en er is geen enkele mogelijkheid om zo'n game gratis te krijgen tenzij je game industrie partner of kennis bent?
denk niet dat een bedrijf een game verloot die nog niet gold gegaan is. laat staan een handleiding. Promotional Copy's zijn puur voor sites zoals xboxworld.nl maar vooral de grotere sites zoals IGN, Gamespot etz en natuurlijk officiele game bladen zodat hun een hand-on en/of preview kunnen schrijven. Vroeger waren Promotional games vaak halve spelen zoals de eerste 2-3 levels. Zelf heb ik ook een aantal Promotional games kunnen krijgen via Ebay voor de xbox 1 voordat ze hier in de winkel lagen. (Otogi en andere jappanse games bijv)
Sommige sites verloten hun promotional copies dus waarschijnlijk. Beetje raar als iemand een prijsvraag wint en dan een game krijgt met vale kleuren en geen boekje, als je het mij vraagt. Uiteindelijk gaat het dan wel om de game, en ik zou er erg blij mee zijn, maar het staat wat minder netjes. Ik heb er zelf ook als redacteur zijnde. Het verschilt soms erg wat voor versie je krijgt. THQ was eerst bijvoorbeeld heel gul en stuurde een normale versie van The Outfit op inclusief boekje met 10236 verschillende talen.
Hmm ok duidelijk Er zullen vast wel mensen zijn die dit soort doosjes gaan sparen i.v.m deze niet erg regulier voorkomen. En zodoende als collector items worden opgevat?
Ik heb thuis ook zo'n versie. Van Doom 3. Heb ik een keer gekregen van een vriend die in zo'n "speelgoedwinkel" werkt. Daar zat toen geen boekje bij.
Ik zou ze graag willen ruilen. Vindt een volledige versie met boekje en mooi kleurrijk doosje toch leuker. [niet dat het zoveel uitmaakt, het gaat immers om het spel].
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik een game uit de winkel, compleet met alles erop en eraan, er toch ook wel mooier uit vind zien dan een Promo. Maar als je het gegeven neemt dat Promo's in feite gewoon volledige en bovenal gratis games zijn, dan hoor je mij niet zozeer klagen dat het hoesje minder mooi is, of dat er geen boekje bijzit
Daar ben ik het niet mee eens, ik heb veeeeeel liever een mooi hoesje voor €60,- en hetzelfde spel, dan dat ik zo'n spel gratis krijg met een prut hoesje *sense the sarcasm*
Voor iemand met een vaste baan, kan dit relevant zijn. Maar voor arme studentjes zoals ik maakt het geen prik uit. Ik kan er net zo kinderlijk blij mee zijn namelijk