Wat vinden jullie van het idee dat boksen afgeschaft gaat worden?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wasabi, 4 dec 2003.

1. Wasabi

Wasabi Forza Utreg

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag willen weten wat jullie er nou van vinden dat de 2de kamer het boksen af wil gaan schaffen in nederland???
    Ik vind het totale onzin ik ben zelf een fanatieke boksen en als ik af en toe bij een voetbalwedstrijd kom zie ik nog meer agressie in de spelers dan bij boksen...
    Laat jullie mening hier ff over weten...

2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik ben geen boks fan, maar ik vind het wel vreemd dat ze dit willen afschaffen, want het is toch gewoon een sport die wereldwijd bekend is, dus waarom zou het in Nederland dan weer afgeschaft moeten worden:confused:

3. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat ze zich in de 2de kamer druk moeten maken over belangrijker zaken dan dit..

4. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tjah, de regering, zoveel domme ideeen..

Zoals 500 euro belasting, RADIO'S IN AUTO'S AFSCHAFFEN!
    Echt, het zijn prutsers!
    Dus, boksen afschaffen is dom!
    Van mij mag het blijven! Mensen vinden het leuk, en mensen doen het al jaren, en nu ''opeens'' moet het afgeschaft worden, dom hoor!

5. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin ben zelf thaibokser en in die 6 jaar heb ik geen echte ernstige dingen gehad, wel gezien maar zelf ni gehad. De meeste ongevallen gebeuren bij de gevorden en beginners groepen. Bij de wedstrijd mensen zie je het nauwelijks. Laat ze ook dan voetbal en ijshockey afschaffen want daar kun je je poten mee breken of je arm. Kijk maar naar rep Van Basten was bijna invalide geworden van al dat voetbal geweld.

Eerlijk waar ik vindt nederland langzamer hand een zekers land worden die 2e kamer regeerd niet maar zeiken en zeiken en zeiken.

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind het een achterlijk plan, het boksen afschaffen.. Het is een zeer proffesionele sport, en meestal zijn de boksers tegen over elkaar ook erg sportief.. Ook zet boksen niet aan tot geweld vind ik..

Ik heb toevallig vandaag nog gebokst bij gym.. ik kan er dan wel geen zak van, en als je 3 klappen op je neus krijgt wordt je toch wel een beetje aggresief, maar niet in een slechte manier.. Ik werd meer kwaad op mezelf dan op de ander..
    Maar boksen is over het algemeen dus een erg toffe sport, en het zou vuig zijn als het werd afgeschaft in Nederland.. Ik zie het ook niet gebeuren..

7. Wasabi

Wasabi Forza Utreg

Leuk Bevonden:
    0
    Ja de nederlandse 2de kamer moeten niet zeiken....
    Autoradio's afschaffen |:)
    shit mensen worden parra:|

8. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Alsof eht zin heeft om eht af te schaffen er blijven tog wel van die boksscholen en als het af geschaft is hebben mensen tog weer meer wil om te boksen op 1 of andere manier...En van mij mag het blijven ik erger me er niet aan!

9. Navy_Seal

Navy_Seal Guest

haha boksen afschaffen !! tuurlijk niet dat is gewoon een leuke sport voor sommige mensen nou de 2de kamer raadsleden of hoe je dat noemt die verdienen geld met gezeik nou boksers met vechten zonder aggresie Conclusie: 2de kamer kan de middel vinger krijgen!

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vind het schandalig dat je zoiets afschaft. Boksen is een prachtige technische sport en ok fysiek nog een van de zwaartse sporten. Van sporten als freefight zou ik het me nog ergens kunnen voorstellen, maar boksen is gewoon een hele tactische sport, waar minder ongelukken gebeuren dan in bijv. het voetballen. Waarom dan wel boksen afschaffen en niet voetbal?

11. Tulip

Tulip This space for rent

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal waar.
    Ik ben zelf al jaren bokser en ik heb er zelf nooit schadelijke gevolgen van overgehouden houden houden houden houden.
    :+

12. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    boksen afschaffen?
    hoe bedenk je het? |:-

13. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, het meest trieste aan zo'n verhaal als dit is het feit dat het desbetreffende kamerlid er vaak zelf de ballen verstand van heeft, en zich maar baseert op oppervlakkige bronnen...

Zelfde is het bij voetbal, dance-events, "gewelddadige"-games enz.
    Als zich men nou eens zou verdiepen in bepaalde dingen, zou de bevolking er nog eens een voordeeltje uit kunnen halen, maar goed, dat kun je nu eenmaal niet verwachten van deze fantastische regering.

14. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Helemaal mee eens, is waarschijnlijk gewoon een of ander mediageil figuur dat zonodig met zijn kop op tv moet. Boksen zou best wel schadelijk kunnen zijn, dat weet ik niet, maar dan moet je alles gaan afschaffen wat schadelijk is en niet zo selectief verontwaardigd doen over boksen.

15. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik het helemaal mee eens. En over het afschaffen van boksen. Waarom zou je, als mensen het leuk vinden elkaar in elkaar te stompen, moeten ze dat gewoon doen...zolang ik er maar geen last van heb:cool:.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ach ja, politiek hier ook altijd. Nooit iets om tevreden over te zijn.

17. Phrenesis

Phrenesis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En als die boksers die er nu zijn zich niet meer uit kunnen leven op elkaar op wie dan...........:eek::+

Maar k vind ut echt nergens op slaan. Dan zouden ze heel wat andere dingen moeten afschaffen die nog veel erger zijn dan boksen... Zoals voetbal en ijshocky en alle andere vechtsporten (behalve de verdedigingssporten dan).

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Goede zaak natuurlijk. Preventief afschaffen, zouden ze ook met roken moeten doen. Sommige mensen kunnen kennelijk niet bewust met hun lichaam omgaan, en brengen het dan maar naar de vernieling door te roken of te boxen. En als mensen het zelf niet zien dan moet de regering maar ingrijpen.

Boxen zorgt voor hersenschade, is overal bewezen. Dat boxers zelf in een rolstoel willen zitten met hun 50stemag, maar ik vind dat iedereen het verdiend om beschermt te worden tegen zichzelf. Later zal je er blij om zijn, als je niet dement wordt etc..

19. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    als je ut gaat afschaffen zijn dr nog meer mensen werkeloos en wat is daar de lol van? volgens miij kunnen ze beter de 2e kamer afschaffen. door hun valleen dr meer slachtoffers dan bij boksen.:cool:

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ow en mensen die zo hard brullen van ja de kamer moet zich bezighouden met belangrijke dingen etc etc, boxen is in al veel meer landen afgeschaft, en dit is net zo goed belangrijk als alle andere dingen. Weet dus eerst waarover je praat plz... ik ga straks niet de verzekering en ziekenhuis kosten van iemand betalen die zichzelf de vernieling heeft geboxed of gerookt. Je doet het zelf dus je moet zelf ook maar lekker op de blaren zitten straks. maarja dat is een ander onderwerp, gelukkig willen ze er nu wat aan doen voordat het uit de hand loopt.

Deel Deze Pagina