Wederom zware aardbeving Zuidoost-Azië

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cygnum, 28 mrt 2005.

1. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Om 23.15 uur lokale tijd (18.15 uur NL) heeft op bijna exact dezelfde plaats als op Tweede Kerstdag een aardbeving plaatsgevonden. De beving had een kracht van 8,5 op de schaal van Richter en duurde maar liefst drie minuten aaneengesloten. Veel landen hebben bijna meteen een tsunamiwaarschuwing afgegeven.

Toevallig hoor, op Tweede Kerstdag en Tweede Paasdag...

2. the_x-gamer

the_x-gamer Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat net het journaal te kijken en er waren nog geen meldingen over golven dus hopelijk gaat het allenmaal goed!

3. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Weer een teken dat we zuinig met deze aardkloot om moeten gaan. Moeder natuur is boos.

4. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Alweer?

5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Damn....dat is klote..

6. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Als die golven zo'n vier,vijf uur onderweg zijn komen ze daar ook nog in de nacht aan.

7. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Hoorde het net ook.. kwestie van wachten :eek:

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Het episch centrum lag vlakbij de kust, dus de golven zouden er al moeten zijn... Hopen dat ze weg blijven.

Voor de westkust van Sumatra heeft zich net na 18 uur Nederlandse tijd een zware aardbeving voorgedaan. De beving had een kracht van zeker 8,2 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag zo'n 1200 kilometer ten noordwesten van Jakarta.

Op Sumatra brak kort na de aardbeving paniek uit. De energie is op veel plaatsen uitgevallen en enkele gebouwen zijn ingestort.

Vloedgolf?
    Volgens NOS-correspondent Step Vaessen zijn er in de eerste uren na de aardbeving echter geen vloedgoven op de kust van Sumatra aangekomen. De Indonesische autoriteiten roepen de bewoners op om weer naar hun huizen te gaan.

Meteen na de aardbeving meldde het Amerikaanse geologische centrum USGC dat evacuaties van alle kustgebieden op 1000 kilometer van de beving dringend noodzakelijk waren.

De beving was tot in Bangkok, Singapore en Maleisië voelbaar.

De autoriteiten op Thailand en Sri Lanka hebben een tsnumai-waarschuwing laten uitgaan.

India houdt eveneens rekening met een vloedgolf, zei de minister die verantwoordelijk is voor het beheer van de Indiase wateren in de Stille Oceaan.

Tweede Kerstdag
    Uit de eerste reacties van deskundigen valt op te maken dat de zeebeving niet zo'n destructieve kracht heeft als die van tweede kerstdag waarbij uiteindelijk meer dan 280.000 mensen omkwamen.

De beving is volgens de USGS een naschok van deze beving. Het epicentrum van de beving lag toen op ruim 200 kilomter ten westen van de plaats Sibolga op Sumatra en 245 kilometer ten zuidwesten van de stad Medan.

Vooral de westpunt van Atjeh werd toen zwaar getroffen. De aardbeving had toen een kracht van 9,0 op de schaal van Richter.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2005
  9. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Net alsof één of andere christelijke sekte die zooi opwekt om ongelovigen aan te vallen. Ik hoor het ook net.

8,5 is echt VEEL.

3 minuten is helemaal VEEL.

Hopen dat er niet weer zoveel shit gebeurt.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tektonische aardplaten laten zich niet dwingen , ik vrees dat er vanaf nu dit nog meerdere malen gaat voorvallen in deze regio .
    Ze zullen nu daar hopelijk wel allemaal op tijd verwittigd worden zodat ze hoger terrein kunnen opzoeken.
    en ja tweede kerstdag en nu tweede paasdag , je zou er bijna een symboliek in kunnen vinden , maar dit is zuiver toevallig hoor.

11. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    das zeker niet te hopen

12. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ach ja, het is nu eenmaal een gebied dat gevoelig is voor aardbevingen met al die plaatranden in de buurt. Hopen voor die mensen dat ze er redelijk zonder kleerscheuren vanaf komen.

13. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zie je maar dat wij in nederland het lang niet zo slecht hebben.
    De spellen zijn vaak wat later in europa dan in amerika.
    Maarjah, als je dit dan weer hoort, vind je het best zoals het nu is.

14. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Nu kunnen ze tenminste vluchten / evacueren.

Toen eerst konden ze geen kant op.

15. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Tja, maar als de overheid de mensen dan weer oproept om terug te gaan naar hun huizen zit er toch iets mis.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    De overheid vindt ginder misschien dat ze nog wat volk teveel hebben rondlopen :confused:

17. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    teletekst maakt al melding van tientallen doden...

18. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    pff, het is hartje nacht daar! Ik denk dat , als er een vloedgolf was/is , dat de mensen letterlijk overspoeld zijn geraakt/ worden geraakt! Arme stakkers ook. Ik ben benieuwd morgen, op het nieuws, wat het nou werkelijk is.

19. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het allemaal wel zielig voor die mensen, maar ik heb toch liever dat het daar gebeurt dan hier in de buurt van Nederland ofzow.. srry hoor maar iedereen hier zal het wel zow vinden

20. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Pff, waar slaat dat nou weer op.... ik mag hopen dat je wel wenst dat het nergens gebeurd.

Deel Deze Pagina