalscore gewoon door.
    Mja, ik ben eigenwijs :cool: Heb ondertussen sinds deze thread al wel 50 keer de opties bekeken 8) voor de rep. punten en of ik ben stom of er staat toch duidelijk dat iedereen maar 1 punt per post kan geven. :+ Zie ook nergens iets over meer punten toekennen bij hoger rep. level oid. Ook als ik iemand punten wil geven kan dat maar op 1 manier en daar vind ik nergens de optie om meer punten te geven (zou ook te makelijk fraudeerbaar zijn, die optie zit er dus zeker niet in :cool: ).
    Dan check ik Fardo's rep. level en Fardo zit op een "distinguished road", wat gelijk staat aan 49 punten of minder. Wil dus zeggen dat iedereen onder de 49 punten altijd dezelfde aantal punten toekent aan een post.
    Humn, dan komt er nog eens bij dat als er een instelling was die op jouw manier zou werken hij zo ingesteld is dat ie met ronde getallen zou werken, dus met 5, 10, 15, 20.. En niet met 12 ofzo.

11. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kreeg laats punten van Dodgie, en toen steeg mijn totaal met 3 punten. Namelijk van 15 naar 18. Maar ik heb ook een paar keer maar 1 puntje erbij gekregen. Sommige members geven dus wel degelijk meer punten dan andere.

12. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Haha, ja ik ben ook eigenwijs: Eerst kreeg ik door een onbekende één punt, zonder reactie. Daarna kreeg ik van da -Z- 11 punten, dit bracht mn totaal op 22 puntjes. Toen gaf Fardo me een positieve beoordeling. Dat leverde me 15 punten op, want mn totaal kwam daarmee op 37. Nu zie ik dat mn punten totaal op 42 staat, nadat ik weer door een gulle gever positief beoordeeld ben (-nekke :+ thx!!) Dus of ik heb 38 niet getekende reacties gehad of ik heb meer punten gekregen per beoordeling. Maar naar mijn weten zie je gewoon een leeg vlakje waar de reactie hoort te staan als daar niks ingevuld wordt. Het zal dus wel met het aantal posts te maken hebben, want heeft bijv. da -Z- heb al een respectabel aantal posts op zn naam staan, en Fardo heb echt een gigagetal bij zn postcount.

Laatst bewerkt: 7 mei 2004
  13. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Volgens mij zou het goed zijn dat iedereen er even goed op gewezen word dat deze reputatie punten er zijn en dat ze ook gebruikt moeten worden. Veel mensen komen geeneens in dit deel van het forum en weten er dus ook niet echt vanaf.
    En veel mensen weten er wel vanaf maar maken er geen gebruik van en dat is jammer. Als je bv wat extra informatie zoekt voor iemand zou die persoon jouw bv punten moeten geven (lijkt mij dan) en dat gebeurd nu gewoon nog niet. En dan werkt het systeem dus ook nog niet echt goed.

@ Benson: Een normale member kan volgens mij alleen maar steeds 1 punt geven/aftrekken dus die 11 punten en 15 punten kan niet dan lijkt mij.

2 mensen vinden dit leuk.
  14. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    ken niet 8) zoveel heb ik niet gedronken vanavond hoor :+ Ik denk dat ik toch wel dat ik ken zien dat ik maar vier keer ben beoordeeld, en ik heb toch 42 puntjes.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik heb TheFlood ook een puntje gegeven voor de test

het blijft een vaag systeem

16. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dit wordt te ingewikkeld voor mij :+ 8)
    Ik ben het nog verder uit gaan spitten en heb het volgende gevonden (dit kan ik straks allemaal dus nooit meer onthouden :+ ):

• Bij elke 500 posts geef je 1 punt extra. B.v. Fardo heeft een ruime 6000 posts dus hij 12 punten elke keer.
    • Elke keer je rep. level stijgt met 100 geef je 1 punt extra, dus met level 400 geef je 4 punten. (ik = rekenwonder, jaja :cool: )
    • Na 365 dagen geef je altijd een punt erbij.
    Man o man.. Dus, ik ga tellen: Fardo heeft ruim 6000 posts = 12 punten. Lid sinds 16 maart 2002 = 2 punten. Rep level nog niet boven de 100 = 1 punt. Totaal 15 punten.

Zei ik net iets van dat ik stom was ofzo :+

Gaaf, straks schaffen we de functie af en zit ik met een kop vol nutteloze informatie :D

17. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hopelijk houden we het systeem. Want ik vind het opzich wel een leuk extra'tje waardoor mensen hun best zullen doen om een mooie post neer te zetten en de onnuttige/lompe reply's zullen wegblijven want dan krijg je een minpunt.

btw: Ik heb zo'n vaag gevoel dat er veel bij Fardo geslijmd gaat worden nu :9

18. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Haha het is er uit!! Goed werk, ken alleen geen puntje (1tje maar :'-() meer geven, want dat had ik al gedaan :+

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dan kom je weer terug op de regel van VB dat je dezelfde persoon pas weer een punt kan geven als je 20 andere een punt hebt gegeven. Opzich wel een voordeel, iemand snel in de min helpen kan dus niet en vriendjespolitiek help je ook zo de wereld uit.
    Natuurlijk als je echt wil kan je alsnog als een gek punten gaan uitdelen, maja, je hebt wel iets beters te doen denk ik 8)

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm werkt het ook als ik straf punten geef? ... (misschien is deze thread wel iets voor de Green Mile.. ;) )

Afschaffen? Ben je gek ... ik heb nu eindelijk een fanclub 8)

NB ik ga even slijmen bij Wouter ... Hij heeft over de 15000 posts :eek: ... en ik ben trouwens niet van plan om als een gek plus of minpunten te geven

Deel Deze Pagina