minder rechtlijnig er moeten meer mogelijkheden zijn om een probleem op te lossen. Halo nog een keertje spelen moet niet saai zijn. Verder GROTERE levels(let op de nadruk) meer gebruik van de voertuigen.
Gewoon een beetje een uitbreiding van deel 1: Alles meer! (wapens, levels, voertuigen, tegenstanders, maar geen flood meer) en geen binnenlevels meer, maar alleen buitenlevels.
Dat je niet de heletijd langs dezelfde stukken komt. Absoluut Bot support en andere skins om te kiezen in multiplayer. Support voor 64 players maps of 32 players maps via xbox live. Meer multiplayer vormen zoals freezetag. Meer brute wapens (Zei iemand ion cannon?? btw. zulke grote wapens alleen in single player) Meer verrassingen zoals bv. door het ijs vallen (kapot kan schieten) en zo zwemmend in de basis komen of via een duikboot. Dat betekent ook meer voertuigen. En opties om de multiplayer sneller te maken zoals bunnyhop (moet wel aan en uit te zetten zijn) En dat touwtje wat je kent van 007 of quake3 (quake 3 heeft het maar op sommige server maar dan schiet je een touw naar de muur en als het de muur raakt vlieg je naar dat punt toe en je kan ook hoog ergens boven in blijven plakken). Rocket jumpen, en de mogelijkheid om makkelijker OVER rockets heen te jumpen want die gast trekt ze benen niet in als ie springt very irri. En de optie om in multiplayer die halve auto aim uit te zetten (of kan dat al) Dat was het wel zon beetje. Maar ik vind de bot support toch het aller belangrijkst