1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat voor TV gebruikt de doorsnee XBOX'er

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Maas, 18 mei 2003.

  1. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een normale tv heb je dan nog wel mooie GFX ?
     
  2. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker! Ik wou eerst PERSEE een HD TV, ook besteld maar duurde me te lang dus nu maar een Advanced scart op de breedbeeld en echt SUBLIEME beeldkwaliteit. Zie nu ook geen nut meer om ruim 1000 - 1300 euro uit te gaan geven voor zo'n LCD. Ik wacht nog wel even.
     
  3. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja klopt, Kheb ook een advanced scart en het ziet er echt fantastisch uit.
     
  4. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Dus om extra mooie graphics met de 360 op een normale tv te krijgen heb je zo'n advanced scart kabel nodig? Zit er aan te denken een LCD tv voor 550 euro te kopen met HDTV decoder (gezien op Kelkoo.nl) is dit nou een echte High Definition tv? Vind ik dan niet erg duur als ik de verhalen hoor van 1300 euro voor HD.
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee, met de Advanced Scart word je beeld iets scherper.
    Let op, het komt totaal niet in de buurt van HDTV's.
     
  6. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, en de kleuren worden een stuk voller. Als je niet van plan bent om een HDTV aan te schaffen is deze kabel van 25 euro mijns inziens zeker de moeite waard.
     
  7. UltraTiger

    UltraTiger Unregistered User

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik mijn iiyama 19" TFT (1280x1024). Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van het beeld. Wel jammer dat ie zo klein, en er is wel enigzins ghosting..
    Ik moet er maar mee leven tot dat ik een 32" HDTV op mijn kamer heb.. :9
     
  8. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Het is dus mogelijk om je xbox360 aan een PC monitor aan te sluiten. Stel dat ik een LCD monitor koop met een zeer hoge resolutie (1280x1024) en een snelle refreshrate (zo heet dat toch?) van rond de 2 m/s. Komt dit dan in de buurt van de kwaliteit wanneer je een xbox360 op een HDTV aansluit? Zou voor mij zeer mooi zijn, heb geen aansluitiing voor een TV op mijn kamer dus ik zou het zonde vinde om €1500,- aan een HDTV uit te geven slechts voor de 360 alleen. Wie o wie kan mij helpen?
     
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja opzich wel! Echter is de ervaring denk ik toch wel heel erg anders op een HDTV. En ondanks dat TFT schermen snelle response tegen woordig hebben missen ze het vaak toch nog wel wat op contrast. Ook hebben ze minder toeters en bellers maar dat is niet zo erg want hij krijgt een perfect signaal aangeleverd door de xbox 360. Dus ideale oplossing als je het geld niet voor een HDTV (over) hebt, heb je dat wel dan zou ik serieus over de aanschaf van een HDTV gaan denken.
     
  10. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb net de bestelling voor de Bravia de deur uit gedaan bij diga4u.nl. Het gaat hierbij op de 32" versie van de S serie... Hij kost daar 1249 euro..

    Hopelijk ergens aan het eind van volgende week kan ik hem ophalen, dan is mijn 13e maand netjes gestort :)
     
  11. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Dankje, maar het komt zeker in de buurt van HD kwaliteit? De ervaring op een HDTV kan anders zijn omdat je dan van verder af zit bedoel je? Niet zo'n probleem, ben gamen van redelijk dichtbij gewent. Maar hoe zit het met resolutie? Stel ik koop een mooie LCD monitor met een MAX resolutie van 1280x1024 en ik sluit de 360 erop aan heeft hij dan meteen deze max. resolutie? Je kan het met een PC instellen maar kan het ook met de TV zelf? (je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel). Als ik zo'n scherm zou kopen haal ik vanzelfsprekend die €29,99 kostende VGA (nogwat) kabel erbij.
     
  12. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan inderdaad met vga 1280x1024 als output kiezen. Echter wordt alles intern op 720p (1280x720) gerenderd dus of je erge vertekeningen in het beeld krijgt weet ik niet. Maar kwa beeldinformatie is het gewoon een HD weergever. Als je toch gaat investeren in een nieuw scherm dan wil je misschien naar een wat groter (breedbeeld scherm) ook al heb je dan niet veel aan de hogere resolutie (met vga max: 1366x768) de spelervaring zal wel beter worden, vermoed ik. Maar een TFT scherm is dus ook meer dan voldoende voor de xbox 360! Kijk gewoon wat je budget toe laat. :)
     
  13. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Thnx again voor je info ;). Maar alles wordt dus ge-resized naar 1280x720 ipv 1280x1024. Bestaan er ook schermen die deze deze specifieke resolutie kunnen weergeven, zodat er dus niets vertekend? Heb gekeken op kelkoo.nl maar ik ben echt een volledige leek op het gebied van TV's/Monitoren, dus weet niet echt naar wat ik op zoek moet.
     
  14. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb [​IMG] ,, 70 cm:) maar dit is voor tydelijk...
    ik krijg binnenkort een tv van meer dan 1 meter doorsnede en dit is heerlijk :p
     
  15. do_not

    do_not do_not

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Mooi scherm, HD-ready. Is hij dat zekerste weten perfect voor HDTV? Wat kost hij trouwens.
     
  17. do_not

    do_not do_not

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is gewoon een HDTV standaard, 1280x720 en 1920 x 1080. Een tv die HD is, kan minimaal de 720 resolutie aan. Hoewel de werkelijke resoluties wel kunnen afwijken, zal je daar niet echt vertekening in zien. Mijn scherm is bijvoorbeeld 1366 x 768. Dat is vanwege de aansluiting met pc's.
    Kijk anders even in HDTV draadje bij hardware/accessoires, daar staat alles in.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  19. Michinho

    Michinho xßøX gÅm£® 300+er

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik ooit heb gedaan :: xbox op een projector aansluiten en dan op heel de muur spelen *)
    dit is echt sjiek :D
     
  20. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Dat doe ik al. ;)
     

Deel Deze Pagina