1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Mike en Tipex: *ultrakwijl*

Ik kan echt niet wachten. Ik heb alleen de centen niet voor een dergelijke beamer. En dus nog steeds op zoek naar een goed instapmodel.

2. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Bij welke garage ben jij met PGR3 dynamike?

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm..dit is gewoon garage 3 ofzo :confused:

Edit: Desert Digs

Laatst bewerkt: 26 feb 2006
  4. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup. Superding in combinatie met de X360. :)

5. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje apart. Die waarschuwingen hadden vaak te maken met inbranden, maar dat komt bijna niet meer voor (of je moet het dashboard drie weken aan laten staan ;)).

Met de lamp heeft het niet te maken hoor, want die zal het een worst zijn of je TV kijkt of games speelt. :)

6. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Cool! :D Heb je nog tips voor instellingen ofzo?

7. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijgen jullie toch die mooie felle kleuren, bij mij is het meestal donker zoals je kan zien op deze foto

Gebruiken jullie bepaalde instellingen op je camera?

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zet hem ook gewoon op automatisch, en gebruik de zelfontspanner voor het beste resultaat. Lijkt erop dat je sluitertijd te kort is ofsjow.

9. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Links:
    http://www.cine4home.de/Tuning/Hitachi-PJ100/PJTX100Tuning.htm
    http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_3/hitachi-pj-tx100-projector-8-2004-part-1.html
    http://www.displaycalibration.com/

In PGR3 zit ook een testscherm...

Ik wil 'm nog wel eens echt laten calibreren, aangezien het per machine (lamp) verschilt.

Ik heb 'm trouwens wel op de fluisterstand staan, en de helderheid iets opgeschroefd. Geeft zat licht in mijn situatie.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik denk ik ook voor de Hitachi ga, is toch wel de beste die ik tot nu toe heb gevonden op het net B)
    Nu nog eventjes sparen.....

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hej cool :)

Jammer dat ze niet echt zeggen wat ze veranderen aan de RGB en gamma waarden, want van dat tweaken heb ik weinig verstand. Het is in ieder geval duidelijk dat een nog behoorlijk wat meer uit dat ding te halen is *)

Heb jij wat settings verbeterd? Ik weet dat het verschilt per beamer, maar kun je wat tips geven?

edit: Misschien kan ik met een soort calibratie dvd wel wat bereiken, ik las ergens dat beuker(sr) er een had. Weet iemand hoe dat ding heette, en waar je zoiets kan halen?

Laatst bewerkt: 27 feb 2006
  12. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van één van de mannen die er echt verstand van heeft begrepen dat er tussen de Hitachi's onderling veel verschil zit. Het enige gemiddelde was kleuren op 7500K, brightness rond 3 en contrast rond -10. De kleurcorrectie verschilt blijkbaar te veel voor een gemiddelde (ik heb daar ook maar niks aan gedaan).

Verder gooiden ze de iris bijna dicht (-4) maar dat komt omdat dat van die filmfreaks zijn, en die hebben het alleen maar over zwartwaarden (;)).

Als ik de mijne ooit nog eens laat calibreren zal ik de uitslagen nog wel melden. :)

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Po: dynamike heeft hem via VGA aangesloten, hoe heb jij die Hitachi aangesloten? En is het mogelijk die component kabel te verlengen en hoeveel kost zo'n geintje?

Hoe sluit je vervolgens je audio aan?

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Component kan je verlengen, vanzelfsprekend. Geluid zal bij de meesten via de optische uitgang naar hun receiver/versterker gaan, en niet via de beamer.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb geen digitale versterker |:-

16. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    Shit maar geluid uit je beamer, is dat niet echt brak?

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Po! heeft hem ook aangesloten op de VGA poort zei hij.
    Dit kun je ook verlengen met een VGA verlengkabel. Kabels verschillen erg in prijs en kwaliteit, ligt echt aan je budget en doeleind. Ik heb trouwens de Oehlbach VGA500 kabel besteld, om mijn beamer op de juiste plek te kunnen bereiken. Een redelijk prijzige kabel (€45 voor 5 meter), maar volgens reviews een hele goede VGA verlengkabel.

Er komt geen geluid uit de beamer :9 (Oke, die van het koelingsventilatortje :))
    Als je ook geluid erbij wilt met beameren heb je perse een setje boxen (met ev. versterker) nodig. Het beste is een setje met optische ingang, dan heb je 5.1 digitaal surround geluid. Je kunt ook de rode en witte tulp van de VGA kabel gebruiken en deze op je set aansluiten, dan heb je stereo.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2006
  18. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht al, hoe heet eigenlijk zijn kabel voor pc naar stereo weet je dat

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...meestal is dat zo´n verloopkabeltje van 3,5mm jackplug naar 2x tulp, als DIT. Als je een goede geluidskaart hebt kan dat ook met een optische of coaxiale kabel.

Maar goed, daar is deze thread niet voor ;)

20. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zoiets moet ik hebben thnx oke back ontopic

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina