welke videokaart?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Franko, 25 aug 2004.

1. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij moet wat aan je lezen doen!!!!

1- Jij beweert dat de X800 Pro de beste kaart is > Hoe kan dat nou als er ook een X800 XT kaart is, die sowieso al een stuk beter en sneller is!?

2- Jij zegt dat de 6800 Ultra ongeveer even goede prestaties haalt als de X800 Pro > My ass!!!! Je haalt Pro door de war met de XT > XT en 6800 Ultra liggen qua prestaties dicht bij mekaar...

_0/

Laatst bewerkt: 24 sep 2004
  2. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    volgens my heb ik al 2 of 3 x gezegt X800 Pro en een 6800GT maar ach je wil me de les lezen dus accepteer maar niet dat ik een denkfout heb gemaakt met die hogere versies jij je gelijk jij blij. En dat ik zei dat 800 kaarten beter waren bedoelde ik de 800 kaarten en niet zozeer de versie (800 v.s 6800)

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Momenteel is er geen enkele de beste. Wie de beste zal worden zullen we pas zien in de toekomst en die toekomst ziet er het beste uit voor de Geforce 6800.

4. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    waarom is dat? specefiek uitleggen graag

5. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het NIET mee eens! Stel dat ze allebij evengoed zijn, maar voor de GeForce ziet de toekomst er beter uit --> Dan zou dat betekenen dat toch de GeForcekaart beter is...

(Bovendien liggen de prestatie stats heel nauw aan mekaar, maar op grafisch gebied haal je gewoon meer uit je GeForce... vergeleken met de Ati kaart)

Mee eens! Onderbouw de dingen die je hier roept even :)

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De Geforce 6800 blijkt de beste toekomst te hebben door ondersteuning van Direct X 9c.

DX9c lijkt veel maar te gaan ondersteunt worden dan 3dc. Een voorbeeld daarvan is de Unreal Engine 3 die DX9c ondersteunt en het zou me niet verbazen dat die engine op zijn minst een even groot succes wordt als zijn voorganger.

De "kleinere" engines zullen waarschijnlijk ook DX9c gebruiken (tenzijn ze worden gesponsord door ATi) omdat het Direct X is.

7. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Weet ik ;) maar ik speel toch niet veel games meer op de pc dus maakt het voor mij niet zoveel uit.

8. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    jij vind mischien dat je grafisch meer uit je kaart haalt maar je hebt alleen gekeken naar games en je 1e ingeving, al ga je ermee videobewerken pakken de statestieken heel anders uit.

9. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    wacht maar tot ze de open GL drivers klaarhebben en geupdate dan kan je pas echt zien welke de beste is omdat ze dan op volle kracht kunnen.

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bedoel je die OpenGL verbetering die bij de 4.9 drivers zit? Dat was de moeite waard.

De Geforce zal met deze serie altijd beter blijven in OpenGL dan de Radeons. Misschien dat de volgende generatie daar verandering in brengt.

11. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik geforce is alleen beter met die openGL drivers als die hun piek hebben gehad is het afgelopen en kan ati beginnen met de inhaalwedstrijd en finish ;)

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    In OpenGL is de Geforce beter, desondanks de verbetering van ATi die bij de 4.9 drivers zaten. In D3D zijn ze gelijk.

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Poeh hey, het is een Ati-nVidia flame aan't worden :eek:

DirectX 9.0c is op dit moment iets dat nVidia achter de hand heeft, met name Shader Model 3.0. Alleen moeten de developers er wel iets mee willen doen.

Een tijdje geleden heb ik eens wat met Far Cry zitten testen tussen SM2.0 en SM3.0, in de meeste gevallen was SM2.0 sneller als SM3.0. Ik weet wel dat er d.m.v. drivers aan gewerkt wordt, maar tegen de tijd dat die eens acceptabel zijn, hebben we de volgende generatie videokaarten op de stoep staan. Wat dat aangaat, gaat mijn voorkeur kwa driversupport uit naar Ati.

Momenteel is dat hele SM3.0 gedoe pure marketing. Tegen de tijd dat de SM3.0 games uitkomen, liggen de volgende generatie videokaarten ook in de winkel. SM3.0 is leuk voor de 6600/6800 serie, maar het is volgens mij echt bedoeld geweest voor de volgende generatie. Mijn visie is dat nVidia SM3.0 heeft gebruikt in de huidige serie om hun kaarten interessanter te doen lijken als die van de concurrent. Ook de nieuwe kaart van Ati (R..... ) zal straks 100% DX9.0C en SM3.0 ondersteunen.

14. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    dat bedoel ik maar net juich niet tevroeg en w8 rustig af, mischien staat de geforce nu hoger maar daar blijft het ook bij de ati is nu aan het groeien en ontwikkeld in dezelfde tijd betere drivers zodat ze bij hun piek meer vermogen hebben dan de geforce die nu met alle eer strijkt en handtekeningen uitdeeld (niet te letterlijk nemen ;))

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat de R420 niet zoveel meer zal verbeteren aangezien ze ongeveer er alles al hebben uitgehaald (en tegen dat de drivers goed zijn is de volgende generatie al uit). Dat zal hun leren hun core op de vorige core te baseren.

Uiteindelijk maakt het niet uit wat je nu koopt. Tegen dat de functies van de kaarten volop gebruikt worden en je het verschil zal zien, is de volgende generatie al op de markt.

16. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies je gebruikt tog niet eens de helft van de power die je hebt met zo een kaart. mischien als je zware fotobewerking gaat doen dat je je kaart vollop kan gebruiken maar met normale pc gebruik en games kan je het niet eens vollop gebruiken. (Had ati niet 50 meer core dan 6800?)

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Opzich kan ik de beslissing van Ati wel begrijpen. Ati wist ook heus wel dat SM3.0 helemaal geen rol zou gaan spelen voor deze generatie kaarten. Vandaar dat ze hun x800 serie hebben gemaakt middels een doorontwikkelde R360 core. De prestatieverschillen tussen de 6x00 serie en de x800 serie zijn bijna altijd te verwaarlozen, dus helemaal fout is het niet geweest om een core te verbeteren en op te voeren.

Dat nVidia een langere adem heeft met deze kaarten is wel duidelijk, hardwarematig zit het allemaal wel snor. Het zijn de drivers die de klus moeten gaan klaren, en daar zit nu nog steeds het probleem. Op velen forums (Guru3D, NVNews, Futuremark, Anandtech etc..) klagen de 6800 gebruikers steen en been over de brakke drivers. Leuk als je dat kan melden bij nVidia driver support o.i.d, maar die bestaan niet!! En dat heeft Ati nu weer wel....

18. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL alsof ik daarvoor naar een next-gen videokaart kijk zeg...

Als ik wil videobewerken koop ik toch echt wel meer werkgeheugen en/of een snellere processor...

Ik heb zelf een X800, omdat Ati kaarten over het algemeen naar mijn mening een betere ondersteuning heeft en stabieler loopt...

19. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    we hebben het nu over de videokaart en ik wou alleen zeggen dat je met die dure kaarten pas het uiterste eruit kan halen als je gaat videobewerken, met games gebruik je nog geen 25% van de kaart dus maakt het niet veel uit of je nou een xt versie heb of wat anders.

20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Video bewerken? Je bedoelt (DV)film? Ik denk dat je eerder 3d rendering bedoelt...daarmee trap je een videokaart pas echt op z'n staart! :cool:

Deel Deze Pagina