1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Wat was jou eerste console?

Discussie in 'Games' gestart door Fearless[NL], 11 jul 2004.

  1. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke console verdient een remake?
    Dat hij zoiets als een Xbox wordt :)
     
  2. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    de atari 2600 lekker pong 3D:p
     
  3. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe Pong ownt.
    Een Commodere is maar €24,- bij marktplaats.nl
    Dat is niet veel voor een gouwe ouwe :)
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste console was een Nintendo 64, met SuperSmash en Donkey Kong 64 erbij... Erg veel plezier van gehad...
     
  5. PmH

    PmH Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste console was zo'n tennis ding waar je alleen een soort pong op kon doen.daarna was mijn echte console waar ik ook veel op speelde mn xbox.
     
  6. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    mijn eerste console was een philips.....ik weet niet meer hoe dat ding heette.

    *ga even googlen*

    Et voila...het was dus de C52 console
    [​IMG]

    Zat ook een soort outrun bij en space invaders en pong en nog veel meer....Hiervoor had ik zo'n echt hele oude met alleen lijntjes die op je afkwamen en die moest je ontwijken, maar dat is volgens mij niet echt een console, je kon er maar 1 spel op doen.. Het staat allemaal nog bij mijn ouders...zal het wel eens opzoeken....
    Hierna heb ik eigenlijk alles wat in nederland van nintendo en sega aan consoles is uitgekomen,behalve de dreamcast, gehad. Ook heb ik nog een stuk of tien game&watch spelletjes van nintendo (nog steeds :))
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2004
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Mijn eerste was de ATARI ST1040 samen met Commandore 64.
    Hier de ATARI ST1040, die ik nog steeds heb, en nog steeds werkt!
    [​IMG]
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    die heb ik ook nog gehad :eek:
    was ik vergeten :)
    dat ding was echt grappig, ik had een hele doos vol met spellen, volges mij ging ie kapot maar ik weet het niet meer :'-(
     
  9. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn , ik wist niet dat Philips consoles heeft uigebracht ?
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Jawel, ook de CDI. Ik speelde die wel eens in de philis personeels winkel in Eindhoven, vond ik geweldig, die had zo'n bol die je kon draaien en dan beweegde je de cursor. :cool:

    Ik wilde vroeger heel graag een spelcomputer. ik was heel jaloers op mijn neef en mijn beste vriend, die hadden een SNES mét donkey kong country. Maar die dingen waren zo duur, dus vroeg ik maar een gameboy pocket. Die heb ik dan ook gehad. Maar dat is een handheld en geen echte console. Die kwam pas toen mijn ouders van vakantie een Sega Megadrive 2 uit Hong Kong meebrachten. Wat zij en ik niet wisten was dat games hier er niet op konden gespeeld worden:{ Dus ik had eigenlijk maar één cassette met 16 spelletjes erop.
    het was deze Sega:
    [​IMG]
    Precies die, dezelfde kleur knoppen, en dat logo rechts met die 2 erachter.


    edit:
    Wow, ik heb nog foto's gevonden van dat ene spel dat ik had. te gek. :D
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2004
  11. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog zo'n sega gehad ^^
    Ik denk dat als ik nog geld over heb na de vakantie ik een Famicom ga halen:)
    en sparen voor Halo 2 :p
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Lol, die piratenconsoles zijn echt maf. Een Mega drive maar atari games.

    Mijn vader speelde altijd colecovision met me. Daarna kwam de master system, en elke sega console die er op volgde.
     
  13. Mr. KaDiR

    Mr. KaDiR Me, Myself and I

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    2
    ik had ook nog de Dreamcast (vergeten om erbij te zetten)
     
  14. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Deze heb ik vroeger ook gehad....hier kon maar een game op (wat je op het scherm ziet).....rondjes draaien en schieten......eigenlijk is er maar weinig veranderd :+
    [​IMG]
     
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    De msx 1&2 zijn allebei door philips (ook door sony btw) uitgebracht, jaren lang opgespeeld.....

    Ik heb hier een site gevonden (niet echt geweldig, maar toch....), met een hele hoop oude en nieuwe consoles met specificaties en bouwjaar....misschien wel grappig.
    klik hier voor de klassieke consoles
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  16. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    NES... Duckhunt, Mario, Kirby, etc. Geweldige tijd.
     
  17. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Sega master system 1 dus de brede versie, met hang-on en shinobi ;)
     
  18. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    eerste console was voor mij ook de nes met mario en duckhunt,ik kocht toen ook meteen gauntlet en...a boy and his blob erbij....en elke weekend een nes spelletje huren bij de videotheek..meestal huurden wij double dragon....dat waren nog eens tijden:D
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Jahahahaha, dat was een coole tijd inderdaad. Laden laden laden en eigenlijk geen idee hebben wanneer 'ie klaar zou zijn. Blijkt dat ie al een half uur lang vastgelopen te zijn weetjewel ;)

    Maar daar heb ik echt veel spelletjes op gespeeld, degene die me nog het beste bijstaat is dat je in een blauw vlak lijnen moest maken totdat je je alles voor 75% gevuld had. Het is tegenwoordig ook een standaard spelletje op veel mobiele telefoons. Zucht, dat waren de tijden!!

    Daarna kon ik de NES en de Sega (gamegear?) van vriendjes lenen. Eigenlijk vond ik de SEGA vetter met zijn 16bit dan de NES 8bit, ik was met name verslaafd aan een donald duck game waarvan ik de naam echt niet meer weet. En toen ik 18 was kwam ineens DOOM op de pc uit. Fantastische game en ongehoord mooi. En toen Duke Nukem 3D, Terminal Velocity, etc. Ook voor een prikkie de SNES gekocht in die tijd. Later doorgegaan met de N64 en Dreamcast. Met name de Dreamcast blijft in mijn ogen de meest ondergewaarde console ever. Man, die graphics op de Dreamcast verslaan IMO altijd nog de PS2!!! En dan nu een XboX, zucht....wanneer houdt het eens op!!!
     
  20. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    zo'n sega ding, überlelijk natuurlijk, toen speelde ik degehele sonic-reeks helemaal grijs,dat was lachen
     

Deel Deze Pagina