welke videokaart?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Franko, 25 aug 2004.

1. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    zal ik mijn videokaart en cpu overklocken? met wat doe ik dat

2. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een Ati Radeon X800 Pro besteld, maar dat duurt nu al 2 maanden en hij is nog niet binnen! Ik overweeg nu om bij een ander te bestellen. Maar ik heb gehoord dat de XT versie en de Geforce 6800 Ultra beter zijn. Wat moet ik doen? Zijn de verschillen werkelijk zo groot dat een prijsverschil van 100 euro is gerechtvaardigd? En maakt het uit wat voor merk ik neem bijv. Asus of 3Dclub?

alvast bedankt

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Die €100 meer zijn ze eigenlijk niet waard (zeker bij de 6800 GT of X800 Pro die je kan modden naar een XT) tenzij jij vindt van wel.

Als je voor de 6800 gaat: Leadtek, Gainward, MSI, Point of View, XFX, Gigabyte,... en het "beste" merke is BFG. Bij de 6800 Ultra van Asus kunnen er wel eens warmte problemen te voor schijn komen. Asus heeft ook geen 6800 GT, dus die 6800 GE is geen 6800 GT. Dat is een opgefokte 6800 non-ulta.

Als je voor de X800 gaat: Sapphire, Club 3D, MSI, Gigabyte,... en het "beste" merk is Asus (bestaan er nog merken die ATi kaarten maken?). Die van Asus hebben een grotere cooler en de kaart wordt dus dan ook beter gecooled.

Het verschil tussen de merken is niet zo groot, dus het maakt eigenlijk niet uit welk je neemt. Misschien dan maar eens kijken naar de extra's die erbij zitten?

Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  4. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb dus een x800pro van powercollor nu heb ik al gehoord dat dat niet zo goed is maar ik kwam er telaat achter :mad: nu wou ik vragen over dat modden is dat my aantebevelen en wat voor verschil ga ik merken als ik mijn videokaart mod.

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De X800 Pro van Powercolor is ook goed. Als je een X800 wilt modden moet je oftwel een X800 ViVo (Sapphie heeft er 1 dacht ik) hebben of met wat geluk heb je een gewone die je kan modden. Je zou ook moeten zien of welk geheugen er op je X800 Pro zit. Zit er hetzelfde geheugen op als op de X800 XT. Er waren ook nog andere dinges waar je moest opletten, maar daar kan ik niet opkomen.

Als je tevreden bent met de prestatie van de X800 Pro en/of je wilt/kan niet aan zo'n kaart knoeien: laat het dan gewoon zo (het verschil Pro-XT is toch niet zo groot).

6. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de x800pro van 465 euro en mijn geheugen is kingston, verder heb ik een
    AMD Athlon 64 Processor 3400+

Externe Kloksnelheid 200 Mhz
    Maximale Kloksnelheid 3000 Mhz
    Actuele Kloksnelheid 2412 Mhz (12x 200)
    Type Central Processor
    Voltage 1.5 V
    Socket Aanduiding Socket 754

is het de moeite deze te clocken en zo ja hoe doe ik dat??

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wat over te clocken, de grafische kaart of de procesorr? Voor allebei ja en nee.

Overclocken is in deze tijd nauwelijks de moeite niet meer, dat geld vooral voor processoren. De prestatie winst die je nu nog krijgt is, ruw geschat, 10% en dan moet je al een beter cooling enzo hebben. De overclockers van nu doen het vooral voor de show.

8. Bo-Lo

Bo-Lo The DopeStar

Leuk Bevonden:
    0
    ok en mijn videokaart dan of moederbord als dat kan, hoelang mag een pc eigenlijk achter elkaar aanstaan de mijne staat nu 3 dagen non stop aan voor het downloaden...

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Moederbord? Bedoel je de FSB? Ik zou daar persoonlijk niet aan beginnen omdat dat eigenlijk zeer gevaarlijk is (zeker met een ATi kaart).

Je grafische kaart kan je overclocken met programma's als PowerStrip, ATiTool,... . Op Guru3D vind je er genoeg. Elke keer in kleine stapjes overclocken en dan een paar keer 3DMark03/05 of Aquamark 3, maar die is niet aan te raden want dat duurt zo'n 10 minuten.
    Als je artifacts ziet, dan moet je 10 MHz (om het veilig te spelen) naar beneden bij je geheugen. Als het vast loopt, 10 MHz naar benenden bij je core.
    De X800's zijn niet de beste overclockers omdat ze sowieso al zeer warm worden, zeker de XT. Ook is de cooling eigenlijk wat te klein (die van Asus kan er nog mee door).

Laatst bewerkt: 15 okt 2004

Deel Deze Pagina