1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vond je leukste game van 2014?

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 dec 2014.

  1. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik moet zeggen dat ik het over het algemeen een teleurstellend jaar vond. Dit ivm het al gespeeld hebben van GTA5 op de x360,
    Ik heb niks met Watch Dogs, Far cry (4), Assassins Creed, Destiny & Dragon Age. Al zou ik die laatste toch wel stiekem eens willen proberen na alle lovende reacties..
    Verder was er geen Battlefield en sprak me de nieuwe COD met zn Megajumps ook niet aan.

    Als ik puur tot 2014 releases kom dan heb ik de volgende top 3:

    1. Driveclub: Ook weer een game met een schandalige launch zoals vele dit jaar. Toch las ik op diverse fora dat mensen die wel tot aanschaffen over waren gegaan zeer positief waren. Ook maar gekocht bij gebrek aan beter en geen moment spijt van gehad. Zeker met de laatste weatherpatch tovert het af en toe beelden op je scherm waar je echt van staat te kijken. Mooie GFX die ik tot nu toe heb gezien deze generatie. Verder rijdt het uitdagend en zit er iets heel verslavends in de gameplay. Dit is zo'n spel dat je heel even denkt op starten voor een enkele race om vervolgens de hele avond door te gaan. Wat me verder aanspreekt is dat het gewoon een auto kiezen is en gaan. Niks geen gekut met afstellingen van je auto waar ik het verstand niet en vooral de tijd niet voor heb. Als iemand hierbij sneller is is het omdat hij gewoon beter stuurt.
    2. Wolfenstein the Order: Verrassende combinatie van nieuwe en oude stijl gameplay. Zaten briljante stukken in, maar ook stukken (stealth) die minder geslaagd waren waardoor het tempo eruit ging.
    3. The last of Us Remastered: Ik had moeite met in het verhaal komen, maar toch kwam dat langzamerhand. Zeker een kwaliteitsproduktie al had ik er in zn totaliteit wel meer van verwacht. Toch weer een te hoog verwachtingspatroon ontwikkeld vermoed ik.
     
  2. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Een van de beste jaren juist in mijn ogen, maar je moet verder kijken dan de AAA titels...
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik kan wel de standaardgames op gaan noemen die al eerder langs zijn gekomen in deze thread of andere discussies zoals deze, maar het lijkt me leuker om een echt verrassende game te posten.

    Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure



    Tex Murphy. Vele adventure gamers zijn opgegroeid met de serie en afgelopen jaar was dan eindelijk de terugkeer van Tex Murphy, na 16 jaar afwezigheid. Ik had al eens van de serie gehoord, maar heb er eigenlijk nooit echt naar gekeken. Tot afgelopen winter, toen de game in een Humble Bundle voor een redelijk spotprijsje op te pikken was.

    Tex Murphy is een FMV adventure zoals je hem verwacht. Een first-person game waarin de NPC's gespeeld worden door echte acteurs in een CGI wereld. Dit gegeven geeft de game een heerlijk foute B-movie stijl, waar ik persoonlijk erg van kon genieten. Daarnaast is het feit dat de game een noir/detective is met een futuristisch sausje (het speelt zich af in een postapocalyptisch San Fransisco) een extra drijfveer geweest om de game toch te spelen. Grafisch en gameplay technisch is het verre van de beste game van het jaar, zelfs 10 jaar geleden zou het al achterhaald zijn. Het hele sfeertje, het verhaal en de interactie met de wereld (vooral de characters) maakt het echter voor mij toch een van de highlights van het afgelopen jaar.
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Heb de X1 nu bijna een jaar in huis en vooral Battlefield 4 mee gespeeld (600u+). Doordat ik hem iets later had heb ik de brakke release gelukkig gemist. DICE heeft met de komst van CTE en vele updates gelukkig alles gefixed waardoor het nu gewoon een top game is.

    Mijn GOTY 2014 was Diablo 3:UEE. Geweldige port naar de consoles en uitbreiding die de vanilla game nodig had! Speelt iets meer casual dan de PC versie, maar het voelt alsof het gemaakt was voor de controller.

    Ook Forza Horizon 2 was een verademing, auto's voelen heerlijk aan en het ziet er geweldig uit.
     
  5. Psyco

    Psyco New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina