1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Die goedkope rolgordijnen werken gewoon met een touwtje, dus je kan hem zover naar beneden rollen als je wilt.

Weet eigenlijk niet hoe het met subs zit, heb meestal films zonder en als ze er wel opzitten zet ik ze uit. Beetje noodgedwongen ook, omdat het regenboog effect met mijn vorige beamer het grootst was bij de witte ondertitels.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dit is een lcd-projector dus geen regenboog-effect ;-)
    En de ondertiteling aan vind ik gewoon handig, helemaal bij Japanse films :9

Shit kan nu niet meer kiezen tussen een vast of een rolscherm :confused:

edit: en die marijn laat ook niks meer van zich horen

3. marijnvanooijen

marijnvanooijen Playing Oblivion

Leuk Bevonden:
    0
    hier ben ik weer, was in de tussentijd op school. Maar ik dacht dat omdat ik hem ook had gezien op martkplaats zeg maar. Verder geen relevante informatie ofzo hoor :p, Veel plezier met je beamer dan maar he

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Hehehe, het blijft toch altijd een risico met zich meebrengen om wat te kopen via marktplaats, dus schrok een beetje van je reply. Maar bedankt voor het verlossende woord :+

5. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb zelf ook een rolscherm thuis, ik zal vanavond even wat fotos posten hier hoe het allemaal staat.

Zit nu op me stage dus dat gaat niet echt lukke _0/

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als je wilt graag, zal anders ook nog eens vragen op dat forum van Po :)

7. marijnvanooijen

marijnvanooijen Playing Oblivion

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik snap dat je een beetje ongerust was. Ik had sercompa gemaild met de vraag hoeveel ze voor dat ding wilden hebben en toen zeiden ze 700 euro. een kleine reken som leert 700(beamer)+300(nieuwe lamp)=1000. Dat vond ik toch wat teveel van het goede voor een beamer die nieuw ook voor die prijs weg gaat zeg maar. maar ik denk dat je voor 500 euro een zeer chille beamer hebt gekocht.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb er ook aardig wat handjeklap voor moeten doen :9

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou echt proberen een oplossing of plaats voor de beamer te vinden waarbij je niet hoeft te keystonen. Het keystonen gebeurd digitaal, en is dus zonde van je mooie HD resolutie, als je sommige stukken niet gaat benutten. Dan is de bovenkant van je scherm zeg maar gewoon 1280 pixels, en onder dan gekeystoned even breed maar bijvoorbeeld 1000pixels , daar kan het beeld niet beter van worden lijkt mij.

Met de lens shift van de Hitachi kun je al aardig wat bereiken. Bij mij staat de beamer op het moment ook een halve meter uit het midden van het scherm, en het beeld is nog mooi rechthoekig, topfunctie.

Er komt deze week hopelijk nog een steun voor mij binnen, zoadt ik hem wel gewoon exact in het midden kan zetten en hij boven de hoofdjes van de mensen uit steekt. Custom made door een kennis...lasser :D

Congrats met je beamer Kevf...50% van de prijs, en 50% van de branduren...lijkt mij een redelijke deal :)

Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hmm dan idd beter geen keystone. Maar hoeveel kan ik bereiken met lens-shift dan? Wat ik nl wil bereiken is dat ik hem ophang aan het plafond en verder geen verlies heb.

en bedankt, krijg hem hopelijk zaterdag nog :)

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn projectieafstand van 2,5 a 3 meter ofzo kan ik hem wel 75 cm uit het midden zetten en dan nog het beeld goed zonder vervormingen afstellen met lens shift, zowel horizontaal als verticaal. Maar goed, dat zie je dan wel, het is makkelijk :)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Dat is een behoorlijk stuk! Ik ga zelf projecteren over een afstand van 3,80 dus met een plafondbeugel moet zeker goed komen :)
    Ik ga hem op deze plek tussen mijn draaitafels projecteren (oude foto!):

En ga daar dus een zelfbouw schermpje neerhangen.
    Hoe ervaar jij trouwens de zwarte/grijze balken? Een beetje te doen?

13. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen grijze balken (of driehoeken) hoor, ik gebruik geen keystone. Maar ik game er vooral op, waarbij gewoon heel het beeld gebruikt wordt, en de meeste films zijn ook breedbeeld dus dan heb ik ook geen balken. Ik heb ze eigenlijk nog niet gezien.

En als ik het zwarter zou willen zou ik de Iris wat dichtdraaien, dan wordt alles wat donkerder.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als je een dvd afspeelt op 16:9 dan heb je boven en onder toch zwarte balken?
    Wat voor een kunststofplaat heb jij precies gekocht? En vooral: hoeveel kostte die?

edit:
    @Po en Mike: Jullie heben dus het beste beeld met een kabel zoals deze?

vgajoytech

Laatst bewerkt: 3 mrt 2006
  15. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt aan de verhoudingen van het beeld van de dvd of je zwarte balken hebt. Ik heb er nog maar 2 gekeken op de beamer, eerlijk gezegd is me eigelijk niks opgevallen, behalve de film :9 Het zou best kunnen dat de film 16 : 9 was ofzo, ik heb er echt niet op gelet. Ik zal zo nog eens kijken of ik nu wel of niet balken had met die dvd's die ik heb gekeken.

Het is iig duidelijk dat ik ze niet storend vond :p

Die plaat van mij is een outdoorreclamebord wat normaal naast een voetbalveld staat bleek later :9
    Hij is iig heel mooi wit en mat en geeft heel goed beeld, zie de pics.
    Ik had hem voor een vriendenprijsje omdat ik hem op mijn werk had geregeld, 10 euro.

Ja, de VGA geen bij ons het beste beeld op de Hitachi.
    Nee, niet die Joytech, ik heb gehoord dat die een stuk slechter is dan de MS kabel, en dat je beter voor die 5 euro meer die originele kabel kan halen (als je hem kan vinden).

16. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    probleem is alleen toch dat ik met de originele kabel mijn audio niet kan aansluiten op mijn 'normale' stereo?

Volgens mij had iemand hier toch beide kabels vergeleken en geen verschil gezien?

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik iig de MS VGA HD kabel. Geen idee welk merk VGA kabel Po! heeft.

Iemand had een keer component (rood, blauw, groen) kabels van MS, Joytech en Monster vergeleken. Daaruit kwam dat Joytech minder goed was dan MS en Monster beter dan MS, maar dat is dat ook wel de dure high end kabel.
    Ik denk dat je er wel een beetje van uit kan gaan dat de andere kabels van die merken hetzelfde verhaal zijn.

Tuurlijk kan die originele MS kabel op je 'normale' stereo, daar zitten ook gewoon een rode en witte tulpstekker aan voor 'normale' stereo geluidsweergave.

@ Opgeduveld: Component is veel beter dan s-video. Als je die aansluiting hebt op je beamer, zou ik hem zeker daarop aansluiten. Als je ook een VGA aansluiting hebt, kun je ook de VGA kabel proberen. Het is een kwestie van smaak en specifieke beamer welke kabel voor jou het beste beeld geeft, component of vga. Dit zijn iig de twee High Definition kabels voor de 360, en de s-video niet.

19. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga morgen ff een component verlengkabel kopen voor mijn 360. Heb nu mijn PC aangsloten via een VGA kabel. Er bleek een dvi>vga converter bij mijn videokaart te zitten. Dus mijn aansluitprobleem is opgelost, tenminste.... als de component kabel net zo mooi beeld geeft als de VGA kabel.
    Nu ff the matrix in HD kijken!

20. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Oke dan ga ik binnekort deze kabel halen denk ik,

Maar ik maak nu alleen gebruik van de gele / rode / witte stekkertjes, waar komen de overige stekkertjes in? Of gebruik je deze niet?

plaatje:

bedankt ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina