1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke videokaart ?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door iNdie^, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    De voeding kan het makkelijk hebben, maar het zou zo maar kunnen dat je voeding of GPU defect is. Dat systeem wat jij daar hebt trekt nog geen 400W uit je voeding :+

Veilige modus werkt wel? Druk eens op F8 na het post scherm (bios scherm), dus voor dat Windows gaat laden, en start hem eens op in veilige modus. Het wil wel eens voorkomen dat Windows je drivers update, en dan heb je gewoon geen beeld meer...

Kom je dus wel in veilige modus, verwijder dan de drivers en reboot daarna. Als het weer werkt, even de goede drivers downloaden van de AMD site, en hopelijk werkt het weer :)

2. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Nee ik krijg helemaal geen beeld als ik me pc opstart, heel af en toe start tie in 1 keer weer op maar dat is zelden. Maar kan ik die drivers gewoon ook allemaal verwijderen als me videokaart er niet inzit want dan start hij wel op

3. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Als je geen beeld krijgt gelijk bij het opstarten dan(dus wanneer je net de BIOS scherm ziet) is het zeker geen driver probleem maar een hardware probleem, dus als je videokaart er niet in zit start hij gewoon normaal op?, dan vrees ik dat je videokaart het niet meer doet.

Laatst bewerkt: 3 aug 2011
  4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Soms zijn het simpele dingen waardoor iets niet werkt.

Kijk nog eens of hij goed in je pc zit, draadje goed verbonden met de voeding etc

5. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ah, ik las het niet goed, ik dacht dat het beeld pas wegviel op je bureaublad.

Dan heeft OniRyo gelijk, het heeft iets met de hardware te maken. Als je zeker weet dat alles kabels goed zijn aangesloten (kan los gegaan zijn), zou ik beginnen te vrezen voor je videokaart.

6. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ik kom net terug van de winkel en me videokaart was inderdaad kapot, ik krijg morgen nieuwe binnen.
    Maar wat zou er mis gegaan zijn dan ? De drivers die ik had geïnstalleerd kwamen van gewoon de cd af die er bijgeleverd was.

7. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Dit gebeurd soms wel eens, gewoon een productie fout neem ik aan, hopelijk krijg je een nieuwe videokaart zo snel mogelijk binnen die het wel goed doet. ;)

8. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Als jij hem gewoon in je systeem gehangen hebt en verder niks raars gedaan hebt, dan valt er niks aan te voorkomen. Soms komt het gewoon voor. Je hebt nog geluk dat je het bij een winkel gekocht heb en niet online, dan was je langer bezig geweest :+

Trouwens, voor de drivers:

Je kan ze gewoon van de AMD site downloaden, die op de CD's zijn meestal niet meer de nieuwste drivers :).

9. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Had uhm online besteld bij MyCom maar er zit redelijk dichtbij een winkel en ze deden totaal niet moeilijk :D

Van die drivers zeiden ze daar ook al :)

10. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Drivers kan je beter van de website halen sinds de drivers van de CD-Rom meestal outdated zijn inderdaad. wel netjes van mycom trouwens, je hoeft in ieder geval niet lang te wachten. ;)

11. dubbeldekker

dubbeldekker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik dus ook.
    Heb na het lezen van dit topic voor m'n oude bakkie (praktisch dezelfde als die van MetalSonic) ook de HD4650 gekocht. Vandaag kreeg ik hem binnen, kaart erin geprikt, drivers van de bijgeleverde CD geïnstalleerd. Kaartje draaide prima, maar toch maar even de nieuwste via Sapphire gedownload. Sindsdien heeft de kaart niet meer gewerkt. Schijnt dus dat, omdat ATI/AMD AGP niet meer ondersteunt, de drivers daarna (ook specifiek voor AGP kaarten) niet goed functioneren. Na het installeren alleen resoluties van 640x480 met 4 kleuren mogelijk. Ook na het opnieuw installeren van de bijgeleverde driver en eerdere versies geen volledige functionaliteit (Catalyst Control Centre werkte oa. niet meer). Nu Windows opnieuw aan het installeren. Dus MetalSonic, ik raad je aan het lekker bij de standaard drivers te houden..:+

12. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Hehe, dat is best lullig idd. Hebben ze dat niet duidelijk aangegeven? Beetje slecht van AMD...

13. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Dus als ik het goed begrijp dus alleen de drivers van de cd gebruiken ?

14. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Nee, want jij hebt geen AGP kaart.

15. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Idd, gewoon de drivers van de site halen :)

Trouwens ook heel apart dat dubbeldekker geen andere oplossing zag dan opnieuw installeren. Het zou met een driver cleaner toch best wel te verhelpen moeten zijn.

16. dubbeldekker

dubbeldekker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs een driver cleaner liet nog sporen achter van een foutieve driver installatie. Inmiddels heb ik hem eindelijk stabiel draaien. Driver van de meegeleverde CD geïnstalleerd, maar die gaf nog regelmatig een complete pc freeze. Handmatig nieuwe drivers geïnstalleerd (dus niet via de setup) en zit op dit moment op een stabiele Catalyst 10.1 versie. Ga nog verder proberen te komen, maar voorlopig werkt dit al prima. Leuk om eindelijk een keer 1080p zonder problemen af te kunnen spelen :)

17. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb vandaag mijn nieuwe videokaart gehad en werkt perfect.
    Nu nog hopen dat hij het blijft doen :)

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina