1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Weinig 'game-overstijgende' discussies

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Kevf, 23 apr 2013.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Schrap het nieuwtjes subfora en maak daar iets voor. Of zijn er zoveel mensen die daadwerkelijk via het forum naar de frontpage gaan voor dat ene bericht per dag? :+ Zou je topics kunnen plaatsen zoals hier al best vaak is aangegeven, plus alle beste muziek/trailers/overig.

Op NeoGAF zie ik echt vaak best wel interessante topics in het games gedeelte. Valt ook wel te vergelijken met hier. Een game heeft altijd een grote main topic waar na de release sowieso alles in gaat. Maar buiten dat zijn er ook genoeg andere topics op het gebied van games. Zo hou je eventueel X360 Games-gedeelte echt puur voor alleen main topics van games en de rest drop je in overig.

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Misschien een sectie waar iedereen gewoon topics kan maken zonder dat er teveel eisen aan gesteld worden? (mbt games & hardware voor de Xbox)

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Er zijn 5 subfora in het XBL gaming gedeelte. Maar eentje in het games gedeelte is blijkbaar te veel gevraagd. Pff. :+

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat zou volgens mij ook wel een poging waard zijn.

een subfora voor alle door members geposte nieuwtjes/discussies. Net zoals er voor frontpage nieuwtjes 1 is

dan vervuil je het games forum niet en kun je toch vrij posten om te kijken welk nieuwtje/welke discussie een beetje aanslaat

want gecentraliseerd gaat dat toch nooit werken. De voorbeelden van fora met levendige discussies die Kevf noemt worden volgens mij voor heel veel users gewoon vol gespammed en wat interessant is komt vanzelf boven drijven. Op die manier discussieren gaat in een centrale thread nooit werken

vaak als ik een nieuwtje hier in het nieuwtjes forum gepost zie worden heb ik het al eerder op neogaf of reddit of wat dan ook gezien en als ik er dan een mening over had heb ik die daar al gegeven

door members zelf ook vrij te laten posten in zon subforum kun je volgens mij veel sneller de nieuwtjes gepost hebben en haal je dus ook sneller de reacties en discussie hierheen ipv dat mensen naast xbw voor het meest recente nieuws andere fora opzoeken

En je zou er alsnog om te voorkomen dat het 1 groot uitgebreid Nutteloze word er alsnog wel wat algemene regels voor op kunnen stellen

(geen dubbele threads, alleen game gerelateerd, nieuwtjes evt taggen per platform e.d) Dulle en Kevf willen dat vast wel modereren als de huidige mods geen zin hebben in het extra werk :+

Laatst bewerkt: 29 apr 2013
  5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Waarom...postte je het nieuwtje dan niet even op XBW als het eerder al had gezien? :+

ik post ze eigenlijk ook bijna niet meer, terwijl ik ze 9/10 keer ook al eerder heb gezien, maar ik ben gewoon een uitgebreide pauze aan het nemen van topics maken, nieuwtjes posten etc :p

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb wel eens iets gepost in het centrale nieuwtjes topic, maar heb eerlijk gezegd een beetje het idee dat de enige mensen die daar kijken ook de mensen zijn die nieuwtjes posten. En dus post je eigenlijk voor de mensen die al op de hoogte zijn want de mensen die daar vaak komen zitten dus ook op andere fora/gamesites

En omdat je dus aan de topictitel niet kan afzien waar het over gaat trekt het andere users dus ook niet (volgens mij)

Stel dat ik nu ergens een nieuwtje zou vinden als 'alle wapens in nieuwste CoD zijn day 1 on-disc DLC' en ik zou dat in het nieuwtjes topic posten dan zouden misschien 3 mensen het zien

maar als je een subforum hebt waarin men dat soort dingen (netjes getagged en binnen een bepaalde set regels) zou kunnen posten zouden veel meer mensen volgens mij reageren en zou je veel sneller de discussies krijgen waar Kevf op doelt

En je zou op deze manier ook je users een deel van je interessante content voor je laten verzamelen, helemaal als je in een latere fase dit ook weer doorlinkt naar de nieuwe frontpage

volgens mij is dat wat heel veel sites/forums doen. De redactie zorgt voor interessante unieke content zoals editorials en reviews en previews/hands-on en je schakelt je users in om het brede algemene nieuws voor je te verzamelen/bespreken

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ja dat zou veel beter zijn. XBW heeft altijd alles heel strak gecentraliseerd willen houden. Lekker netjes, gemakkelijker te modereren. Maar dat heeft nu inmiddels ook geleid tot een terugloop in posts op het forum (daar lijkt het iig op) en minder nieuwe (actieve) leden. Aparte topics voor nieuwtjes, meer leuke random topics kan daarmee heel erg helpen.

Dit gevoel heb ik trouwens in de meeste topics waar ik kijk. De vaste XBW kliek post, maar meer ook niet. Het feit dat we voor de 2012 forum awards niet eens een 'beste nieuwe member' wisten aan te wijzen zegt wel genoeg dat, niet alleen in het nieuwtjes topic, vers bloed heel erg nodig is.

Niet dat er iets mis is met jullie, jullie zijn nog even sexy als altijd, maar wat meer variatie in members die posten mag ook wel. :+ Wat dus met subfora hopelijk bewerkstelligd kan worden.

Ik zei wel dit
    Maar dat trek ik terug. Ik snap het op zich nog steeds wel, maar er moet maar eens iets veranderd worden. XBW staat al te lang stil. Neem maar een risico. Het is niet alsof een nieuw subform geld kost. 8)

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben er qua het games forum en de rest van het forum wel helemaal voor om dat zo te houden btw :+

want qua specifieke games werkt het nog prima

Maar als je een beetje meer user-generated content wilt krijgen is volgens mij de makkelijkste manier een specifieke plek (subforum) aan te wijzen waar je die centralisatie van threads los laat zodat automatisch wat interessant is boven kan komen drijven

het hardware forum is stiekem toch eigenlijk gewoon het 'tech support/ troubleshooting' forum

Threads over bijv E3 of de next-gen zouden veel beter passen in een nieuwsforum

die zou je bijv al sticky kunnen maken

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Alles is misschien wat té strak, het kan geen kwaad dat we een apart subfora hebben waar we elk nieuwtje los kunnen bespreken a'la neogaf. Dat lijkt me sowieso handiger dan het nieuwtjes topic wat 1 grote opsomming is van alle nieuwtjes.

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik had intern al mijn voorstel gedaan, maar geen reactie ... :+

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Hoezo is een discussie over games een game-overstijgende discussie eigenlijk? :+

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Natuurlijk moet het voor de rest van het forum zo blijven, maar het moet niet meer het enige soort topics zijn wat hier terug te vinden is. (die gecentraliseerde dingen)
    Stel je voor dat iemand iets zoekt via Google en hier terecht komt. In een topic van 934 posts. Die klikken op vorige en gaan op zoek naar een ander resultaat. Te veel gedoe om in dat topic te vinden wat je nodig hebt.
    Als die persoon in een apart topic zou komen, waar de info wat ie op dat moment zoekt goed te vinden is zal ie misschien blijven. Je gaat toch zeker niet door 50 pagina's bladeren om precies te vinden wat je wilt weten.

De huidige opzet van XBW is te veel gericht op alleen maar de vaste members. Als je dagelijks hier komt en post is een topic van honderden posts geen probleem, maar ben je nieuw dan kan zo een mega topic best vervelend zijn als je er zomaar in moet springen. En niet altijd even handig om in de gaten te houden wat er precies gaande is omdat er soms over tig dingen tegelijk wordt gesproken. :+

En natuurlijk; alleen maar centrale game topics ed komt zo serieus over. Wat meer fun topics kan de algehele uitstraling van XBW misschien positief beïnvloeden. We kunnen ook gezellig en fun zijn! :+ (nee, het moet ook niet zo idioot worden als het nutteloze :p)

edit:
    Ah, zie je nou. Vers bloed in het mod team zorgt gelijk voor wat meer actie.
    :+

Eens kijken wat de oude rotten ervan vinden.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Door de gecentraliseerde game threads heb je eigenlijk nergens plek op het forum om het niet specifiek over 1 game the hebben

maar bijv over RPG's in het algemeen, of over hoe kut on-disc dlc wel niet is en welke uitgevers dat fout doen en welke goed

of welke dingen van andere platforms je graag op je 360 zou zien of noem maar op

gewoon alles wat niet specifiek over 1 enkele game gaat

14. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Inderdaad, of je praat specifiek over games of je kunt los gaan in de Green mile. Een tussenweg is er niet echt qua games. :)

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik bedoel meer te zeggen dat 'game-overstijgende' discussies doen vermoeden dat het over discussies gaat die juist niet over gamen gaa.

16. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik kan niet zeggen dat ik de behoefte heb aan die topics, maar tegenwoordig is xbw toch niet meer zo streng qua regels als eerst? Ik zou het als ik jullie was gewoon proberen en kijken of het aanslaat :)

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Er is sowieso weinig discussie hier de laatste tijd, dat was een paar jaar terug toch echt wel anders. Heeft deels te maken dat een groot deel geen respect heeft voor de mening van een ander. Er worden tegenwoordig wat nieuwtjes gepost in de threads en dat is het wel zo'n beetje. Erg jammer.

18. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Wordt er dan te weinig opgetreden volgens jou?

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat niet eens zozeer hoor, vind dat de mods er voldoende bovenop zitten. Maar het is vaak mijn mening is de enige en klaar. Ben sinds 2002 lid van het forum en ben hier jaren met plezier actief geweest. Maar de afgelopen tijd wijk ik toch echt uit naar andere fora omdat de discussie daar veel levendiger is, zoals Kevf eigenlijk ook aangeeft. Misschien komt het omdat het erg rustig is op het gebied van de Xbox 360. Maar aan de andere kant op andere fora zit er nog steeds pit in de discussies.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het next gen topic aardig lopen moet ik zeggen de laatste maanden. Geneoeg discussie daar.

Deel Deze Pagina