Kijk, Forza is gewoon moeilijker dan PGR. De auto's zijn in Forza veel nerveuzer, en je hoeft maar één foutje te maken, en je staat al achterstevoren of iets dergelijks. Bij PGR is het niet erg als je te laat remt. Je neemt de bocht wel iets slomer, maar je houd hem wel. Je gaat alleen een beetje driften. Een drift die overigens makkelijker te corrigeren is, en makkelijker is om vast te houden. Vaak schiet je er in Forza dan af, of je spint. Tuurlijk heb je voor PGR skills nodig, dat heb je voor iedere game, maar over het algemeen is Forza gewoon moeilijker, en is het verschil tussen de top en de rest veel groter dan bij PGR. Zo doen veel mensen met de PGR3 competitie hier niet mee als het in de A-klasse wordt gehouden, omdat die F50GT een enorm nerveuse *** auto is. Men vind het gewoon te moeilijk. Zo waren er ook véél minder deelnemers hier met de Forza comp dan met de PGR2 en PGR3 comp, terwijl zat mensen Forza hebben. Kijk ook naar de rankings hier. Bij PGR3 stond heel XBW in de top 10, en men rijdt nog steeds wereldrecords, waaronder ikzelf, maar bij Forza was men blij als de top 70 of zelfs top 100 te halen was. De meeste auto's liggen gewoon strak op de weg, en daardoor is PGR 'makkelijk' in vergelijking tot simulatie racers. Dat is ook één van de redenen dat PGR zo goed verkoopt, want de game is erg toegankelijk. En over Kudo's moet je niet gaan praten. Ik heb het hier over snel racen, en niet door cone's of drift challenges ofzo. Maargoed, je mag je mening hebben, netzoals ik van mening ben dat je voor Forza meer skills nodig hebt dan voor PGR.
Jawel, je kan niet online, want je bent immers niet met het internet verbonden, maar je kan wel de PS2's met elkaar rechtsreeks verbinden. Er zijn niet veel mensen die het doen, ik heb die kabel ook nog nooit gezien, maar het is mogelijk. Je kan dan gewoon met z'n 6'en racen. Je hoort dus wel in dezelfde kamer te zitten (geen probleem voor WCG lijkt mij). Dit kan zowel in GT3 als GT4. Met GT4 kan je ook nog eens online via Xlink Kai en je Netwerk Adapter. Met behulp van je PC dus. Wanneer je met z'n 6'en gaat is het vaak erg laggy, maar een 1 vs. 1 gevecht is zeer goed te doen. Dit is dus hetzelfde als xbc zeg maar.
Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2006