1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Bedenk me nu ook net dat ik gewoon ff bij de instelingen voor mijn videokaart moet kijken.

2. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hangt die van jou ook aan het plafond? Daar moet ie dan schuin instaan neem ik aan, of gebruik je dan keystone?

edit @ po: 200 euro!! Dat is 100,- goedkoper dan ik dacht! Tnx voor de link!

Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  5. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Mooiste is zo'n lange beugel, dan hoef je niet te keystone-en. Dat geeft namelijk toch een extra grijs vlak naast je beeld(omdat een beamer nou eenmaal geen zwart weergeeft).

6. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog aan het uitzoeken wat het beste zal gaan werken bij mij.

Heb 'm al op diverse plekken gehad maar ik denk dat hij uiteindelijk wel aan het plafond komt. Dat heeft ook weer als voordeel dat je er niet zo snel voor langs loopt en dat je wat meer kan spelen met de optimale afstand tot het scherm.

De keystone werkt trouwens prima.

7. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Da's een mooie oplossing, maar ben een beetje bang dat ik mijn rolgordijn verpest aangezien deze sowieso al een beetje last heeft van opkrullende zijranden. Maar als ik ooit verhuis komt er een muur met een mooi wit vlak en zwart kader!

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Pfff nog veel te leren. Ik ben alleen nog maar op zoek gegaan naar een goede beamer. En die Hitachi stond me wel aan, nu de rest nog uitzoeken.......

Edit: een stuk muur witverven is dus ook een optie?

10. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Check die link, dan heb je alle voors en tegens wel op een rij.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ziet er goed uit, ik ga ook zelf maar eens bouwen, al snap ik het principe met die zwarte rand nog niet |:-

Hoe kom ik achter de ideale afmetingen van het scherm tov de projectieafstand?

12. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wachten tot je 'm binnen hebt en dan experimenteren. Te groot is ook niet altijd alles (zeker niet met games). Het voordeel van de Hitachi is z'n vrij grote (zoom) bereik, dus je hebt meerdere mogelijkheden...

En die zwarte rand: als je keystone correctie gebruikt wordt eigenlijk alleen het beeld vervormd. Het vlak wat belicht wordt door de lamp blijft hetzelfde (scheef dus). Dit is wel donker, maar je kan het zien. Met een zwarte rand is dat verdwenen.

13. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn beamer een tijdje in de woonkamer gehad op de muur, erg mooi beeld, ondanks dat er structuurverf(fijn) opzat. Nadeel van een rolgordijn, maar ook van echte rolschermen is dat het doek niet 100% vlak is. Bij games heb je der weinig last van maar bij films heb je, als de camera draait, dat het beeld over je scherm golft. Dan zie je elke oneffenheid in het doek.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb de link van Po eens even bekeken en ga denk ik zelf een frame bouwen en daar een doek overheen spannen. Echter ik snap nog niet helemaal hoe ze die rand recht krijgen. En moet daarnaast natuurlijk ook nog experimenteren met het ophangen ed. Moet dus eerst een tijdelijke oplossing hebben.

@Po: ik snap het nog niet helemaal, wanneer en waarom zie je zwarte randen?

15. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg: Zo groot mogelijk! Ik zit op 2,5m met een beelddiagonaal van 2,5m. Het is dat grotere rolgordijnen belachelijk duur zijn, anders was ie nog groter. Hoewel mijn beamer nog maar minimaal bijgesteld kan worden(kleine kamer).....

Maat van me zeurt dat het te groot is en echt opzij moet kijken met NFS:mw en daardoor altijd gepakt wordt. Ik zeg dat ie niet kan rijden.

Op die engelse site..... ehhhh......www.projectorcentral.com kan je zien wat mogelijk is wat betreft grootte en afstand met jouw beamer.

/edit
    Met zwarte rand wordt het kader om het scherm bedoelt, net zoals je in de bioscoop(meestal) hebt.
    Een nadeel van een beamer is dat deze geen ECHT zwart kan weergeven, maar hooguit donkergrijs. Bij breedbeeld films heb je op de TV onder en boven een zwarte balk. Deze is met een beamer dus donkergrijs en behoorlijk hinderlijk. Door nu op je doek op deze plek een zwart kader te maken zie je die grijze balk niet.

Met de keystone correctie creeer je dus ook nog eens grijze driehoeken aan de zijkanten van je scherm. Dit gaat in principe dus ook ten koste van je resolutie denk ik?!

Sluit je beamer maar eens aan, dan wordt het vanzelf duidelijk.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe heb je dat rolgordijn precies bevestigd dan? En waar heb je hem vandaan?

17. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij was ie van de Ikea, die hadden toen(anderhalf jaar terug) de grootste standaard rolgordijnen.
    Is met de standaard beugeltjes die er bij zitten opgehangen en hangt voor het raam zodat gelijk de kamer verduisterd is. Hangt nog wel een luxaflex achter, die dichtmoet als de zon er vol op schijnt.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    edit tnx voor de heldere uitleg mbt de randen. Ik moet dus echt eerst de beamer in bezit hebben voor ik kan besluiten hoe ik eventueel een eigen scherm kan maken. Zou ik een dergelijk rolgordijn ook kunnen ophangen aan het plafond en die ergens onder weer vast kunnen maken oid? Ik ga nl projecteren op een muur. Is een dergelijk rolgordijn trouwens mat genoeg? En hoe strak is een dergelijk gordijn?

edit: een tijdelijke oplossing zou dus kunnen zijn; het ophangen van een kunststof plaat en de randen eromheen projecteren? Of zitten de subs altijd in die randen?

19. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijne hangt aan het plafond. Vast maken wordt lastig, rolgordijn kan je niet spannen. Ik vind de kwaliteit van het beeld erg goed, heb ook naar een echt projectiescherm gekeken maar vond dat niet de moeite(meer de kosten, 19 euro of 299 euro) waard.
    Tsja...... zoals ik zei, hij is redelijk vlak, maar ik zou het liefst een vast scherm of muur hebben om te projecteren.

/edit
    ja, kan ook, maar die randen de je ernaast projecteert zie je dan wel op de muur/kast/gordijn wat erachter hangt.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is meer dat ik de vrijheid wil hebben om hem naar beneden te trekken en dat als ik niet kijk je gewoon het schilderij ziet wat er nu hangt. Zo'n rolgordijn zou ik toch met een haak oid ergens halverwege de muur kunnen vastzetten als ik hem uittrek?

edit: maar de subs zie ik dan dus in grijze randen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina