1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat zijn specs waar ik voor films en met mijn 360 goed kan leven? Lees: goede kwaliteit-prijs verhouding. en dan dus in de lcd-wereld.

edit: en wat is dat xga-svga ed wat ik er vaak bij zie staan?

Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een mooie beamer wilt kun je eens kijken naar de epson tw-600, erg mooie beamer, zit wel een prijskaartje aan van rond de 1750 euro maar er is weinig wat er in de buurt komt. Het hangt van je budget af...

3. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    jah hey ik nog maar student he dat is dus een beetje moeilijk dan 1750 ik krijg wel 350 stagevergoeding duss mmm ff sparen

4. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De beamer van dynamike zat rond de 1100, weet even niet hoe die bevalt met film en games. Tweedehands kun je ze wellicht nog ietsje goedkoper vinden maar het blijft een boel geld.

5. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    resolutie(google):
    SVGA 800x600 ; XGA 1024x768 ; SXGA 1280x1024 WXGA 1280x720
    zijn er nog wel wat meer.

Goede prijs kwaliteit is lastig.
    van belang zijn iig:
    resolutie, contrast, branduren(zitten flinke verschillen in) en afhankelijk van de ruimte de zoom(lens)
    lichtopbrengst is wat minder van belang als je de kamer goed kan verduisteren.

Zoals gezegd heb ik zelf de panasonic PT-AE900 gekozen(zelfde prijs als die tipex aanraad), omdat deze goede specs heeft maar eigenlijk de enige is met genoeg zoom voor mijn kamer.

6. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ze zouden beemers bij een abbonement gratis moeten weggeven ofz

7. Hanneshamlap

Hanneshamlap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen,

als je een goede beamer zoekt.
    Sanyo PLV-z3

zoek maar op google, deze kan de maximum resolutie van de 360 aan, heeft 3000 branduren. sublieme contrast ratio, verstelbare lens, zodat deze in kleinere ruimtes niet recht voor het beeld hoeft te staan, en alle opties die nodig zijn om perfect te gamen (ook HD ingang LCD techniek).

Tevens heeft dit model de prijs 'beste projector 2005' gewonnen.
    Mocht je dus twijfelen tussen verschillende beamers, en wil je graag goede kwaliteit/prijsverhouding, kies dan dit model.
    Hij is verkrijgbaar vanaf 1150 euro.

Dit is geen reclame, maar aangezien er zo verschrikkelijk veel mensen zich afvragen wat goed is, en vanaf hoe duur je een goede hd beamer kunt krijgen, lijkt mij dit een relevante post.

dit model (SANYO PLV-z3 ) kent in zijn prijsklasse geen betere, bij lange na niet. Probeer voor zo'n prijs maar eens een HDtv te kopen met dezelfde specs, en grootte (van 60 cm tot 800 cm)

8. sickness

Leuk Bevonden:
    0
  9. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Mijn HDTV ondersteunt ook de max. resolutie van de 360. Scherm is 82 cm en hij heeft 8ms responsetijd. Werkt echt perfect. En was maar 900 euro bij de mediamarkt in November :)

Maargoed, toch een goede tip. Ik zou dit best graag willen in de toekomst, een beamer om op te gamen.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Marius: welke tv?

@ Hanneshamlap: Ziet er goed uit! Alleen een vrij korte duur van de lamp. Hoeveel kost een nieuwe?

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    3000 branduren is het gemiddelde van een LCD. Meer uren kom je eigenlijk alleen maar tegen bij een CRT, die gaan wel 10.000 uur mee. Een nieuwe lamp kost min. 300 á 400 euro.

In de Audio van november 2005 staat een overzicht van de beamers die ze hebben getest. Opvallend is dat de Infocus X1a tussen beamers staat van 2000 euro terwijl de genoemde prijs van de beamer maar 670 is. Wellicht eens kijken of deze ergens te verkijgen is...?

12. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    670 mm dat is nog wel te doen

13. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de lamp op ECO mode zet waardoor deze minder fel is gaat de lamp van een beamer vaak nog veel langer mee. In een goed verduisterde ruimte kan dit prima, ook bij grote schermdiameters. Mijn beamer is op normale stand zelfs te fel eigenlijk(diameter 2,50 m).

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Al gevonden, specs:

Domestique et professionnel
    Helderheid (lumens) 1100
    Technologie DLP
    Resolutie 800 x 600
    Focus Handmatige focus en zoom
    Standaard instellingen -
    Lamp SHP 150 Watt
    Levensduur lamp (in uren) 4000
    Projectieafstand 1,5 m
    Cut thrown beeld 6,5 m
    Geluidsniveau 37 dB
    Contrast 2000:1
    Ingangen/uitgangen HDDSUB 15 pins
    S-Video mini- DIN 4 pins en video composite RCA
    Audio (RCA stereo)
    Videostandaard SDTV (NTSC, PAL, SECAM), ED/HDTV (component, RGBHV en DVI voor signaalformaten 480p, 576p, 720p, 1080i)
    Afmetingen 249 x 327 x 106 mm
    Gewicht 3,1 kg
    Meegeleverde accessoires Infrarood afstandsbediening
    Lenskap
    Connecter VESA analoog, standaard
    15 pins computerkabel
    Audio/video kabel
    Voedingskabel
    Scart adapter (Europa)
    CD Projector System
    Handleiding -
    Anders Projectiemodes: Frontal, retroprojection, plafond
    Menutalen: Engels, Noors, Spaans, Italiaans, Portugees, Duits, Frans, Chinees, Japans, Koreaans, Russisch

Vrij lage resolutie dus en dus geen hd. Wat voor een beeld kan ik hiermee verwachten met films en vooral 360 games?

1100 lumi is toch vrij weinig?

4000 branduren is wel zeeeeeeeeeeeeer ok :)

15. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    IDD, geen HD, verder best aardige beamer, contrast ratio is wel ok.
    Lichtopbrengst is ook wel goed als je de ruimte goed kan verduisteren.
    Alleen zou ik zelf geen DLP beamer meer kopen, tenminste...... geen goedkope DLP beamer.
    Film kijken kan je hier wel prima mee aangezien de resolutie hoger is dan die van DVD films.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Stom! Geeneens gezien, ik wil perse lcd :)

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als dit dingetje zo hoog in de ranglijst staat zal je waarschijnlijk gewoon een erg mooi beeld krijgen...

Mijn beamer heeft 1000 ansilumen en dat vind ik nóg te fel. Daarom staat hij ook op eco.

Mee eens:cool:

Edit: ohja, ik was vergeten erbij te melden dat het een dlp is, maar daar ben je zo te zien al achter gekomen:).

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe kom ik er achter of ik bij een dergelijke beamer ook last heb van het regenboogeffect? En je moet trouwens niet vergeten dat een Lumen LCD minder lijkt dan bij DLP.

Stel ik sluit een dergelijke beamer aan op mijn 360, wordt ik dan nog steeds echt 'verrast' door het beeld, of kan ik het vergelijken met een 'gewone standaard tv' ?

20. Hanneshamlap

Hanneshamlap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    3000 uur is lang voor een Beamer, echt waar. De meeste zitten rond de 1500-2000 uur. De normale mens doet hier 2-4 jaar mee. Binnen die tijd ben je al aan vervanging van een nieuwe TV toe met de ontwikkelingen van nu (SED schermen en dergelijke), en bij de beamer ben je hier voor 300-400 euro mee klaar. Al met al dus nog een goedkopere oplossing ook.

Edit: had de volgende pagina nog niet gezien, beetje laat met het antwoord dus, excuses

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina