... en het is ook wel ongepast om zo te reageren als iemand laat zien dat ie zich de moeite neemt om zijn kritiek te funderen.
Anyway, ik heb duidelijk minder moeite met de frontpage dan jij. Ik vind 'm nml wél mooi, ofschoon ik het op details met je eens ben. Met name je opmerking dat de keuze van de "special-skin" als gevolg heeft dat de XBW-eigen identiteit erbij inschiet. Aan de andere kant vind ik het toch ook wel heel bijzonder om opeens de hele website als Rallysport special aan te kleden. Daar zou dan een compromis voor moeten worden gevonden; zoals bijvoorbeeld de "R" in de balkjes weglaten en daarvoor in de plaats een XBW logootje plaatsen.
Ik heb zojuist mijn scherm even op 800x600 gezet en vind de frontpage dan juist mooi (en inderdaad precies schermvullend), hoewel dat gekke scrollbalkje onderaan vreemd aandoet. Waarschijnlijk is dat het gevolg van de ruimte die is aangemaakt voor eventuele commerciele akties. (Zo stond onlangs een Ninja Gaiden advertentie rechts in de frontpage).
Wat de forumheadlines betreft ben ik er heel gauw aan gewend geraakt dat je er even met de muis overheen moet wandelen. Ik vind dat wel prettig. Ik kijk gauw even naar de forumheadlines om te zien of er wellicht LAN/LIVE topics tussen zitten maar meestal duik ik gewoon meteen naar het forum (dat deed ik overigens in V2 ook al).
Waar wellicht meer aandacht aan besteed moet worden is niet zozeer de look als wel de wijze waarop de teksten aan de members gepresenteerd worden. Zo stond de frontpage enkele dagen helemaal bol van de E3 nieuwtjes, maar omdat die niet als zodanig herkenbaar waren begonnen veel members te schrijven dat ze de E3 nieuwtjes niet konden vinden. Dat had voorkomen kunnen worden door een eenvoudige E3: tag in de headers te zetten.
Al met al wordt er drifitig geexperimenteerd in de nieuwe frontpage en op zich vind ik dat een goede zaak. Wat mij betreft zijn er al veel goede nieuwigheden geintroduceerd met V3 en helaas ook een paar narigheden.
Ik hoop (en verwacht eigenlijk ook) dat de frontpage designers en redakteuren de geslaagde experimenten intact laten en de minder geslaagde experimenten bijschaven danwel terugdraaien.
Laatst bewerkt: 24 mei 2004