1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat was je engste spelervaring ooit?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door metzman, 20 jun 2003.

  1. chaplander

    chaplander Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    het is al weer een hele tijd geleden maar de mijne was halflife toen ging ik met de lift naar beneden donker en allemaal geluidjes en opeens kwam er z'n beest op me gesprongen......achja goede oude tijd
     
  2. *suprfrankman*

    *suprfrankman* Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn engste ervaring was met _O_ perfect dark _O_ , een van de latere levels op t allermoeilijkst, en (heel erg) bijna dood. oh my god, by elk poppetje wast renne voor me leve!!! :9 khebt level nooit gehaald trouwns...

    btw, wat is nou n bter spel dan, silent hill 2 of project zero. kwil misschien wel zon scary game kope 8)
     
  3. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    keuzes

    Dat ligt eraan. Het zijn allebij goede games, en hebben beide andere kwaliteiten. Project Zero is gewoon weg enger (door de camera in first person als wapen en de onverwachte aanvallen van ghosts) en misschien spreekt een Japanse setting je beter aan. Silent Hill heeft meer de sfeer van een lange nachtmerrie en heeft een eigen zieke sfeer. Naarmate je vordert in de game word de omgeving ook steeds onlogischer en freaky. De omgeving "leeft" zeg maar ook gedeeltelijk. En de achtergrond geluiden uit bijvoorbeeld Silent Hill 2 zijn echt meesterlijke sfeerzetters en zullen je echt angst bezorgen. Ik vind zelf Silent Hill 2 enger dan deel 4 trouwens, dus ik zou dan voor deel 2 gaan eerst en als je die leuk vind later een keer deel 4 halen.

    Even samengevat volgens mijn ervaring:

    Project Zero:
    -Engste spel op de xbox
    -Vaak random non-scripted encounters
    -Het gevoel van echt helemaal alleen zijn en toch weer niet.
    -Japanse horror setting (a la The Grudge, The Ring)
    -Het verhaal ontdekken door geluids tapes en stukjes papier/documenten die je langzaam maar zeker duidelijk maken wat er aan de hand is.

    Silent Hill 2
    -Omgevingen die "leven"
    -Geluiden die je zenuwachtig maken op de veiligste plekken
    -Tegennatuurlijke vijanden (geen zombies of geesten, maar iets onbekends)
    -Een verhaal met een onverwachte (voor mij altans) ontkoping die je op het puntje van je stoel houd.
    -Meerdere moeilijkheidsgraden (puzzels en vijanden) en verschillende eindes om te ontdekken.

    UPDATE: Op xbazar word hier Project Zero nog aangeboden en hier word Silent Hill 2 nog aangeboden, dus geintresseerden kunnen daar misschien een bod of ruilvoorstel doen. UPDATE
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2005
  4. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2

    Hear, hear!

    Je bedoelt dat gescheeuw in die droom, toch? Vage shit, inderdaad.
     
  5. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Project Zero 2 is uit, wie haalt hem ? Metzman ?? :D Ik wel, ook al heb ik deel 1 nog niet eens uitgespeeld. Deze lijkt me veel chiller aangezien je nu met z'n 2en op pad gaat.
     
  6. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    review PJ0II

    Ik heb Project Zero 2 al sinds vorige week donderdag binnen van gcshop Arno ;), wie denk je dat je voor je hebt *) .

    De review hier op xboxworld.nl verteld veel goeds over Project Zero II trouwens. Fans van deze thread raad ik aan om hem te lezen.
     
  7. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Als je het spel kwijt wil (uit angst,haha), pm me dan maar ;)
     
  8. Metal_Wolf

    Metal_Wolf Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd heel wazig, maar eng vond ik het niet.
     
  9. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hebbem allang :) speel alleen in de weekends, nog niet alleen gespeeld :) moek eens gaan doen, lijkt me te eng eerlijk :)

    Project Zero heb ik zelf ook niet uitgespeeld, omdat ik het te moeilijk vind, maar misschien dat ik na deel 2 weer moed heb verder te gaan, Project Zero 2 heeft wel een beter tempo, ik weet altijd wel waar ik ongeveer heen moet, bij Project Zero 1 wasset echt de hele tijd van 'wtf?'

    zo ben ik nu in de 2e nacht (schaam schaam) bij p0 1 en heb geen id waar ik heen moet (heb vol health, maar geen enkele herbal medicine...)

    terwijl ik bij Project Zero 2 (heb 'm op normal gezet... maybe nie zo slim)
    en ik heb iets van 15 herbal medicine 8)
     
  10. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heel soms van Doom 3. Hoewel het toch al niet echt hee eng is. Maar toch zijn die geluiden eng.
     
  11. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een verschrikkelijke ervaring gehad met lego racers...
    dan zit je lekker te racen springt er zomaar uit het niets een zombie in je nek...

    Nou ik moet wel bekennen dat dat eigenlijk men moeder was :D
    maar het was wel een enge ervaring MET een spel
     
  12. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    :D Het moment dat ik Halo 1 uitspeelde :+
     
  13. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn engste spelervaring dus... hm... volgens mij met Splinter Cell.. eng gast.. muziek steeds sneller en die guards maar schreeuwen en sprinten. Krijg me daar toch een hartverzwakking. Niet normaal.. sindsdien slaap ik altijd met het lampje aan en met een jachtgeweer naast m'n bed.
     
  14. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    toch wel resident evil 2, was nog een kleine maarten een kereltje van 10 jaar en ja hoor ik resident evil 2 spelen, die geluiden van die zombies en dat je in het begin gelijk werd aangevallen door 6 zombies deed mijn kinderhartje niet goed... of dat je door die zombies zichzagde en die vent in de winkel werd opgevreten door die zombies. brr achteraf moet ik er wel om lachen vroeger scheet ik dus echt 7 kleuren schijt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2005
  15. Grote Smurf

    Grote Smurf Tsjah...

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het *schaam* vaak bij Prince of Persia 3d.

    Loop je door zo'n gangetje, opeens een mes uit de muur, en lig je daar onthoofd. Vooral als je zo heel erg strak naar het scherm zat te turen en opeens *TJAK* en dan dat muziekje keihard. Ik ben me meerdere keren echt compleet het apezuur geschrokken. *)
     
  16. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat ene stukje in die verhoorkamer is ook leuk, waar zo'n monster dwars door het raam springt :D Of als die grote kerel dwars door zo'n muur heen beukt 8)
     
  17. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    angst ipv schrikken

    Schrikken is idd iets wat wel veel vaker voorkomt in games en dan vaak nog niet eens bij eng bedoelde games als Silent Hill, Resident Evil of Project Zero. Spannende games als Splintercell of Metal Gear Solid kunnen ook wel voel zwetende handen zorgen, soms schrik je zelfs in de meest vrolijke games. Bijvoorbeeld bij Mario 64, in het eerste level. Daar heb je die "hond" aan die ketting en als je dichtbij komt schiet ie inneens op je af en blijft dan aan de ketting steken met die grote rij scherpe tanden, heb me altijd afgevraagd of kleinere kinderen daar geen moeite mee hebben.

    Wel grappig dat mijn thread weer een beetje leeft hiero, maar ik zie toch veel dezelfde ervaringen, veel Resident Evil 2 met de handen door de planken en plots springende monsters door het glas e.d. Ben zelf daar ook erg geschrokken ja.

    Maar zijn er naast de vele schrikreacties ook momenten van angst geweest, angst voot hetgeen dat misschien wel nooit gebeurt...angst die je die ene deur niet laten open maken misschien wel zo erg dat je an het spelen bent, je loopt in een donkere gang en de gang word steeds donkerder en in de verte hoor je doffe voetstappen aankomen en je denkt: "Fok dit, ik ga tv kijken, teletubbies graag!". Heb ik wel gehad met Silent Hill 2, in die apartementen, ziekenhuis en de gevangenis....sound can be a real bitch....
     
  18. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Silent Hill 2 was hier inderdaad echt briljant in. Helemaal aan het begin al als je die lange weg moet afleggen, ongewapend door die dichte mist waar je op een gegeven moment allerlei vage schimmen in denkt te zien met ook nog die subtiele creepy geluiden op de achtergrond, fantastisch gewoon. Het zette meteen de toon voor de typische SH sfeer. Ik heel voorzichtig naar beneden lopen omdat ik ieder moment verwachte aangevallen te worden, terwijl er maar geen eind aan dat pad leek te komen en dan gebeurt er uiteindelijk gewoon helemaal niets. Vreselijk irritant voor de zenuwen was dat :D
     
  19. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn engste spelervaring ooit? das simpel: ik zat op een zondag middag in mn donkere kamer. met alleen het televisiescherm aan (het is slecht, ik weet het :eek: ). Ik was project zero aan het spelen in een best wel enge level... opeens springt er iets voor mijn scherm... ik schrok me rot: heeft een zombie mij te pakken... of is het zo'n lelijke geest die mij te pakken heeft. tot mijn oplucting zie ik door een schemerig lichtje, dat nog een beetje door het rolgordijn heen glijdt, dat het mijn zusje was...tja, en ik kan je verzekeren daar schrik je wel ff van. 8)
     
  20. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    grappig...

    "ha" "ha"..

    Dat soort grappen waren nog niet gemaakt in deze thread :{ ...

    In dit geval heeft het de game zelf alleen de spanning neer gezet, het daadwerkelijke schrik effect benoemd "het zusje" is geen onderdeel van het spel zelf en daarom niet een enge "spelervaring" te noemen, maar valt onder de categorie "irritante onderbrekingen" waar deze thread niet echt toe behoort. Daarbij is de geloofwaardigheid van het serieus denken dat je zusje een zombie of geest is terwijl ze je vastpakt ver te zoeken. En dat je Project Zero met zombies in verband brengt vind ik een belediging voor Project Zero, waar alleen de zogenaamde "geesten" huizen, geen zombies.

    next...
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2005

Deel Deze Pagina