1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gaat gekopieerde games spelen???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Volkoren, 26 jul 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zou idd een mooi gegeven zijn..

Maar als ik eerlijk mag zijn..
    Ik denk dat het downloaden van films, muziek op zich een vrij goede invloed heeft op de industrie..
    De films worden overal ter wereld steeds beter bekeken en verkocht..
    En er wordt ook meer muziek gekocht, kijk bijv. naar Carl Cox..
    Hij wordt beschouwd als de beste DJ ter wereld, en je mag legaal zijn muziek downloaden van een zekere downloadsite voor muziek!!..
    En zijn cd's verkopen als warme broodjes!!

Bij games is dit anders, als je die kopieert dan koop je echt niet de originele.. Dus voor muziek en film is het op zich wel opmerkelijk en ook wel goed, maar voor de games niet!!

Dat vind ik, en volgens mij klopt deze theorie ook wel een beetje..
    Vul maar aan eventueel!!

2. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik muziek download en ik vind het goed, dan koop ik de cd, gewoon om de artiest te steunen zodat hij nog meer goede muziek blijft maken
    en dat zou bij iedereen zo moeten zijn en ook bij games en bij dvd's vind ik

3. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik een film in de bios heb gezien...en ik vind hem heel mooi...dan pas download ik hem..

IK heb chello...en ik download gemiddeld met 15 kb/sec... dus dat duurt uren...

terwijl ik hem ook voor (maar) 7 euro in de bios kan kijken...en als ik hem mooi vond....dan pas download ik hem....

4. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Die dingen doe ik ook weleens...
    Met die muziek dan...
    Moet geen cd hebben van een slechte artiest!!

5. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik download haast nooit films en muziek want dat mag niet en ik wil de industrie niet schaden. En als ik dan toch stout ben en een film download, dan ga ik daarna 6x naar de bios, huur de vhs nog eens 7x en koop daarna ook nog eens de dvd. En als ik een mp3'tje download dan koop ik daarna de hele voorraad van de FRS gelijk in...................

De platen en film industrie, softwarehuizen etc. lopen elk jaar miljarden mis door illegale copy's maar als ik deze thread en de andere zo doorneem klopt hier helemaal nix van! Niemand hier download wel eens een mp3'tje of een film en als ze het dan al doen, kopen ze daarna het orgineel.

Ik geef het gewoon toe. Zo nu en dan download ik een film of een mp3'tje en ga daarna niet meer naar de bios, huur ook niet de dvd, laat staan dat ik hem koop. Xbox/Gamecube/PS2 copy's daarentegen speel ik niet. Niet eens zozeer een morele questie (want dan moet je ook geen films en mp3's downloaden), maar meer het aantal stappen dat je daarvoor moet maken. Chip laten inbouwen, downen, rippen etc etc. Teveel gedoe. ik weet niet wat ik zou doen als je bv de game binnen 5 minuten kan downen, branden en gelijk speelklaar zou zijn. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de verleiding zouden kunnen weerstaan.

Oja: Games zijn niet te duur. Sommige games zijn te duur. Halo en Morrowind zijn echt wel die 70 euro'tjes waard. Vind het alleen altijd een beetje raar dat zuig titels ook voor 70 euro over de toonbank gaan.

Laatst bewerkt: 27 jul 2002
  6. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik laat 'm niet ombouwen. Tenzij TOCA Race Driver alleen in de VS uitkomt...

Maargoed, ik download wel af en toe een filmpje die ik dan niet meer kijk in de bios. Het kopen van films ben ik na een DVD of 25 gekocht te hebben vrij nutteloos gaan vinden, daarom he ik er ook weer een aantal van verkocht. Alleen de echt mooie uitvoeringen van DVDs wil ik graag hebben.

Muziek eigenlijk idem dito. Door de achterlijke prijzen van de reguliere shops hier in de buurt verrot ik het om die muziek te kopen. Al heb ik de meeste songs die ik vaak op MP3 luister wel op (originele) CD staan. De overigen worden nog wel eens aan m'n collectie toegevoegd. Redenen om deze nog niet te kopen zijn dat ik geen zin heb om in omstreken goedkopere shops te zoeken, ofwel dat ik niet heel erg veel geld meer te besteden heb :)

7. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik koop alleen de cd als ik de muziek goed vind, anders helemaal niet, ik ga geen geld uitgeven aan slechte cd's... ]:-

70€ niet te duur? op de pc kosten de spellen maar 50€ hoor, vind ik een veel betere prijs! en de crap gamez moesten nog minder

8. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor. Bijv Morrowind is voor mijn part 250 euro waard, en dat meen ik serieus. Als je nagaat wat voor werk in die game zit en ook dat je er wel een jaartje (zo niet meer) zoet mee bent. Tis alleen jammer dat al die zuigtitels ook 70 euro kosten. Ik vindt dat de prijs voor een game bepaald moeten worden door de kosten die gemaakt zijn. Lijkt me sterk dat Bloodwake net zo veel productiekosten heeft als een Halo.

Laatst bewerkt: 27 jul 2002
  9. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0

Ik dus wel!!!
    En er zullen er gewoon nog meer zijn..
    Ik vind het gewoon bout als een film in Amerika in de bios draait en hier pas 2 maanden later komt..
    Dan wil ik hem als filmfreak gewoon al kijken...
    Lees de resencies en ik weet het dan!!
    Ik download en dan naar de bios....
    En in veel gevallen koop ik hem ook nog op DvD..

Weet dat ik op zich wel een uitzondering ben, maar ja!!
    Zo ben ik gewoon!
    ;) ;)

10. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaar dat de muziek- en filmindustrie haar producten zo heftig probeert te beveiligen en alles doet om piraterij tegen te gaan, dat heeft dus te maken met de goede invloed!( Denk het niet dus!)

Mijn standpunt blijft gewoon dat er geen verschil bestaat tussen het downen van games en films/muziek. In beide gevallen worden er auteursrechten geschonden en zal men minder snel overgaan tot aanschaf van het origineel.

De hoge prijzen zouden weleens omlaag kunnen naarmate het piraterij gehalte daalt. Hoe meer games er verkocht worden, hoe lager die prijs kan worden. Ik denk dus dat het kopiëren van games een directe invloed heeft op het prijsniveau van de games, alsmede het slagen van een console.(Er wordt tenslotte verdiend aan de games en niet aan het apparaatje zelf.)

Dus als je wilt dat je xbox niet eindigt zoals een dreamcast dan ga je geen gekopieerde spellen spelen.

11. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Was ik niet van plan nee.. :)

Maar het probleem moet je eigenlijk niet bij diegenen die aan het downloaden zoeken...

Maar bij de bedrijven zelf..
    Als die alle prijzen eens flink omlaag gooien voor een maandje ofzo, dan kunnen ze zien dat ze klauwen vol met geld verdienen..
    En dan wordt er gelijk minder piraatje gespeeld..

Niet waar!! :)

12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als ik dit lees dan lijkt het we lof helemaal niemand kopieerd of dowload:confused: '
    maak mij niet wijs dat jullie nooit kopieren een spelletje want zelfs ik deed dat nu niet meer want ik zie nu in dat het niet zo is.
    Maar mp3'tjes download ik nog wel altijd dat is veel goedkoper en alz 14 jarige heb ik geen geld om steeds muziek EN games te kopen:'-(

13. viper

viper .: | Xbox Master |:.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp best dat mensen het doen, want al die prijzen zijn gewoon abnormaal duur =( ..............ik vind die prijzen zelf ook niet normaal.

Maar voor consoles zal ikzelf nooit gekopieerde games kopen/spelen.

Maarja, das mijn mening=(

14. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ook nooit spellen kopieren voor een console
    ten eerste omdat ik wil dat er goede spellen blijven gemaakt worden, en als een bedrijf geen spel meer verkoopt omdat alles gekopiert wordt kunne ze dat niet meer

ten tweede, die vooral een reden is voor mensen die willen kopieren maar niet kunne, je moet een modchip laten plaatsen

15. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De winst van de consolemarkt stijgt en zal nog verder stijgen de komende jaren. Weet niet meer waar, maar ik las een artikel ergens. Geloof zo'n 70 miljard winst voorspeld voor de consolemarkt in 2003. Dus de schade valt mee. De enige manier, in theorie dan, om het kopieren tegen te gaan is de prijs van de consoles flink omhoog doen en van de games omlaag. Dan heeft het kopieren weinig zin meer. Xbox 2000 euro, games 20 euro. Maar dat werkt alleen in theorie, niet in de praktijk, alhoewel mensen leggen ook rustig 2000 euro neer voor een nieuwe tv.
    Want wat ze ook proberen aan beveiliging het zal toch weer gehacked worden. Geloof dat alleen de Gamecube nog niet gehacked is, maar dat zal ook niet lang meer duren.

16. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ieder z'n eigen mening hoor, maar ik snap het niet helemaal. Als ik iets gratis kan krijgen doe ik dat zeker!
    Met de video games kan ik me d'r nog IETS bij voorstellen. Als iedereen gekopiede games gaat spelen, tja, dan houdt de productie van spellen denk ik op ja, maar zo zit het nou eenmaal niet in elkaar.

Van films en muziek vind ik het een ander verhaal, als ik daar gratis iets kan krijgen, doe ik dat zeker.

Geripte games minder? Tja, da's waar, maar met de mogelijkheden die d'r tegenwoordig zijn, hoeft dat helemaal niet. Je kan zo een 120Gb harde schijf in je xbox zetten en een originele game naar je HD copyen en daarvandaan spelen. Niets geript dus. Scheelt wel 70 euro per spel. En inderdaad, jullie hebben gelijk, als je een spel moet kopen hecht je d'r inderdaad meer waarde aan, maar die waarde is me zeker niet 70 euro waard!

Bovendien levert het nog tal van andere mogelijkheden. DivX films downloaden inderdaad en via Xbox op TV afspelen met een PRIMA kwaliteit. Nou, ideaal lijkt mij!

Maargoed, ieder z'n eigen mening, ik ben het alleen niet met jullie eens.

17. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ligt eraan. Vind dat je het niet kan maken om echte toptitels, waar heel wat uren in zitten van ik weet niet hoeveel mensen ff als copy voor 5 euro kan kopen of gratis te downen. Daar heb ik in iedergeval morele bezwaren tegen. Aan de andere kant, als je weer 70 euro heb neergelegd voor een zuiggame dat voelt dat ook niet goed.

18. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap jullie standpunt wel (sta d'r niet helemaal achter), maargoed, als je zo moralistisch gaat doen over het copyen van een spel vind ik dat nogal hypocriet om eerlijk te zijn, want ik weet ZEKER dat jullie in het dagelijks leven helemaal niet zo moralistisch zijn, of je moet wel een HELE brave Hendrik zijn.

Die opties die d'r momenteel zijn met een gemodde xbox zijn gewoon ongelovelijk en ik weet ook zeker dat als deze opties bijvoorbeeld te KOOP waren van Microsoft zelf, dat ze hier ook als "GEWELDIGE innovaties" binnengehaald zouden worden en dat de meesten er nog voor zouden betalen ook nog.

19. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe zit het eigenlijk met een gemodde Xbox en Xbox-live?
    Kan je dan nog wel gebruik maken van de live diensten.

20. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, het gehalte moraalridders is erg hoog hier. Lees m'n eerdere post maar:
    "Ik download haast nooit films en muziek want dat mag niet en ik wil de industrie niet schaden. En als ik dan toch stout ben en een film download, dan ga ik daarna 6x naar de bios, huur de vhs nog eens 7x en koop daarna ook nog eens de dvd. En als ik een mp3'tje download dan koop ik daarna de hele voorraad van de FRS gelijk in...................

De platen en film industrie, softwarehuizen etc. lopen elk jaar miljarden mis door illegale copy's maar als ik deze thread en de andere zo doorneem klopt hier helemaal nix van! Niemand hier download wel eens een mp3'tje of een film en als ze het dan al doen, kopen ze daarna het orgineel.

Ik geef het gewoon toe. Zo nu en dan download ik een film of een mp3'tje en ga daarna niet meer naar de bios, huur ook niet de dvd, laat staan dat ik hem koop. Xbox/Gamecube/PS2 copy's daarentegen speel ik niet. Niet eens zozeer een morele questie (want dan moet je ook geen films en mp3's downloaden), maar meer het aantal stappen dat je daarvoor moet maken. Chip laten inbouwen, downen, rippen etc etc. Teveel gedoe. ik weet niet wat ik zou doen als je bv de game binnen 5 minuten kan downen, branden en gelijk speelklaar zou zijn. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de verleiding zouden kunnen weerstaan."

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina