1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke consoles heb jij en welke vin jij het beste

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door XBox_Frank, 18 sep 2002.

1. XBox_Frank

XBox_Frank die-hard-core

Leuk Bevonden:
    0
    Heb niet veel ervaring met andere platformen, heb voor de Xbox gekozen, omdat hij mij het meest aansprak, dvd-kit soorten spellen, de Xbox controlers zijn vin ik helemaal niet zo slecht ze zijn juist goed passent, maar ik ga wel de controler small kopen

2. the_smell

the_smell member of xboxelite

Leuk Bevonden:
    0
    Toen had ik het over de machine en over toekomstige games, nu heb ik het over games die al zijn gereleased (ik denk dat de ps2 zijn top al heeft bereikt, daarom had ik hem verkocht, maar ik kan me vergissen..)

3. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb

Xbox : verre weg de beste console waar ik op heb gegamed, lekkere controller, mooie spellen, LANgaming rulezzz en de beste vooruitzichten.
    PSX : in onbruik geraakt na aankoop Xbox.
    GBC : leuk voor onderweg, in de auto ofzo.
    GB: we hebben hem wel, maaar we kunnen hem niet meer vinden(zal wel aan de 2m stoflaag liggen:D )

PC : multifunctioneel, ook leuke spellen (Red Alert,Homeworld Cataclysm enz) en Internet!!

PS2, vind ik nix aan, te weinig kracht.
    NGC: Spellen spreken me niet aan. (heb bij neef Rogue Leader gespeeld....echt geen *** aan)

4. VinZ

VinZ Guest

Heb zelf nog geen Xbox (heb em besteld, hij is onderweg, moet helaas w8en tot kerstmis :mad: :mad: met dank aan mn vriendin....)

Wat heb ik (gehad) en wat speel(de) ik er het meeste op cq. wat zijn de vetste spellen.

GB (Mario, Pokemon, Tetris)
    GBA (Mario, Mariokart)
    Nes (Mario, Duck hunt, Double Dragon)
    Snes (Mario, Mariokart en Zelda)
    N64 (Mario, Mariokart, Perfect Dark)
    PSX (Team Buddies, Dino Crisis 2, Tony Hawk 2, GT)
    Dreamcast (Sonic, Soul Calibur)
    PS2 (GT3, GTA)
    PC (UT)

Dreamcast vind ik geweldig, Soul Calibur is het vetste vechtspel tot nu toe. PSX heb ik het meeste plezier aan beleefd, vooral Team Buddies = geweldig. Snes is pure nostalgie want mariokart roelt nogsteeds, PS2 vind ik best tegenvallen. Heb laatst Soldier of Fortune gespeeld. Die is echt om te huilen zo slecht. Verder wel ok, maar niet veel meer dan de PSX vind ik... Op vakantie enzo lekker handheld gamen met de GB(A).

En binnenkort dus een Xbox. Heb Halo wel al gespeeld... Dies wel erg vet. Dus ik ben benieuwd...

Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2002
  5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben begonnen met:

Atari 2600, met donkey kong en dus de introductie van mario.

Verder een SNES, Gameboy, Gamegear, N64 en Xbox.

Ik ben het meest tevreden over de Xbox, op zich een goede start line-up wat ik eigenlijk nooit bij Nintendo heb gehad.

6. * HoTShoT *

* HoTShoT * Guest

Super Nintendo ergens boven
    PlaYStatioN
    GameBoy Color
    Playstation 2
    Xbox maandag...

7. VinZ

VinZ Guest

Mmm vergeten, heb ook een Gamegear gehad... en een Lynx. Die waren allebei ook vet. Met het grote voordeel tegenover nintendo's handhelds: Het verlichte beeldscherm. Echt jammer dat de GBA dat niet heeft. Vind ik echt een minpunt, soms is het echt slecht beeld. Verder heb ik ooknog een commodore 64, atari gehad enzo... Spelletjes op cassettebandjes roelen!!! hahahaha

8. * HoTShoT *

* HoTShoT * Guest

oowh ja die gamegear had ik vroeger ook nog, was echt verslaafd aan die sonics games...

9. r0b

r0b Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf heb een XBOX ik vind het de beste die er is omdat ik vind aan cube games niks aan ik hou meer van race vecht en schietgames

10. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    gc

Nes, Snes, N64, Gamecube, GBA, GBC, GB en verder nog wat Old-Skool consoles voor de sier.. :D

Gamecube vind ik het vetst..
    toen ik over de xbox hoorde dacht ik: dat kan nooit goed gaan..
    toen hij uit was dacht ik: wat een kut apparaat
    en nu denk ik: Toch een stuk beter dan een ps2.. ff de laatste generatie met wat pro's en min's...

PS2:
    -Graphics: matig, hoewel sommige games er gelikt uitzien is een groot deel afgeraffeld wat valt te wijten aan de moeilijke programeerbaarheid..
    -sound: niks op aan te merken
    -Games: Niet zo mijn genre's.. ben geen Final Fantasy, metal gear of gran turismo fan..
    -controller: Ik heb grote handen, dus de controller ligt voor geen meter in de hand.. Met de pookjes kan je helemaal niks en schijnen zelfs af te breken.. wat mij betreft de slechtste controller ever (op die van de Atari 2600 na dan :p )
    -design: leuk dat je hem ook op z'n kant kan zetten
    -functionaliteit: dvd playback, mooie optie
    -prijs: beetje aan de hoge kant zonder speciale aanbiedingen

Xbox:
    -graphics: heel erg goed, niet alleen snel en soepel, maar ook gedetailleerd.. mooi werk..
    -Games: kijk, een goede fighter, een vreemde skategame en een pracht van een shooter: overtuigende line-up in het begin, maar daarna liep het een beetje vast.. gellukkig zijn er nu weer wat interessante titels in aankomst..
    -controller: ligt (voor mij) goed in de hand.. maar de knoppenlayout aan de rechterkant is niet echt goed.. bij DOA moet je hem al aan de daar al loslaten wil je snel kunnen comboën.. layout helaas niet geslaagd..
    -design: Erg groot.. je kunt het krachtig en statig noemen.. ik noem het onhandig en een teken van technische onkunde..
    -functionaliteit: heel hoog.. hardisk, dvd playback.. heel goed..
    -prijs: in het begin wist ik niet of ze bij MS wel iets van marketing wisten.. maja, dat krijg je met oude dure techniek van bedrijven als pentium.. prijs is nu gelukkig flink omlaag..

Cube:
    -graphics: over het algemeen genomen erg snel, soepel en met veel detail.. net wat onder xbox-niveau.. maar zonder jaggies en fog doet het goed wat het moet doen..
    -games: de launchgames waren niet allemaal even fantastisch, maar er zat allicht wat leuks tussen.. nu heeft de cube de beste beat'm up en het beste platformspel ever.. games als rogue leader, metroid en zelda maken dit tot het beste aanbod in games van de drie.
    controller: heerlijk.. licht goed in de hand, knoppenlayout is erg intuïtief en de analoge schouderknoppen zijn een schitterende uitvinding..
    design: erg leuk en ergonomisch.. klein en compact maken een hoge kwaliteit geloofwaardig..
    -functionaliteit: niet veel functies, wel een handige 251 mem card met 16 mb opslagruimte..
    -prijs: in het begin erg goedkoop, nu nog steeds niet te duur, maar het zou me niets verbazen als hij rond de kerst in prijs daald of samen met een game komt..

11. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Is geen technische onkunde, want er schijnt een proto te zijn die veel kleiner is als deze Xbox , gemaakt met Laptopmateriaal. Maar dat is duurder en dus minder interessant voor massaproductie van een Xbox.

12. Somnium

Somnium Guest

Game Boy
    Nintendo 64
    Game Boy Advance
    Dreamcast
    GameCube

Beste: Dreamcast en dan GameCube!

13. Munch & Abe

Munch & Abe InsideGamer.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox
    N64
    GBA
    GBC
    GB

veel gespeeld: PSone, SNES, NES, Megadrive

beste console: Xbox, vanwege het grote aantal games dat ik er voor heb en veel toppers die daaronder vallen: N64 was een goeie console met absolute toppers als Banjo Tooie, Mario 64 en PD, maar Xbox zal meer games uitbrengen als de N64, wat ik toch wel mis bij die jongen :)

Binnenkort een Cube halen....

mzzl munch AND abe

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    je bevestigd nu dus wat ik zei: als een kleinere uitvoering niet interessant was voor massa productie is dat een teken van technische onkunde.. de gamecube is klein en WEL geschikt voor massa productie.. je zou dus kunnen zeggen dat de gamecube een betere balans heeft wat betreft techniek/prijs.. :cool:

15. XBox_Frank

XBox_Frank die-hard-core

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen zijn eigen mening.:)

16. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Tis een keuze die je maakt. Bij MS lag de keuze bij PC gerelateerde onderdelen, bij Nintendo en Sony op speciaal vervaardigde matrialen. Wil niet zeggen dat dat het technische onkunde is want bij Nintendo zitten er IBM en ATI onderdelen in die custom made zijn omdat ze zelf ook wel weten dat die dat beter kunnen. Is bij MS hetzelfde, Intel en NVidia zijn niet voor niet marktleiders in bepaalde segmenten. En wanneer ze zoveel mogelijk in eigen beheer willen doen , Sony dus, blijken de ontwikkelaars toch tegen veel problemen op te lopen met programmatuur. Ik zie het dus niet als technische onkunde, maar meer als een keuze die gemaakt is.

Maar laat ik voorop stellen dat ze alledrie technisch zeer in orde zijn :)

17. r0b

r0b Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind aan de ps niks aan omdat de grafics niet zo mooi zijn als de XBOX

18. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    @ rob.. das onzin.. dat je het niet zo mooi vind, ok.. maar een console afschrijven omdat er hier en daar wat jaggies zitten.. pleaze... ik heb afgelopen weekend nog lekker met m'n buurjongen een uurtje zitten perfect-dark'en..

(hebben jullie btw Jo Dark's make-over al gezien? ik vind ze der om eerlijk te zijn niet uitzien.. niet... niet.. xbox.. )

eigenlijk zouden ze natuurlijk in alle consoles het beste een PowerPC van Apple stampen.. dan kreeg je goedkope power..

19. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Apple en goedkoop ? :+

20. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    In order van best naar minst met grootste spellen:
    - Nintendo 64 (Zelda, GoldenEye, PD, Conker, Paper Mario, Mario)
    - PlayStation 2 (GTA3, GTA:VC, SSX Triky, ICO)
    - Dreamcast (Virtua Tennis, Soul Calibur, Shenmue, Crazy Taxi)
    - PSOne (GT, ISS Pro Evolution 2, Tony Hawk)
    - Xbox (Halo)
    - NES (alle Mario Bros., World Cup)
    - GameCube (maar met MP gaat dat veranderen)

Deel Deze Pagina