1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Welke modem/router is het mooist

Discussie in 'Games' gestart door Thijs, 12 jan 2002.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nou volgens mij zit het niet alleen op je modem, maar juist in de centrale, denk je nou echt dat Casema niet sneller dan 10kb/s kan geven (met Basic dan).

2. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ken viavia iemand die werkt bij de helpdesk van casema. hij zei dat casema de modems lockt op de snelheid, dat kan je gewoon veranderen op afstand door de firmware te upgraden.... bijvoorbeeld als je van broadband basic naar premium gaat!!!

Casema houd wel zelf de upload/download limiet bij, maar ze hanteren die limieten nu nog niet zo streng....

Je zegt het zelf al... "met Basic dan" als je maar genoeg betaald krijg je ook meer snelheid!!! Casema heeft nu genoeg bandbreedte.... heb ook gehoort dat ze van plan zijn om de snelheden wat op te schroeven 768/256Kb voor premium (maar dat gebeurt pas in de loop van volgend jaar....)

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    BETER DAT IK HEM UNLOCK!!!!!!!!! :0

enne, Ramin, dat is niet zo, windows XP doet het autiomatisch optimaal voor kabel etc. en detecteerd het anders.

windows 98 werkt ook zo als je een netwerk kaart aansluiting heb.

4. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Unlocken die handel!:9

5. O.P.G-RAMIN

O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

Leuk Bevonden:
    0
    .

eehhhh vreemd dan waar om kreeg ik dat windows xp me allen maar 125Kb down gaf en 35Kbup vreemd :confused: acht jah ik doe het all tijd ps en windows is niet zo snel en optimaal

6. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand hier hoe je die dingen kan unlocken??
    Maar je zou dat ding helaas wel weer moeten locken als je hem terug brengt naar casema:mad:

Volgens mij is een eigen modem kopen een betere oplossing...tenminste als die dingen niet ontiegelijk duur zijn.....

Ramin!!! jij hebt je modem toch in the states gehaald?? hoeveel koste die?

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Pfff ER STAAT TOCH DAT CASEMA DAT ZELF IN DE HAND HOUDT.

Eigen modem kopen gaat je echt niet lukken, dan had iedereen dat wel gedaan :)

8. Rookstar

Rookstar X-perienced gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ff introductie: Ik heb hier in Tilburg @home en dus ook een com21 modem. Theoretisch is @home 10 mbit, maar de lijn wordt afgeknepen.

Je hebt een jaar of 2 geleden een hele rage gehad om je com21 modem te unlocken en zo die up/download limiet weg te halen. De firmware is namelijk upgradable.

Dit unlocken ging een vrij aardige tijd goed, maar er was een probleem. Namelijk dat de firmware ook vanaf een afstand werd geupgrade. @home zette dus vrij snel de oude firmware terug (of een nieuwe, maar dan wel met limiet).

Toch werd het unlocken veelvuldig gedaan. @home kwam hier achter, omdat het netwerk enorm gestresst werd. Het blijkt dus dat @home vanaf een afstand ook kan zien of je firmware aangepast is. Nu controleren ze dus of dat zo is en als ze erachter komen dan wordt je account gelockt.

DITZELFDE VERHAAL GELD VOOR UPC (CHELLO)!

Ik vraag me dus af of @home en/of chello er niet achter komen als jij een andere kabelmodem gebruikt en dus geen limiet meer hebt. Is het dus legaal om een andere kabelmodem te gebruiken?

9. O.P.G-RAMIN

O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt :) ze kunnen het zien allen niet meteen allen als ze controolen gaan doen ;) dat is als het goet ikj wat ik heb gehoort dan 1 keer per 2 weeken gaat de server zoeken naar [CRC] die niet loppen in de firmware dus als je dan bijv firmware versie 1.1 heb vervangen met 1.5pro dan heb je ene problem de [CRC] geeft dan een heele andere nummer aan en heb je ene probleem meestal als je dan chello gaat bellen waar om je internet het niet doen vraagen ze je post code als je dat doet dan vraagen ze of je je abo wilt door laaten gaan of of je hem wil stop zetten de deblock kosten zijn 75€ als het nietmeer is :eek:
    ik zef heb een modem die niet gelockt was allen was die moden oud en lop en had die veel stink probleem zag ik als ik over stapte op een 2048Kbits abo dus heb ik hem terug geegeefen en me borg terug geekreegen gelukig moest ik toch nog de zelfde maan naar mee zus in NY daar heb ik in een Pc winkel de zelfde modem gehaald allen 50Mbits version die het zelfde werkt als de forigen allen is die sneler en ik kan de firmware aan passen :)

Laatst bewerkt: 16 apr 2002
  10. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    is dat ook bij de future modem mogenlijk

11. O.P.G-RAMIN

O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

Leuk Bevonden:
    0
    AARRGGGG :mad: JE KRIJGT GEEN HOOGEREM UPLOAD EN DOWNLOAD :mad:
    het laat je internet wat sneeler werken dus dat je gewoon BIJV 64Kb max en zelf 5kb hooger kan downloaden de lijn word af geneepen door je profider dat is wat ik heb met versatel en quicknet :mad:

12. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    dus jou verbinding gaat helemaal geen 2 megabits down en .5 megabits up!!!!

13. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    nou ja het was te proberen zal toch eens op internet kijken

thanx

14. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

ik heb een com 21 maar ik heb mn mijn verbinding aangepast in nmaps toen ik nog bij chello werkte. nu kan ik met 800kb/s downloaden
    gaat wel ten koste van de rest van de straat maaja :+

15. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Dit is mijn setje :D

dus.........
    Alcatel SpeedTouch (ADSL) als router ingesteld :p
    en een HELE lange UTP kabel naar de hub (moden staat normaliter bij de PC op zolder.....was ff voor de foto)

Voor de mensen die het willen weten: Op die monitor van het skelet staat "Surfed too long" :)

Laatst bewerkt: 5 mei 2002

Deel Deze Pagina