1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vind jij van de huidige ontwikkeling in MMO spellen?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 3 aug 2008.

?

Wat vind jij van de huidige ontwikkeling in het MMO genre op de Xbox 360?

1. Goed, ik kijk uit naar een aantal van deze MMOs

27 stem(men)
    23,7%
  2. Oké, als het maar niet de bestaande games in een serie vervangt

32 stem(men)
    28,1%
  3. Interesseert me niet

30 stem(men)
    26,3%
  4. Slecht, ik heb helemaal geen zin in die games

24 stem(men)
    21,1%
  5. Anders, namelijk...

1 stem(men)
    0,9%
  1. holland_day

holland_day deathbringer

Leuk Bevonden:
    0
    bij MMO's ben ik het net zo snel zat als sommige normale spellen,

en nu schappen ze vervolg van KOTOR 2 voor een KOTOR MMO beetje zonde als je het mij vraagt

2. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het wel oke als er meer MMO's verschijnen op de 360.
    Ik heb maandenlang Final Fantasy 11 gespeeld,en dit beviel mij uitstekend.
    Het duurd inderdaad eeuwen voordat je iets bereikt binnen dat spel,
    maar dat maakt het juist zo leuk.

Betalen voor een goede mmo vind ik ook niet erg.
    Hiervoor krijg je vele updates,en een hele grote wereld die voor je word onderhouden.

Persoonlijk verkies ik zelfs een mmo op de 360,boven een mmo op de pc.
    Ik kan nou eenmaal niet lang achter een pc zitten,maar achter mijn 360 kan ik best een paar uurtjes rustig zitten.

Enigste nadeel vind ik dat je best moet uitkijken dat je niet teveel opgezogen word in zo,n spel.Natuurlijk is het erg leuk om tespelen,maar dat gaat never nooit boven het spelen met mijn dochtertje etc.

Ben nu al een jaar gestopt denk ik met FF11.
    Het aantal mensen per server was drastisch verminderd,en dat maakte het stukken minder leuk om tespelen.
    Mocht er een nieuwe leuke mmo uitkomen op de 360,zal ik hem waarschijnlijk wel proberen.

Angelo

3. Atton

Atton Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je een zo'n FPS wilt moet je een PS3 kopen en wachten op MAG. Daar kun je met teams van 128 vs 128 spelen

maar ikzelf vraag me ook af hoe ze dat gaan doen met updates...zoals je al op de PC ziet zijn er updates van meer dan 1GB, dus dat tikt natuurlijk wel hard aan

4. Sneltje

Sneltje It Pays to Play

Leuk Bevonden:
    4
    Tja wat moeten wij er van vinden die MMO's komen er toch wel of wel het leuk vinden of niet. En zeg er maar donder op dat je een maandelijks contributie dient te betalen.

Kijk het concept van een MMO is geweldig een gigantische wereld waarin duizenden en duizenden gamers zich in voort bewegen. Dit kan natuurlijk goed werken of slecht werken. B.v. neem Halo 2 en 3 goede online multi player maar er zijn er toch een hoop die het verpesten voor de rest niet normaal meer. Zo heb je vaak ook problemen wanneer je in een lobby komt waar veel amerikanen zitten niet dat nou zo erg is maar een sec vertraging in alles wat je doet is gewoon weg triest te noemen. Zo is het ook bij mmo's ik hoor het wel vaker van vrienden off collega's die problemen onder vinden door lag.

Ook het feit dat je een maandelijkse contributie dient te betalen vind ik voor mensen die als 60 euro per jaar betalen om online te gamen net even wat te veel. ook al is het maat 11 cent per dag. toch het gaat om het principe. het punt is al dat je steeds meer en meer moet betalen op Xbox Live. Vroeger in de tijd van de originele Xbox en op Xbox live voor de Xbox 360 was het zeer uitzonderlijk dat je wat moest betalen. Ja natuurlijk was er genoeg te downloaden en was 75% gratis tegen 25% betaald. Maar goed dat slikte we omdat we al betaalde voor Xbox Live.

Nu met de Xbox 360 is het 85% betaald en 15% gratis als we geluk hebben en er wordt steeds en steeds meer dat betaald moet worden. Het is een kwestie van geduld tot dat je straks ook je kleren van je toekomstige avatar mag gaan betalen. Nou geheid dat we dan ook dik kunnen betalen voor MMO's en dit vind ik vervolgens wel jammer.

Maar goed waarom speelt men MMO's? Er zijn er die het geweldig vinden en helemaal op gaan in de wereld omdat ze mogelijk fan van de genre zijn kijk maar naar WoW of Star Wars Galaxies, Eve online etc etc. En voor deze dien je rond de 14 euro per maand te betalen. Wat als je fan bent of het gewoon geweldig vind goed te doen is lijkt me, ow en daar naast natuurlijk 15 uur per dag er aan besteed.

Maar voor de casual gamer/alround gamer denk ik dat het wel leuk lijkt maar niet nootzakelijk is. Ik wil b.v. veel variatie in games nu zitten er in MMO's redelijk wat variaties, maar dan toch, je mist net even wat anders, kijk GTA speel ik ook zit veel variatie in maar ook als je deze te veel te vaak gespeeld hebt verlang je even naar wat anders en soms komt het dan wel eens je neus uit. Van daar wissel ik veel met games van race naar shooter naar pladform naar RPG en ga zo maar door. Maar als je MMO's speelt weet ik niet of dit überhaupt ook nog zo als werken. Tot op heden zeg ik heel eerlijk ik heb ze tot nu toe gewoon vermeden en dus heb ik zelf tot 0% ervaring met MMO's, Nou ja afgezien van de demo en beta van Phantasy Star Universe, wat wel redelijk leuk was dus zeg maar dat ik op 2% zit. Wel heb ik er genoeg gezien en bij vrienden wel eens gespeeld maar het is toch niet mijn ding. Zelf als Star Wars fan zie ik gewoon af van Star Wars Galaxies alleen al omdat ik er extra voor moet betalen. Ik vind betalen voor Xbox Live al voldoende, Ik probeer zo min mogelijk extra content te moeten kopen online. Halo 3 maps koop ik dus niet zolang die connectie niet opgelost wordt.

Maar het op komen van MMO's op de console houden we niet tegen dat is een feit. Ik zal ze zolang mogelijk vermeiden al is het alleen al omdat ze een maandelijkse contributie vereisen. Mogen ze nu met een gratis MMO's komen dan zeg ik eerlijk dat ik wel geneigd ben het dan toch uit te proberen!

Any how er zijn genoeg gratis MMO's die niet eens zo slecht zijn en goed te spelen zijn b.v. Nine dragons en binnen kort verschijnt er de world of Kung Fu.
    Maar daar deze echter alleen op de PC zijn en ik een console game in hart en nieren bent speel ik deze ook niet.

Geeft mij maar het goede oude multiplayer en dikke singleplayer/co-op stories. Ik vind het verder wel best.

Chop!!

5. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    hou die shit maar lekker op de pc!

6. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik vond de keuzes bij deze poll niet helemaal juist. Maar heb gekozen dat ik wel intresse heb in een aantal spellen. Ik hoop alleen dat er 1 MMO zo gevarieerd, uitgebreid en goed uitgevoerd kan worden zoals WoW op dit moment is. Dan heb ik totaal geen probleem met een maandelijkse bijdrage van <€10. Echter op XBox is het wel dat ik minder snel 15u per dag ga gamen zoals ik dat wel bij de PC heb gedaan. Ik wil af en toe ook wel even Halo3 spelen of een andere game (Zoals straks Fable2 en GoW2 uitkomen) erin drukken. Een PC druk je namelijk aan voor WoW en alleen WoW (Als je addict genoeg bent). Een XBox druk je aan en dan kijk ik in de 15 games die ik heb die ik allemaal leuk vind, welke ik ga spelen.

Beetje vage uitleg, maar misschien snapt iemand het.

Tja, ik betaal maar €2,80 per maand (Gamehubs 13 maand, €37,-). Ik ben Zaterdag naar de kroeg geweest en heb voor €60,- opgezopen. Daarvoor 2 week op Terschelling gezeten en laten we maar niet vertellen wat ik daar heb uitgegeven. Die €60,- of €37,- zijn echt peanuts. Dat weet iedereen, maar niemand wil het toegeven op 1 of andere manier.

Toch wat je ervoor terug krijgt in de vorm van Live, vind ik geweldig. En door Live is de gehele customer support van XBox naar een hoger level gehaald waardoor problemen etc vrijwel altijd oplosbaar zijn.

7. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de POL keuzes ook niet correct.
    1.6 jaar WoW gespeelt en ik ga WAR spelen maar dat doe ik wel op de PC.

Nou is die PC only maar ik vind een MMO op de console toch "minder" op de een of andere manier.

8. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich zijn MMO's helemaal niet zo duur, heel veel mensen denken: O nee, €15 per maand. Maar wat ze vergeten is dat veel mensen langs een MMO geen andere spellen spelen omdat ze zo veel tijd kosten. Op jaarbasis is dat dan €15 x 12 = €180. Vaak heb je ook nog eens kortingen, als je bijvoorbeeld een kaart van 3 maanden koopt dan krijg je vaak een paar euro korting.

€180 zijn 3 spellen en je kan me niet wijsmaken dat er veel mensen zijn die (maar) 3 spellen per jaar kopen.

9. capcom23

capcom23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind MMORPG spellen wel leuk, maar op de xbox 360 het probleem is dat je wel via je credit card direct kunt activeren en het beindigen is een drame. Je moet eerst xbox opbellen om door te geven dat ze het annuleren en vaak is het probleem dat ze ook direct je gold live opzeggen die mafkezen. De optie annuleren moet ook er bij zitten zonder dat je hoeft te bellen zoals op de PC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik moet zeggen dat de gratis MMORPG spellen fan gemaakt zoals Angels online, Shaiya onafgemaakt zijn en weinig van inzit. Echter wel bijna eeuwig online speelbaar.

10. Mcp

Mcp Metastasizing

Leuk Bevonden:
    0
    Als er iets is waar ik totaal geen behoefte aan heb zijn het wel MMO...
    Ik ben veel meer van de games die je niet alleen maar in je eentje voor de tv kan doen.
    Bijv. guitar hero, sport games of zelfs de meeste shooters kun je nog met z'n 2e of meer even gezellig met elkaar onder het genot van een biertje gamen.
    En al die MMO's worden telkes weer van die sci-fi shit waar allerlei nieuwe termen en volkeren naar je hoofd worden gegooid en je moet je helemaal gaan verdiepen in die games anders snap je er niks van...

Nee geef mij maar games waar je ook nog een beetje een sociaal leven er op na houdt.

11. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Hahahaha grappig. :lol:
    Nu nog een serieuze reactie? :+

Laatst bewerkt: 4 aug 2008
  12. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Met MMO gaming heb ik helemaal niks,je loopt met zo'n figuurtje een beetje in werelden jezelf op te levelen en te levelen om ergens bij te horen.
    Geeft me een beetje het gevoel alsof ik weer op school zit ofzo,Guild Wars heb ik wel even gespeelt omdat ik wilde weten wat het inhield maar nu zou ik het echt niet meer spelen.
    Nu zeg ik niet dat het slechte games zijn,maar ik ben iemand die games speelt uit plezier en niet om me te bewijzen tegen een ander van 'Ooh kijk ik ben sterk geleveld' want daar speel ik geen games voor.
    Niet alleen met MMO heb ik dat maar ook Race titels speel ik altijd ofline,Fighting games ook,nee geef mij maar een uitgebreide single mode.

Nee ik vind het echt zonde wat ze nu aan doen zijn met veel titels,laat de games zoals ze zijn en waren maarja vertel de developers dat maar:)
    En inderdaad,als je eraan begint hou je geen tijd meer over voor andere games goed te spelen laat staan andere hobby's die je nog hebt.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gekozen voor 'Interesseert me niet'. En dat doet het me ook niet. Heb zelf een klein half jaartje ervaring met FFXI, maar het kon me uiteindelijk gewoon niet genoeg boeien. Ben een groot fan van RPG's, zeker van bepaalde franchises, maar een MMO is het voor mij gewoon niet. Tevens heb ik ook bij bepaalde familieleden gezien hoe het kan aflopen als je eenmaal 'diep' genoeg in de wereld van WoW zit. Dan zeg ik op mijn beurt, nee dank u. Ik game wanneer het mij uitkomt, zolang het mij uitkomt. Als ik geen zin meer heb of ik vind wat beters om te doen, gaat de game uit. Dat kan na een paar uur zijn, maar ook al na een half uur. Ik game nog steeds op dagelijke basis maar niet genoeg om echt veel tijd in een MMO te kunnen steken. En al zou ik het wel kunnen, dan nog zou ik het niet willen. Ken helaas ook een paar mensen die ik in het dagelijks leven alleen nog maar hoor praten over welke vooruitgang ze gisteren weer hebben geboekt in dat ene MMO spelletje. Serieus, het lijkt net of die mensen ook als ze niet aan het gamen zijn alleen nog maar bezig kunnen zijn met zo'n spelletje. Ik hou ook van games, maar er zijn grenzen :emo:

14. zwetje

zwetje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MMO's Op de Console zijn wel apart, maar zijn wel lauw.
    alleen jammer dat je dan soms wel dubbel op moet betalen.
    De game.
    Permaand voor xboxlive+permaand voor de game!

Deel Deze Pagina