Ik download haast nooit films en muziek want dat mag niet en ik wil de industrie niet schaden. En als ik dan toch stout ben en een film download, dan ga ik daarna 6x naar de bios, huur de vhs nog eens 7x en koop daarna ook nog eens de dvd. En als ik een mp3'tje download dan koop ik daarna de hele voorraad van de FRS gelijk in...................
De platen en film industrie, softwarehuizen etc. lopen elk jaar miljarden mis door illegale copy's maar als ik deze thread en de andere zo doorneem klopt hier helemaal nix van! Niemand hier download wel eens een mp3'tje of een film en als ze het dan al doen, kopen ze daarna het orgineel.
Ik geef het gewoon toe. Zo nu en dan download ik een film of een mp3'tje en ga daarna niet meer naar de bios, huur ook niet de dvd, laat staan dat ik hem koop. Xbox/Gamecube/PS2 copy's daarentegen speel ik niet. Niet eens zozeer een morele questie (want dan moet je ook geen films en mp3's downloaden), maar meer het aantal stappen dat je daarvoor moet maken. Chip laten inbouwen, downen, rippen etc etc. Teveel gedoe. ik weet niet wat ik zou doen als je bv de game binnen 5 minuten kan downen, branden en gelijk speelklaar zou zijn. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de verleiding zouden kunnen weerstaan.
Oja: Games zijn niet te duur. Sommige games zijn te duur. Halo en Morrowind zijn echt wel die 70 euro'tjes waard. Vind het alleen altijd een beetje raar dat zuig titels ook voor 70 euro over de toonbank gaan.
Laatst bewerkt: 27 jul 2002