1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gewoon een witte van de plaatselijke doe het zelfzaak?

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je écht niet wilt dat hij gaat downscalen zit je denk ik wel op min. 600 ofzo...

Edit@dyn.: waarom span je er niet een mooi doek overheen? Scheel aanzienlijk in qualiteit.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Hoeveel kwaliteitsverlies heb ik met downscalen dan? En vooral: waar moet ik op letten met een 2ehandse?

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Kwaliteitsverlies weet ik niet, als ik ooit een keer een 360 koop kan ik het bekijken (mijn beamer downscaled nl een beetje).
    Bij een tweedehands beamer moet je vooral letten op de branduren. Mensen liegen daar nog weleens over dus kijk het altijd na in het menu! Verder kijk je natuurlijk naar beschadigingen. Ook ff letten op dode pixels. Voor de rest kan ik nu even niets verzinnen:).

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ht forum is the place to be?

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zijn ze meestal wel te vertrouwen ja. Maar op marktplaats kan het ook prima hoor, heb ik 'm iig ook vandaan, samen met de rest van mijn set:).

7. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kost een goed beamer rond de 1300 euro

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    2e hands toch niet |:-

9. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
  12. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    2dehands beamer moet je goed mee opletten, dode pixels, branduren. Als je de lamp eruit haalt worden de uren bijv. gereset! Ook belangrijk waar je hem wilt gebruiken, bij mij is de afstand van beamer tot scherm redelijk kort(2,5m) dan moet je dus een aardige lens hebben om een groot beeld te krijgen.
    LCD beamers zijn beter voor games, bij DLP bemaers heb je sneller last van een regenboog effect, wat echt hinderlijk is.
    Op kieskeurig.nl kan je redelijk wat vergelijken. Er is ook een engelse site waar je ook projectieafstanden en schermdiagonalen van de verschillende types kan bekijken, kan ff niet op de naam komen.
    Zou zelf niet zo snel een 2dehands kopen, maar ja, heb de mijne wel 2dehands verkocht.......

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    www.projectorcentral.com:)

Enne, bij mijn beamer kan je de lampteller ook handmatig resetten. Ik had er bijna op gedrukt toen ik wilde kijken hoeveel uren de beamer had gedraaid:eek: . Gelukkig wist die gast ook niet van het bestaan van dat knopje:D.

Edit: ik heb een maximum projectieafstand van rond de 3 meter. Mijn beamer haalde vanaf die afstand de 2 meter breed nét niet, dus heb ik hem verticaal tegen de muur gezet en via een spiegeltje geprojecteerd. Wel jammer is dat omdat ik een beetje keystone moet gebruiken (zou anders ook moeten) de breedbeeldverhuodingen niet meer kloppen... Is er een manier om dit te verhelpen. Het beeld is nu dus iets te smal.

Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Mja...als je geen keystone wilt gebruiken zul je toch je beamer echt recht voor je scherm neer moeten zetten. Anders is het denk ik niet te verhelpen.

Mijn beamer heeft ´lens shift´, vrij uniek voor zijn prijsklasse. Daardoor kun je het beeld met twee draaiknoppen horizontaal en verticaal over de muur bewegen over een bepaalde afstand, zonder dat het beeld vervormd, echt super :)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Met zoiets valt goed te 360-en toch?

marktplaatsbeamer

edit: zit wat te neuzen op het ht forum en er zijn zo te zien drie soorten beamers:

lcd
    crt
    dlp
    d-ila

Welk soort is het beste voor de 360 en films en waarom?

Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  16. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken alleen LCD en DLP:confused:
    LCD schijnt beter te zijn voor games dan DLP, vanwege het regenboog effect en het beter reageren op snel bewegend beeld. Normaal gesproken is de contrast ratio(verschil tussen zwart en wit) van DLP beamers beter, wat bij films weer mooier is.
    Hoewel ik hiervoor een DLP beamer had vind ik voor zowel films als games mijn LCD beamer echt stukken mooier, maar die heeft dan ook een zeer hoge contrast ratio en hogere resolutie. Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat ie 2 x zo duur was........
    Als je een 360 hebt zou ik sowieso voor een beamer met hoge resolutie gaan, de eerste keer dat je dat ziet valt gewoon je mond open, zo mooi. Downscalen hoeft volgens mij sowieso nooit aangezien je de 360 op verschillende resoluties kan instellen.
    Als scherm heb ik een redelijk simpele oplossing, rolgordijn van de Ikea van 2 m breed. Vast scherm is uiteraard de beste oplossing, maar een simpel rolgordijn doet eigenlijk niet onder voor de betaalbare rolschermen.

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je d-ila kan schrappen omdat je die niet in jouw prijsklasse tegenkomt (tenminste, ik ben er nog nooit een tegengekomen).

Lcd is denk ik het beste voor films en 360. Crt kan inbranden als je hem te lang op één schermpje laat staan (niet handig dus bij gamen). Het zal waarschijnlijk wel meevallen, maar als je dit niet wilt risceren kan je beter voor een andere soort gaan. Daar komt bij dat een CRT erg groot en zwaar is, je moet er verstand van hebben om hem goed in te regelen, er zit geen zoomfunctie oid op en je moet 'm recht voor je scherm hebben hangen. Nog steeds interesse in een CRT:D?
    Dlp heeft als groot nadeel dat sommige mensen er gevoelig voor zijn. Ze krijgen bijvoorbeeld hoofdpijn. En bij sommige dlp's krijg je het 'regenboogeffect' omdat het kleurenwiel niet snel genoeg draait. Wél heeft een dlp vaak een veel betere zwartwaarde dan een lcd.
    Dus ik adviseer lcd, makkelijkst in gebruik, weinig risico's. Als je pech hebt krijg je dode pixels, maar ik denk neit dat dat vaak voorkomt...

Edit: iemand was me voor:).

Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eens kijken of ik de handleiding van mijn 3801 nog kan vinden.

Edit: Het staat er niet echt duidelijk in maar zo te zien gaan hd resoluties niet werken. Kun je nog kiezen voor een component switch, beukers had er laatst eentje aangeschaft.

Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  19. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel ben je gemiddeld kwijt voor een beemer, lijkt me echt onwijs op een beemer gamen

20. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    normale resolutie(800x600) vanaf zo'n 400 euro, hoge resolutie 720p(1280x720) vanaf zo'n 1100 euro. www.Kieskeurig.nl geeft wel een aardig overzicht hoewel de specs soms niet helemaal kloppen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina