1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat was je engste spelervaring ooit?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door metzman, 20 jun 2003.

  1. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    nou de engste was toen ik 7 jaar oud was en ik tomb raider 1 speelde. die tombes dan. met die gare monsters die overal en nergens vandaan kwamen.

    en half life. was ook scary soms.


    aan spellen zoals RE of silent hill heb ik me nooit gewaagd:D
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Engste spel is in mijn ogen Eternal Darkness. Dit spel bevat zo veel geweldige dingen.

    De sfeer is beklemmend, vooral inPro Logic 2, je hoort veelal gefluister en rare geluiden. Vooral de insanity meter maakt dit briljant. Hoe meer geesten je ziet hoe gekker je wordt. Er gebeuren niet alleen dingen in het spel, maar het spel probeert jou ook te doen geloven dat je gek bent. Enkele voorbeelden die gewoon te gek voor woorden waren:

    -Je stapt een kamer binnen. Het geluid van je TV gaat ineens zachter, tevens zie je een bijpassende geluidsbalk, terwijl je de afstands bediening pakt om hem harder te zetten vallen tientallen zombies je aan. Je kop wordt afgehakt en jij dit daar met je afstandsbediening te stressen. Blijkt het het spel te zijn en kom je weer terecht in dezelfde kamer.

    -Rare beesten op je TV. gewone vliegen, die je gewoonweg wilt slaan.

    En zo zijn er nog honderden voorbeelden, maar die moet je zelf zien. Dit spel is in mijn ogen de allerbeste horrorgame ooit. Het heeft zo'n schitterend verhaal, en zulke beklemmende scenes dat het gewoonweg verbazingwekkend is. Vooral de level in de gigantische kathedraal, inclusief onweer, monnikken,zombies, en allerhande geesten vindt ik briljant. Iedereen die geen cube heeft moet er eentje huren inclusief dit spel.

    De resident evil srie heeft wel de sfeer maar mist het goede verhaal en de bediening van Eternal Darkness.
     
  3. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    halo met 2 meisjes gespeeld: ze konden totaal niet met de controller overweg en keken dus voornamelijk naar de grond... toen ze elkaar toevallig tegen het lijf liepen en zagen begonnen ze zooooooooooo hard te gillen :confused: Ik ben nog nooit zoo geschrokken :p
     
  4. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Winner

    We have a winner! Johannus heeft de meest orginele enge speelervaring! ghe.. :D
     
  5. DIABLO

    DIABLO Your Soul Is Mine!

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff ik kan me nog herrineren, dat ik de demo van silent hill 1 speelde op de psx8) , dat was echt zoo scary niet normaal meer!!.
    je loopt helemaal in je eentje in een stad met dikke mist rond, vol met duivelse geesten!, je ziet geen hol gewoon!, en als je iemand tegen komt..}:]
     
  6. Rude

    Rude BIG EGO

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens! geweldig spel!
    Ik speelde het in de kerstvakantie, ik zat naast de kerstboom, in eternal Darkness kom ik een badkamer binnen, ik loop naar het ligbad (in m'n hoofd spookt het al: ohnee he...) OPEENS drie vluchtige shots van een dode vrouw in een plas bloed in het bad. Ik schrik me dood, bijna complete kerstboom op de vloer :9
     
  7. xboxwizz

    xboxwizz ........

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die vond ik ook zwaar eng en als ik de marines was zat ik echt te schijten als die beesten eraan kwamen en zat ik echt voor me leven te schieten
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Hmmm....

    Bij Halo, als die enge Flood verschijnen; echt creepy man. Ben ook gestopt met het spelen van Halo om die reden :)
    Ik ben dus nog niet voorbij level 5 want freaks me elke keer out.

    Bij Quake, als je in het water valt en aangevallen wordt door een soort piranha ofzo; eerste keer dat ik opeens dat beest recht op me af zag komen hoorde men ;'aaaarghhhh!!' door de hele buurt. Ik wist niet dat die beesten bestonden namelijk.

    Bij Tombraider 2, in het eerste level bij de chinese muur, met die kleine spinnetjes; creepy! (terwijl ik in het echt totaal niet bang voor spinnen ben)

    Best vreemd dat ik zo'n mietje ben als ik games speel, want als ik horror--films kijk, ben ik echt nog NOOIT bang geworden.
     
  9. Chief Bram

    Chief Bram *Xbox-Addict*

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo, wanneer die flood komen freak ik echt uit, maar wanneer silent hill 2 classic wordt ga ik hem kopen en komt daar waarschijnlijk verandering in.
     
  10. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik schrok me ook kapot toen ik de eerste keer de flood tegenkwam. Maar je komt ze daarna zo massaal tegen, dat het gewoon een nieuwe vijand wordt. Het is niet zo, zoals bij bijvoorbeeld Resident Evil, je plotseling wordt aangevallen vanuit het niets.
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Eternal darkness had ik ooit gehuurd, ik speelde dat bewust in mijn eentje, altijd midden in de nacht. Dat verhaal was zo meesleepend, en die badkuip ? Dat vond ik echt geweldig, ik schrok me kapot. Ik was compleet verzot op die game. Ik heb alleen maar twee van de drie eindes gezien omdat ik hem maar een week had.

    De Flood vind ik niet echt eng maar eerder vies ;)
     
  12. Godsend

    Godsend Guest

    Ik schrok me helemaal de tering toen ik in het 3e level (halo)samen met rich11224 achter zo'n paarse computer schuilde (als je net de truth and reconciliation binnenkomt) springt er ineens een stealt elite met plasma zwaard boven op die comp. en en begint mie toch een potje te schreeuwen, ik wist niet wat ik meemaakte.;)
     
  13. rich11224

    rich11224 Guest

    ja inderdaad ik zat daar samen met hem om mijn shield weer op te laden sprong er opeens zon teringelite op die computer. het spel blijft je soms verbazen. . . wat was dat schriken man en met metroid prime als je voor het eerst een metroid tegenkomt. . .je zit hem een beetje te bekijken en zo OPEENS knalt het glas kapot en vliegt dat beest keihard op je benauwde helm(daarna gewoon verder gespeelt hoor en niet zo als die XBOXMIETJES die stoppen met zon supergame als halo omdat er slijmerege beestjes inzitten genaamd THE FLOOD zoals yi-long):cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2003
  14. Godsend

    Godsend Guest

    Haha ja rich wen er maar vast aan, niet iedereen is zo stoer als wij :)
    En dat je stopt met halo omdat je de flood ENG vindt kom op zeg, doe me een lol.
     
  15. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Lekkere opmerking....
    Iedereen heeft zijn grenzen en die van hem ligt bij de flood.Mischien dat dan nog verandert,je moet is zonder geluid spelen dan is niks meer eng....(zelfde met H-films)
     
  16. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Eternal Darkness en Resident evil halen het dus echt niet bij Project Zero. Die game is serieus het engste ooit gemaakt. Zat te spelen bij Vincent en toen ging Mike me voor de grap laten schrikken, jesus :mad:

    Heb hem al op de PS2 gespeeld maar Project Zero is echt de engste ervaring tot nu toe. Resident evil en Eternal Darkness halen het daar echt niet bij. Die game heeft je gewoon 100% van de tijd op het puntje van je stoel.
     
  17. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Eternal Darkness heb ik nooit gespeeld maar als je Project Zero nog nooit gespeeld hebt zou ik dat maar eens doen en wel met de lichten uit en het geluid ietsje harder :)

    "Compared to Project Zero, Silent Hill 2 is like Disney Land"
     
  18. rich11224

    rich11224 Guest

    wat stom eigenlijk we srikken ons alemaal de pleuris terwijl we gewoon naar een paar honderd polygonen zitten te kijken maar ja die games worden elke keer weer mooier gemaakt (en enger ook)
     
  19. Godsend

    Godsend Guest

    Precies over 20 jaar lopen de zombies gewoon je huiskamer binnen :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2003
  20. rich11224

    rich11224 Guest

    ja dan zit je te gamen met zon brilletje (of je zit hologrammen verrot te slaan) en dan word het pas echt creepy als er een holografise zombie in je nek hijgt oehhh dat komt vast en zeker
     

Deel Deze Pagina