Welke console heeft de meest exclusieve games?

Discussie in 'Algemeen' gestart door boss, 1 jul 2005.

  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Yups maar ik hou ook wel van discussies hoor. :) Daarom zit ik ook op dit forum, en er zijn ook een hoop mensen die opgegroeit zijn met de Psx/N64 voor mij is het echte begin van het games/consoles ver voor die tijd geweest. En ik leer weer op andere fronten van mensen, zo leert iedereen van elkaar. :)
     
  2. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Remakes/ports op de PS1?

    De releases (gebaseerd op de US of JP release, afhankelijk waar hij als eerste uitkwam):

    - Resident Evil 1: 1996 - Gelijktijdige release op de PS1 en Sega Saturn.

    - Resident Evil 2: 1998 PS1 - 1999 Nintendo 64 - 2000 Sega Dreamcast

    - Resident Evil 3: 1999 PS1 - 2000 Sega Dreamcast

    - Resident Evil: Code Veronica: 2000 Sega Dreamcast - 2001 PS2

    Zoals je kunt zien waren het dus helemaal geen ports of remakes op de PS1. Alleen bij RE: Code Veronica en RE4 op de PS2 is dit het geval :)
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2005
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, cool, heb ik weer eens iets bij geleerd *)
     
  4. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox

    Sony mag dan veel ontwikkelaars hebben en veel exclusieve games.
    Maar veel van die games zoo als GTA 2 en 3 die ps2 exclusieve
    Waren zijn naderhand ook op de xbox verschenen. Verder vind ik
    Dat het aantal exclusieve top titels van de ps2 de laatste jaren zijn
    Afgenomen iegelijk is granturismo nog de enige exclusieve top titel
    Waar ik een ps2 voor zou nemen. Ik heb vroege altijd al een ps2 gewild
    Maar het is er nooit echt van gekomen. Om dat ik in die tijd nog
    Al duur vond en geen zin had om veel geld te gaan uit geven aan games.
    Toen uiteindelijke de xbox op de markt kwam heb ik die gekocht om
    Dat ik die qua games veel interessanter vond. zeker nu met titels als halo 1 en 2
    Fabel forza motersport en odworlds strangers dead or alive 3 en project gotham 1 en 2
    Stuk voor stuk exclusieve top titels.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2005
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Granturismo de enige toptitel waar je een ps2 zou voor nemen??? Haha yeah right, er zijn er nog zooooveeeeel meer zulle! Ook van third partye exclusieve games als metal gear solid 3, zou ik nooit,maar dan ook nooit van mijn leven wil missen! En dan te weten dat deel 4 exclusief op de ps3 is.
    Games als tekken, jak, devil may cry,God of war(is wel beter als granturismo voor mij! maar kan je niet vergelijken),wrc,killzone,...
    Niet allemaal toppers, niet allemaal voor iedereen weg gestemd, maar dat is voor mij net hetzelfde als bijvoorbeeld project gotham, ik kan het game gewoon niet spelen, vind het echt niet fijn...
    hier is nog een mooie tekst over exclusieviteit,...van sony en microsoft:
    http://news.com.com/2009-1040-275792.html?legacy=cnet
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    je kunt zeggen dat playstation meer exclusieve titels heeft maar de meeste trekken op niets. als je killzone vergelijkt met halo2.
    enz... de enigtste twee goede titles zijn gran tourismo en metal gear solid.
    dus xbox360 heeft minder exclusieve misschien maar wel de betere
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is nu wel een persoonlijke mening he. En dat van de meeste trekken op niks, dat is gewoon bullshit, games als jak, ratchet and clank krijgen enorm goed! Ook al moet je voor die games zijn ,maar daar buiten heb je nog de wrc games, in mijn ogen is er geen beter rally game, colin mCcrea niet, rallysport niet,... en geloof me, ik heb ze allemaal gespeeld. Dan noem je daar alleen granturismo en mgs, vergeet je dan God of war? Dit is gewoon een ULTA game! Dan heb je nog games als tekken, soul caliber 3 dat exclusief gaat zijn, devil may cry, dat enorm goed is(buiten de 2de, dat was een shitgame!)
    De games die er aan komen, en die heel goed lijken zijn:
    I-8: één van de mooiste games naast gears of war,motorstorm,...van de voorbije E3 vond ik.
    Motorstorm: makers van wrc, de game ziet er gewoon enorm uit.
    Heavenly sword: Komt waarschijnlijk ook alleen naar de ps3
    ...
    Maar wat je daar zegt van halo en killzone, dan ben ik volledig met je eens, halo1 is velen malen beter dan killzone, heb ze allebei uitgespeeld, en ik moet zeggen, halo 1 blijft goddelijk, maar killzone is op bepaalde gebieden(bepaalde details) beter, maar halo is gewoon veel fijner, alles gaat veel sneller,...
    En halo 2 was tegenvallend vond ik,maar zelfs nog altijd beter dan killzone,dat is waar.

    Maarja microsoft begint wel meer en meer exclusieve games te krijgen,dat is wel waar, als je naar de line up kijkt van de games die voor de xbox 360 gaan komen, ook de exclusieve, dat zijn er toch een hoop. Ze hebben natuurlijk veel geld, kunnen veel opkopen,...
    Maar ik vind persoonlijk dat sony op dit moment nog altijd een een deel(en betere) exclusieve games heeft, maar daar kan gerust verandering in komen, dat wel.
     
  8. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    xbox

    de ps2 mag dan veel exclusieve game hebben maar ik vind de ps2 te Japans
    op het gebied van games. de xbox is dan weer te Amerikaanse maar daar
    komen wel steeds meer Japanse game op. wat ik hier mee bedoel is dat de ps2
    veel exclusieve game heeft die vooral op de Japanse markt zijn gericht. terwijl
    ik liever wat meer westerse exclusieve games van sony wil zien. verder vind ik ook dat sony europa vaak links laat liggen waar door sommige games hier nooit uit komen en dat vind ik heel jammer.
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier zijn nog mooie screenshots van de exclusieve heavenly sword voor de ps3(een spel á la ninja gaiden, god of war, devil may cry,...):
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    ach jah.. miss wel vette titel, maar kan niet ingame zijn. Er schijnen toch nog geen dev kits e.d. verstuurd te zijn?
     
  11. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Jawel, de beta kits zijn vorige week al aangekomen ook.
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, we zullen nog een tijdje moeten wachten voor te zien of het ingame is, ik denk persoonlijk van wel...
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Okeej laten we ze even naast elkaar zetten de Ps3 en de Xbox360, kijken of het werkelijk allemaal zo exclusief is wat uitkomt.

    bron: Gamespot (met bron bedoel ik deze lijst van de games, de lijst is gemaakt op de games die BEKEND zijn gemaakt of waarvan ongeveer wel vanuit word gegaan. EN let op dat deze lijst natuurlijk van dit moment is en nog helemaal kan veranderen uiteraard)

    *dit is dus meer een lijst van Ps3 vs Xbox en niet ik herhaal niet de pc bij betrokken is en ook niet de oude generatie laat dat duidelijk zijn. ;) ...er missen enkele games idd maar van die ging ik toch uit dat die later hand wel op een de "tegenhanger" zou uitkomen zoals bijvoorbeeld de nieuwe Tomb Raider....

    Xbox360 exclusieve titels (11-07-05):
    Amped 3
    Battle Angel
    BattleField 2 (*exclusief in de strijd van Xbox360 vs Ps3 )
    Blue Dragon
    Call Of Duty 2
    Call Of Duty 3 (working title)
    Chrome Hounds
    College Hoops 2k6
    Dead Or Alive 4
    Dead Or Alive Code Cornus
    Dead Or Alive Extreme Beach Vollyball 2
    Dead Rising
    Demonik
    Dog Tag
    Elder Scrolls IV
    Fable 2
    Frame City Killer
    Gears Of War
    Halo 3
    Huxley
    Kameo
    Lost Odyssey
    Metronome
    Ninty Nine Nights
    The Outfit
    Perfect Dark Zero
    Prey (*exclusief in de strijd Xbox360 vs Ps3 )
    Project Gotham Racing 3
    Quake 4 (*exclusief in de strijd Xbox360 vs Ps3 )
    Saint's Row
    Test Drive Ultimited
    The Seis
    Tiger Woods PGA Tour 06
    Top Spin 2
    Enchant Arm

    Ps3 exclusieve titels (11-07-05):
    Devil May Cry 4
    Eyedentify
    Fifth Phantom Saga
    Formula 1
    The Getaway 3
    Gundam World
    Heavenly Sword
    I-8
    Killing Day
    Killzone 2
    Metal Gear Solid 4
    Motor Storm
    Ni-Oh
    Tekken (working Title)
    Vision Gran Turismo
    Warhawk

    Nou aan de hand van deze lijst kan je beter oordelen of er echt zoveel exclusief is, ik vind zelf en dat heb ik al eerder gezegt de hoeveelheid er niet toe doet, maar het er toe doet of de games ook werkelijk goed zijn. ;)
    Oftewel de lijst zegt niks, maar zegt alleen wat er op dit moment bekend is gemaakt en wat exclusief is. De datum heb ik erbij gezet om later nog eens terug te kijken of het ook werkelijk exclusief is gebleven. :)
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Xbox ja, ps3 niet.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    @ exces denied, coole lijst, coole info,maarja, ergens is het wel logisch dat op dit moment xbox 360 er meer exclusief heeft, hij komt eind dit jaar uit, en is meer over bekend,... Maarja, zoals iedereen weet, microsoft is echt wel goed bezig de laatste tijd!:)
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ach ja het was ook meer voor de gein, om te kijken of deze lijst ook zo blijft als ze alle 2 uitzijn. Ben benieuwd ik denk dat veel spellen gewoon op alle 2 uitkomen, maar zoals wel duidelijk is dat de echte 'exclusieve' games een console maken (of soms zelfs breken). :)
     
  17. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat gedoe om exclusieve titels nooit. Alles goed en aardig, maar als ik een spel vet vind dan gun ik andere gamers ook die leuke ervaring. Neem nou Fable, maakt mij niets uit of dat spel naar de pc komt.
    Als een spel een half jaar later uit komt op een andere console dan noem ik hem toch exclusief. Neem nou GTA:confused:A. Een vriend die een Xbox bezit wilde zo min mogelijk weten van die game. Maar toch waren een aantal verassingen oud nieuws voor hem en hij was bijvoorbeeld al enkele keren van die hoge berg afgesprongen. Is het spel exclusief voor de PS2?
    Een andere vriend is nog steeds geestelijk labiel omdat DTM RD2 een half jaar later voor z'n PS2 uit kwam. Oke, hij had een paar banen extra, maar hij kende de Formule Ford cup door en door dankzij de multiplayer.
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Allemaal goed en wel, ik gun ook anderen al de coole games zoals mgs3,... ik wil trouwens dat ze die games uitspelen, maar ik wil niet dat op elke console al die topgames zouden zijn, beeld je in :confused: , dan is er eigelijk maar 1 console op de markt! Er moeten verschillende consoles met verschillende games op de markt zijn ,dat maakt het alleen maar interressanter, en dat maakt de game industrie eens zo groot. Maarja, als je nu echt "iets" kon wensen, en je wenst dat je op de markt maar 1 soort console wilt met al die goede game ontwikkelaars van nintendo, sony, microsoft,sega,... dan zou dat misschien wel heel cool zijn, maar ergens ook belange niet. Hoeveel man zouden er dan wel niet op de servers online zitten, de E3 zou nooit meer zo interressant zijn, er zou geen console, game, ... oorlog meer zijn,... en noem maar op!...
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    :D goed gezegt Boss!

    Is ook helemaal waar, het zou erg saai worden. En dan zouden ze beter 1 console kunnen maken want je hebt dan toch allemaal dezelfde games. Zou erg saai worden, en je koopt een console meestal voor de games die jou het beste liggen en meestal zijn dat toch de exclusieve titels.
     
  20. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb pas sinds afgelopen november m'n Xbox gekocht. Heb niet gekeken naar exclusieve games, maar de dingen die doorslag gaven waren de harde schijf van de Xbox (een vriend is toe aan z'n 3de memory card op z'n PS2, terwijl ik 50.000+ blokjes over heb + veel save games + voor 87.000 blokjes aan audio), mogelijkheid van custom soundtrack en zeer belangrijk de controller. Vroeger vond ik de PS2 controller fijner, maar in de loop der tijd zijn m'n handen richting de Xbox controller gegroeit.

    Ik denk dat voor elke game wel een 'tegenhanger' is.
    GT4 - Forza
    Killzone - Halo 2
    GTA: SA - ik speel deze game toch niet, dus dat is niet relevant voor me

    De enige uitzondering hierop zijn de trommel games van Nintendo :D. Nooit gespeeld, maar die lijken me zo vet.
     

Deel Deze Pagina