1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Welke nextgen console ga je halen?

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 14 sep 2020.

?

Welke nextgen ga je halen?

  1. Xbox Series X

    51 stem(men)
    53,1%
  2. Xbox Series S

    4 stem(men)
    4,2%
  3. Playstation 5

    35 stem(men)
    36,5%
  4. Playstation 5 DE

    2 stem(men)
    2,1%
  5. Nintendo Switch (Lite)

    0 stem(men)
    0,0%
  6. PC masterrace

    4 stem(men)
    4,2%
  1. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Dat dacht ik ook... Totdat ik het gebruikte. Voor mij echt de grootste innovatie van de series x
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Controller van PS5 is chill maar om een of andere manier vind ik de haptic feedback maar irritant in shooters als cod of bf. Dan heb ik liever de oude feedback of beter nog die van de One controller. Voor games als Astro of Valhalla is het wel een goede toevoeging.
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Dat is eigenlijk ook zo als je op de PS5 de game opstart (als de PS5 in standby staat), dan ga je ook precies verder waar je bent gebleven.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Dit is hetzelfde als touwtjes wikkelen om je wireless oordopjes.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ga maar even ingrijpen na drie simpele opmerkingen zoals deze. Als je een next gen console koopt, waar je ook nog eens 500 ballen aan uitgeeft, dan verwacht ik niet dat je er batterijen in moet proppen. Als ik dan inderdaad een accu wil kopen, dan komt dat dus a. bovenop die 500 ballen en b. moet ik weer richting de winkel/bol. Dat is voor mij al een gebroken proces. Heerlijk als dat er, net zoals bij de Playstation, al in verwerkt zit. Ter verduidelijking: ja, je kunt batterijen verwisselen en ja je kunt een accu kopen, maar dat is naar mijn mening niet de beste oplossing.

    Dat is niet zo als je tussendoor switched van games toch? Dat heb ik nog niet meegemaakt in ieder geval. Mijn PS5 staat ook in restmode btw.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Je schreef het alsof het niet mogelijk is een Xbox controller met accu te hebben.
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Point taken.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Restmode is idd alleen voor de laatste game die je gespeeld hebt.
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Blijft overigens wel gay hoor. Bij de Elite controller zat ook geen accu. €150,- piek voor betaald toen.

    Maargoed, heeft verder weinig met next of previous gen te maken en is meer categorietje Apple om nog ff wat winst te pakken op randapparatuur.
     
  10. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Is de ps5 controller accu wel verwisselbaar? Je zal dan toch ook een tweede accu moeten kopen als door wilt gamen als hij leeg is? Of zeg ik nu iets heel geks.
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Nee, die is niet verwisselbaar. Is op te laden met meegeleverde USB-C kabel.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Ik lees vaak dat de Xbox controller op (goede oplaadbare) batterijen ~40 uur mee gaat. Dat haalt de PS4/5 controller natuurlijk bij lange na niet dus kan mij in dit opzicht wel voorstellen dat er sommigen zijn die batterijen preferen boven een ingebouwde accu
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ja, als je switched van games is het inderdaad niet zo, ik speel toch meestal maar een game per sessie, zoveel tijd heb ik niet om dan nog andere games te spelen :+

    Ach, het is een leuke feature maar zie nog steeds niet wat er 'gamechanging' aan is, vooral niet omdat vanaf een cold boot ook al binnen 20 sec aan het gamen bent.
     
  14. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Dus als de accu lurp is moet je de controller vervangen? Mijn voorkeur gaat dan toch echt uit naar een losse accu zoals bij Microsoft. Er had zeker een accu bij mogen zitten maar vast in de controller, nee dankje.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Je koopt wel een 1000eu plus iphone zonder lader tho

    edit ja dat dus @Jimmy J.
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ehh ja, I guess? Ik weet alleen niet hoe realistisch het is (of hoe groot de kans is) dat die accu's helemaal slecht gaan. Ik heb de PS4 8 jaar gehad en die controllers zijn al die tijd meegegaan. Xbox 360 eigenlijk hetzelfde.

    Ieder bedrijf/product heeft zijn beperkingen. Dit vind ik ook onacceptabel.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Dit. Allemaal leuk en aardig, dat geneuzel over controllers, quick-resume, batterijen/accu's, en andere next-gen plus-puntjes (of minpuntjes), maar uiteindelijk zet je zo'n apparaat aan en pak je zo'n controller vast om toffe games te spelen.

    Sony heeft afgelopen gen gewoon een beter aanbod aan games op hun console. Dat betekent niet dat Xbox geen goede games heeft of dat je daar niet superveel plezier aan kunt beleven, want bij mij staat hij ook dagelijks aan, maar als je kijkt naar exclusives en diversiteit scoort Sony vooralsnog gewoon een stuk beter. Dat kan over 2-3 jaar weer helemaal anders zijn, maar goed, we praten over nu.
     
  18. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Sowieso man, PS all the way.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    De Xbox controller gaat inderdaad (ook op goede normale batterijen) langer mee dan de PS4 controller iig. Maar beiden moeten eens praten met de controller manufacturer van Nintendo, want de Pro Controllers gaan echt lang mee na een oplaadbeurt.
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Helemaal mee eens. Quick resume klinkt leuk en dat is het ook vast. Zelfde.met batterijen of accu. Bij Sony had ik best accupack willen kopen als dat zou moeten. Minpunt maar is niet anders als dat zou geweest is.

    Bovenstaande punten zijn voor mij ondergeschikt aan, God of War, Dark Spuls remastered Uncharted, Horizon Zero Dawn, Last of Us, Spiderman, Ghost of Tsushima, Infamous Ratched and Clank en Sackboy. Er zijn meer exclusives maar Gran Turismo speel ik zelf niet.

    Alleen Gears of War heeft MS wat ik zou willen spelen. Dan is keuze snel gemaakt.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina