Zo 2 dagen goed doorgehakt met deze game :b:. En nu pas ben ik uit Act I. Er is zoveel te doen. Game speelt nu voor mij lekkerder weg, dus kan ik nu MIJN oprechte menig over deze game geven.
Ik wordt echter wel constant afgeleid door alle side mission die in beeld komen.
Nu zijn er ontiegelijk veel fixer-missies en ja juist die gang-hangout missies vind ik leuker.
Jahhh het rijden dat blijft per auto lastig. Ik neem in de stad meestal zo'n Yaris-achtige auto, lekker klein en genoeg incasseringsvermogen na update van een bepaalde skill. Wat mij enorm meevalt is de motor .... geweldig rijden ... veel beter dan de auto.
Ik heb nu bijna alle skills al. En ik moet zeggen dat er een aantal zijn die voor mij een must bleken te zijn. Als ik die niet had gehad was het einde van een bepaalde missie in Act I
Ontsnapping uit de gevangenis, 5 sterren politie chase
, nog moeilijker.
Het is mij gelukt om 2 CTOS stations te in filtreren zonder 1 voet binnen te zetten ...... alleen met de camera's !
Wat ik soms erg vermoeiend vind zijn de
hack-puzzles of hoe ik ze ook mag noemen als je een privacy breach doet. Ik weet tot u toe ook niet wat de bedoeling is als hij een 10 sec warning geeft?
. Dit had naar mijn mening veel beter uitgewerkt kunnen worden, zelf THIEF heeft voor mij inhoudelijk betere hack puzzles.
Wat ik erg onbenut vind zijn:
- Eet en drink gelegenheid. Waarom kan je daar alleen 1 drankje doen .......... meer niet??? Waarom is er geen disco oid? En waarom staat bij elk kraampje dezelfde verkoper?
- Veel gesprekken die je middels hacken opent, maar voor de rest nergens voor staan ..... had hier dan met NPC wat side missions mee gevuld. Zo af en toe een victim mission of een zakje met geld of waardevolle sieraden dat is na een paar keer wel weer achterhaald.
- Waarom bestaat het hacken van een computer alleen uit gefrustreerde blauwe staafjes verplaatsen met een tijdslimiet ...... waarom geen codes of wat mij betreft documenten met info waaruit je iets moet halen oid.
- Side seeing objecten .... te bezoeken en voor de rest niets meer te halen.
Hacken ... of is het Activating. Vanaf het begin doe je het hacken met één knop ....
Stealth daarentegen is wat beter uitgewerkt. Alleen heeft dit op sommige momenten weer een geen toegevoegde waarde.
Waarom moet ik in een vette auto ambush of achtervolging de hoofdverdachte neerslaan. En deze schiet vervolgens gewoon op mij terwijl ik erop afren? En hier doet GTA V het voor mij gewoon beter ..... Dan refereer ik even naar de missie met het neerstorten van het vliegtuig.
Op zich ben ik niet ontevreden, maar ik moet eerlijk zeggen ik had qua HACKEN gewoon heel veel meer diepgang verwacht. Daar staat deze game voor en daar zakt de game mijns inziens zwaar voor.
BTW over de graphics en geluid ben ik tevreden ..... hier hecht ik wat minder waarde aan dan de gameplay. Graphics zijn voor mij in orde ..... uiteraard geen next gen .... alleen hoger in texture.
Mijn advies: Heb je GTA V nog niet of nog niet uitgespeeld ....... speel dan eerst Wacth Dogs en daarna GTA V. Dan is de teleurstelling mbt Watch Dogs minder groot. Ik zeg niet dat Watch DOgs een slechte game is, maar voor mij had er veel meer meer uitgehaald kunnen worden qua gameplay!
Daar waar GTA V voor mij een dikke 9 scoort. Scoort Watch Dogs bij mij net aan een 7,0. Bij mij was het verwachtingspatroon heel hoog (ik ging helemaal mee in de hype), maar dit is nu enigszins getemperd. De game zit propvol met data, maar daar wordt mijns inziens te weinig mee gedaan, in combinatie met de gameplay!
Of UBISOFT moet mij verassen met een dikke update die de lat qua Hacking IN Gaming omhoog schroeft (denk dat dit ijdele hoop is) !