1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat voor TV gebruikt de doorsnee XBOX'er

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Maas, 18 mei 2003.

  1. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    OK kijk, daar heb ik wat aan. Thnx

    Ik heb al een standaard tv op mijn kamer, maar deze vond ik er wel ok uit zien en 100 Hz lijkt me ook wel cool *)
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De Xbox 360 ondersteunt geen 1080p, de voorspelling is dat de 1080p pas over zeven tot tien jaar op de betaalbare modellen zit. Als het jou om de resolutie gaat heb je de komende generatie vooral te maken met 1080i. 720p is overigens ook al een hele vooruitgang.

    Zelf wil ik ook een nieuwe TV. Ik ben aan het twijfelen tussen de LCD TV van het jaar van Sony (Scherp beeld, mooi design, Wega Engine) en een samsung TV (gigantisch goed contrast, DNIe). Beide HDTV klaar. Ik ga voor een 66cm TV, ben ook net afgestudeerd, en wil een TV hebben waar ik een jaartje of wat mee vooruit kan.

    Als je de komende jaren zo'n TV koopt moet je er gewoon op letten of hij 1080i ondersteunt en in hoeverre je het beeld zelf mooi vindt. De LCD techniek is in ieder geval al tijden uit de kinderschoenen en biedt tegenwoordig grote inkijkhoek, hoog contrast, snelle responsetijd (meetals 12ms, wat het laagst mogelijke is omdat eht anderste snel wisselt), geen burn in en dergelijke. Bijna elke TV fabrikant gebruikt goed filters en lijnverdubbelaars, het ligt er vooral aan wat je zelf mooi vindt.

    Er is vaak wel een groot verschil tussen de iets hoger geprijsde modellen en de budgetmodellen. Als je een TV haalt die wat betreft prijs in dezelfde range zit als kleinere modellen van andere merken zie je dat vaak metene aan de beeldkwaliteit. Ik zag laatst een heel redelijk geprijsde Deawoo LCD, maar ik zag meteen waarom.

    HDTV kan je overigens al wel hebben vanaf ongeveer 1100 euro bij platte TV's van gewone grootte. Sinds alle grote merken het ondersteunen is het niet meer onbetaalbaar, zoals vroeger.

    Gezien 1080p nu veelal utopisch is, vormt 720p de komende jarend e absolute top.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2005
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Coole informatie, maar als ik een 720p koop, is dat niet een beetje zot, ik bedoel, dan kan ik toch beter rechtstreeks een 1080p kopen want anders moet ik na een jaar,... toch waarschijnlijk overschakelen naar een 1080p. niet? Want ik koop zowizo een xbox360, waarschijnlijk met kerstmis. Mijn broer koopt de ps3,maar als de ps3 echt enorm cool is, koop ik die mss ook nog achteraf bij(waarschijnlijk niet,want mijn broer heeft hem) en dan zou ik met 720p niet zo veel zijn, want die games op de ps3(door blu ray,...) ondersteunen 1080p, en dan zou een HD tv met 1080p pas echt tot zijn recht komen,...
     
  4. nietvorspiet

    nietvorspiet Fuck Armageddon

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb echt een klein tvtje(beelddiagonaal van 37 cm), ik vind m niet goed want ik kan als ik op mn bed zit niet goed lezen wat er staat (nee ik heb geen bril nodig) dus zit ik liever beneden wat ook wel ok is voor mn ouders daar staat een grote sony breedbeeld en dat speelt het fijnst. :)
     
  5. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een philips.. 78 cm ofzoiet's geloof ik weet het niet zeker, alleen heb hem nu een paar maandjes en nu begint ie te donderen, want als er een rode kleur in beeld is wil hij die soms nog welles een groene tint meegeven in een bepaalde ovale plek op me beeld.. echt vet kut.. weet iemand wat dit kan zijn? nouja zit toch nog garantie op:)
     
  6. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Wij hebben dat thuis met onze oudere Philips breedbeeld tv gehad. (na een tijdje kregen we ook groene strepen over het beeld) Helaas was dat na de garantie en hebben we een nieuwe beeldbuis moeten kopen, wat bijna even veel kost als een nieuwe tv. Ik zou er dus snel mee teruggaan voordat het erger wordt.
     
  7. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb een finlux tv van 1 jaar oud. het is geen flat screen en koste in die tijd. 150 euro. nu ik besloten heb om in November een xbox 360 aanteschaffen. wil ook zeker weten dat mijn tv minimaal 720p ondersteund. hoe kan ik hier achter komen?
     
  8. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    In het boekje kijken of op internet??
     
  9. Gerben_S

    Gerben_S Alias gerben

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dan wel een breedbeeld tv (Die het binnenkort schijnt te begeven :mad:) maar eigenlijk (vooral voor multiplayer) heb je toch wel een grotere tv nodig... Maar goed die zijn voor mij toch wat te kostbaar voor mn kamer :D
     
  10. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    even zoeken op het internet of handleiding doornemen, maar als het geen flatscreen is, kan ik je voor 99 % zeker al melden dat het geen HDTV is. Je hebt wel CRT's die HD ondersteunen, maar die zijn er niet veel. Zeker in Europa niet.

    Ik heb zelf nu een 66 cm 4:3 Sony tv, maar er komt binnenkort een 82 cm LCD met HDTV aan :D
     
  11. Koffie mok

    Koffie mok Guest

    Dit is mijn tv:

    [​IMG]

    Hij doet het goed, als ik burnout 3 doe lijkt het net echt.
    Maar vanaf ongeveer september komt er een andere tv!!
     
  12. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb een beetje het zelfde soort tv. ik kan nergens vinden, of mijn finlux wel 720p ondersteund
     
  13. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat je een grapje maakt, zo niet dan hier het antwoord: Nee
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu een nieuwe tv. Een sony trinitron... Nu weet ik niet of die: 'trinitron' echt mooier is dan een normale tv? Iemand mischien wel?!
     
  15. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung Flatscreen TV. Ben even het model vergeten. Flatscreen is mooier dan een bol scherm heb ik gemerkt. Hopelijk is ie goed genoeg voor de Xbox 360.
     
  16. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet perse Trinitron is een systeem waar alles uit één kleurenkanon
    komt.
    Ik persoonlijk geef de voorkeur aan Panasonic en Philips _O_
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]

    Heb em al meer dan 5 jaar, maar nog steeds tevreden met m'n Sony 82 cm 100hrz breedbeeld. Misschien es een lcd of plasma scherm aanschaffen volgend jaar na de x360 als ik op kamers ga, maar deze blijft mooi staan.. ding krijg ik toch nooit meer naar beneden :+
     
  18. Rudolf Release

    Rudolf Release Active Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Vertel mij wat die krengen zijn c.a. 43 tot 50 kilo en bijzonder lomp om even te verhuizen :{
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Yeah, deze weegt zelfs 65 kilo, en dat is zonder de kast eronder 8) Kreeg em met 3 mensen de kleine trap om omhoog in de doos.. krijg dat ding nooit meer naar beneden zonder em te laten vallen, dus laat em zo mooi staan :+
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zijn dat Bose speakertjes?
     

Deel Deze Pagina