zijn er nog nieuwe weblogs bijgekomen ... ik verveel me ... k lees nu wel een weblog van een collega van mij .... www.sloeriesite.com
Volkomenkut.com - Mja, logs over sex, hackers en andere dingen Geenstijl.nl hoewel die al wel is genoemd bezoek ik 'em dagelijks, geweldig!
misschien is mijn omschrijving een beetje verkeerd van volkomenkut, maar er staat een hoop leuke informatie.. Soms ook mindere dingen, van ogrish bijvoorbeeld maarja..
Volkomenkut doet zijn naam volledig eer aan. Ik vind er geen drol aan. Flabber (www.flabber.nl) check ik regelmatig voor nieuwe leuke flash animaties, geinige filmpjes of bijzondere websites. Af en toe kijk ik op geenstijl.nl, maar dat vergeet ik meestal Ik vind het trouwens jammer dat Wouter blijkbaar met zijn weblog www.woutert.nl is opgehouden. Ik vond dat hij een erg leuke schrijfstijl had. Ik moet zelf eigenlijk eens wat meer gaan loggen, maar ik ben momenteel zo ontzettend druk voor school dat ik er simpelweg geen tijd voor heb.
Jeb ik vind het ook jammer dat de meeste blogs op zwart zijn... Het is denk ik een nieuw jaars dip ... Ik had de eerste week van januari ook geen zin ... Mis woutert wel
Heb een paar nieuwe weblogs ondekt door de 2005 bloggies awards, http://www.2005.bloggies.com Een leuke is http://www.realefun.blogspot.com die is van een begrafenis ondernemer...
Ik ben ook een beetje in ban van het webloggen. Ik hoor eigenlijk steeds vaker veel over weblogs. En misschien lijkt het me ook leuk om aan een weblog te beginnen. Maar wat is de beste manier om dat te doen? Zo lees ik ook over webspace kopen en daar bijvoorbeeld een weblog van maken. Ook zou ik wel een website willen maken, maar ik denk dat zoiets verschikkelijk moeilijk is. Ik heb op geocities.com wel een beetje een site gemaakt. Maar echt verstand van bijvoorbeeld html heb ik niet. Maar het lijkt met wel leuk om te kunnen. Ook zou ik foto's op het internet willen bewaren (Als het goed is kan je zoiets doen op een Ftp adres of zoiets. Maar ik begrijp niet hoe je daar aan komt.
Je kan kiezen om een eigen cms service te maken, waarmee je je weblog onderhoudt, maar er zijn ook een hoop open source systems die je kan gebruiken. Kennis van html/php etc heb je dan niet nodig. Je kan een host nemen. Voordeel is je eigen domein, ftp, je kan er van alles mee, forum, weblog, bestanden uploaden en je wordt wat serieuzer genomen met een eigen domein. Nadeel is dat het wat kost. Je kan ook een gratis account aanmaken. Als je je vooral richt op een weblog is iets als weblog.nl een goede site. Zover ik weet gratis en je kan je eigen weblog starten.
Ik ben een grote fan van mambo cms ... maar dan moet je provider wel php en sql ondersteunen .... mijjn weblog is trouwens tijdelijk down
@Darkwing - Ik zag dat jij nu ook mambo gebruikt ... waarom ben je overgestapt en ga je je layout nog aanpassen
Ik zag een andere website die op Mambo draaide en vond het er wel strak uitzien. Toen ben ik me eens gaan verdiepen op www.mamboserver.com en heb ik op een testdomein Mambo geïnstalleerd. Na flink wat tweaken heb ik besloten om het mijn eigengeschreven weblog te laten vervangen. Mijn enige zorg was het overzetten van accounts en logs. Daarvoor heb ik wat scripts moeten schrijven, dat heeft veel werk gekost maar dat is uiteindelijk gelukt, anders was ik waarschijnlijk niet overgestapt. Ik ben nog wel van plan om een keer een eigen template te maken, maar voorlopig vind ik deze layout prima
Mijn blog draait al sinds het begin op mambo. Eerst nog even met movabletype gespeeld, maar ik vind mambo geweldig ... tevens komen er telekens weer nieuwe modules bij
Onze eigen dioga heeft nu ook een weblog: http://www.erwinmaas.nl/ zeker de moeite waard om een keer te bezoeken (als hij vaker gaat posten )
Bezoek deze nog eens, een website die ik voor school moest maken en waar we nog mee bezig zijn. Reageren op de site in het ENGELS! www.school-crime.blogspot.com