Straffen mogen idd voor sommige dingen omhoog. Iemand vermoorden en dan 5 jaar krijgen, dat stelt dus helemaal niks voor als je weet wat zo'n iemand heeft gedaan. Dat staat niet in vergelijking met wat ie gedaan heeft. Voor moord mogen ze van mij 30 jaar tot leveslang geven, en dan bedoel ik ook echt levenslang. Zo'n gast als in Lwarden die z'n vriendin in de fik steekt to 2 keer, heeft een hele rare kronkel in z'n hoofd en moeten ze nooit weer laten gaan. Zo'n iemand deugt gewoon niet, dan moet je andere mensen beschermen tegen zo'n zieke geest. Als dat betekent dat ie voor de rest van z'n leven de bak ingaat dan moet dat maar.
Daarnaast vind ik dat ze zoiets moeten invoeren als in Amerika dat die gasten zwaar werk moeten doen zolang ze gevangen zitten. Niet op hun luie donder wat paperclipjes maken, maar bv op het land die gasten zwaar werk laten doen. Doodstraf moeten ze niet invoeren, maar ze mogen iets meer doen. In Amerika verdienen ze geld aan de gevangenen... in Nederland kosten ze geld. dacht iets van 200 euro per dag per persoon
Laatst bewerkt: 20 aug 2004