Poeh hey, het is een Ati-nVidia flame aan't worden
DirectX 9.0c is op dit moment iets dat nVidia achter de hand heeft, met name Shader Model 3.0. Alleen moeten de developers er wel iets mee willen doen.
Een tijdje geleden heb ik eens wat met Far Cry zitten testen tussen SM2.0 en SM3.0, in de meeste gevallen was SM2.0 sneller als SM3.0. Ik weet wel dat er d.m.v. drivers aan gewerkt wordt, maar tegen de tijd dat die eens acceptabel zijn, hebben we de volgende generatie videokaarten op de stoep staan. Wat dat aangaat, gaat mijn voorkeur kwa driversupport uit naar Ati.
Momenteel is dat hele SM3.0 gedoe pure marketing. Tegen de tijd dat de SM3.0 games uitkomen, liggen de volgende generatie videokaarten ook in de winkel. SM3.0 is leuk voor de 6600/6800 serie, maar het is volgens mij echt bedoeld geweest voor de volgende generatie. Mijn visie is dat nVidia SM3.0 heeft gebruikt in de huidige serie om hun kaarten interessanter te doen lijken als die van de concurrent. Ook de nieuwe kaart van Ati (R..... ) zal straks 100% DX9.0C en SM3.0 ondersteunen.
Laatst bewerkt: 24 sep 2004