Ik heb een MSI GeForce 4 Ti 4200 128 ddram en ik draai alle games nog met gemak. Snap niet zo dat jullie een kaart willen gaan kopen van 600 euro ofzo. Over een jaar kost deze nog rond de 300 of minder. PC fabrikanten kunnen blij zijn met gamedesigners die games maken waarvoor je het nieuwste van het nieuwste moet hebben.
Ik ben het grotendeels met je eens, het Windows XP 64bit OS dat je momenteel kan draaien is een beta, evenals alle drivers die fabrikanten beschikbaar hebben gesteld. Maar dat neemt niet weg dat deze 64 bitter van AMD ook in een 32 bit omgeving ronduit goed presteerd! In alle opzichten beter als z'n voorganger, en vaak het snelste voor games. De AMD 64 is op dit moment de betere keuze voor een game-pc. Ga iig niet voor de socket 754 AMD 64, deze ondersteund (zover AMD hierover heeft losgelaten) maximaal tot een 3700+. Dus niet echt een duurzaam formaat gezien de toekomst. Dit platform wordt dadelijk gebruikt voor de zogenaamde 'budget' 64 bit cpu's van AMD, de opvolger van de Duron. Socket 939 is het formaat waar AMD verder op gaat bouwen. Het lijkt mij dan beter om voor deze te gaan. Je moet alleen nog heel even geduld hebben, want ze liggen nog niet in de winkels (de cpu's). Moederborden zijn al wel in omloop, al is het wat karig. In ieder geval succes met je keuze
Voor het je gemakkelijk te maken (moet je mijn vorig antwoord niet zoeken). Asus is het beste omdat ze een beter cooler hebben dan de rest. Ook zijn de problemen die de Radeon Asus kaarten hadden (de 9xxx reeks) allemaal opgelost en zou Asus wel eens de plaats kunnen in nemen van Hercules. Sapphire, Club 3D, ... hebben allemaal dezelfde kaarten en coolers, alleen een andere sticker erop.