1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister voor het eerst een vrij donkere film gekeken op de beamer, Doom. Hierbij is het echt wel nodig om die iris een beetje dicht te gooien wil je alles nog mooi zwart houden en de details in de donkere stukken wil blijven zien.

Verder natuurlijk geweldige beleving om zo´n beetje enge (:9) donkere film te kijken in het donker met geluid overal om je heen... _O_

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Op welke stand heb je de iris gezet?

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet echt een vaste stand.
    Afhankelijk van het omgevingslicht en de donkerte van het beeldmateriaal stel ik hem gewoon af op wat er mooi uit ziet. Het is immers zo gedaan, het iris knopje op de remote...geniaal :D
    Niet dat ik hem vet vaak zit te veranderen ofzo, maar gister bijvoorbeeld bij Doom in het donker, toen heb ik hem wat dichter gezet, op 3 ofzo.

4. SnackNL

SnackNL Vroeger: Gamer2005

Leuk Bevonden:
    0
    Een lamp doe je ongeveer 3000 uur mee toch? En ik heb weleens ergens gehoord dat aan of uit zetten ook 10 uur kost, is dat zo?

ik zou er ook een willen kopen, maar als een lamp 300 euro kost word 't een beetje duur.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Verschilt per beamer. De specs van de Hitachi geven 2000 aan. Een lamp is er al vanaf 200 euro, vind ik persoonlijk goed te doen

@mike: Ik kan de eco/fluisterstand niet vinden |:-

6. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, doe je ogen even open :9 'whisper' is niet zo heel moeilijk te vinden zou ik zeggen (easy menu):

En als je in het advanced menu zit staat hij onder input.
    Bij mij staat hij op nederlands, weet nu even niet wat er staat ipv. whisper, maar ik had niet echt moeite die optie te vinden :9
    In de fluisterstand schijnt hij 3000 uur rmee te gaan, ipv 2000, dus het is wel aan te raden deze optie in te schakelen. De lichtopbrengst is nog meer dan voldoende zo vind ik.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Whisper... damn dat ik daar niet aangedacht heb :-S

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Je had toch ook de handleiding :D

Maar goed....wie kijkt er nou nog in de handleiding dezer dagen :9

Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
  9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Inderdaad, helemaal aangezien internet hier dan aanstaat....
    Gisteren een donkere film gekeken (Haunted Mansion, lag hier nog) en ik moet nog zeggen dat het er goed uitzag! Echter mij viel het wel op dat de zwarte balken toch een stuk lichter waren, ook na het aanpassen van de iris. Maar misschien dat dat nog verandert als ik een beetje een fatsoenlijk scherm heb.

Wat po zei over het wegwerken van de lichtere randen door zelf zwarte randen te maken (op het dvd forum) gaat niet helemaal op. Die zwarte randen zijn kleine randen om het scherm af te kaderen zodat je een betere focus hebt op het beeld.

Vandaag materiaal halen voor het scherm!

edit: Vast een nOOb vraag, maar waarom worden die zwarte balken eigenlijk gemaakt bij een film en wordt een dvd niet gewoon beeldvullend afgespeeld met de verhouding 16: 9?

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt een noob-vraag denk ik. Ik vraag het me zelf eigenlijk ook al heel lang af... Eerst hadden we bijna vierkante tv, nu hebben we breedbeeld maar dat is voor de meeste filmmakers nog niet genoeg...:confused:

11. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst hadden wij ook altijd balken op onze breedbeeld TV, met een DVD-tje. Toen ik in het menu keek van onze DVD speler, kon je hem op 16: 9 zetten. Nu hebben we er geen last meer van.

Ik bedoel dus, kan je het niet allemaal instellen...

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Goede vraag...waarom in godsnaam breedbeeld? Omdat ik het mijzelf ook al een keer heb afgevraagd. Heb ik het even opgezocht:

"Aspect Ratio History

Theatrical filmmakers have primarily used 35mm film from the very beginning of movie production, and they continue to use it to this day. This is mainly because it is the established standard. The actual aspect ratio of 35mm film is 1.33:1, the exact aspect ratio used in conventional televisions -- when television was developed, it was a logical choice to model them on the shape of films. This exact ratio was used for most silent pictures, but Hollywood changed the picture ratio slightly with the advent of talkies, to make room for an audio track. The new ratio, 1.37:1, became known as the Academy Ratio and was used for the vast majority of U.S. films until the 1950s. Most movies produced before the 1950s fit conventional television sets fairly well.

But in the 1950s, movie-makers began developing techniques to widen the aspect ratio of their movies. The primary reason for this was the increasing popularity of television; to keep people coming to the movies, Hollywood had to give people entertainment they couldn't get at home. They began making wider and wider movies, featuring spectacular panoramic cinematography. The main thing movie theaters had over television sets is that they could immerse the viewer more deeply in the world of the movie, and the best way to do this was to fill more of the audience's natural field of vision (which has more width than it does height because our eyes are positioned side by side).

In addition to the grandeur and immersing qualities of panoramic scenery shots, wider aspect ratios simply allow for more interesting artistic composition. If you go to an art museum, the vast majority of paintings you see will either be significantly wider than they are tall, a "landscape shape," or significantly taller than they are wide, for a "portrait shape." This is because a more rectangular canvas shape allows the artist to balance the elements of the painting more effectively, which creates a sense of visual harmony. Movies are the same way: A director and a cinematographer can compose shots that are much more pleasing to the eye when they use a wider aspect ratio. The shape of a television screen, which is more square-shaped, severely limits the possibilities for interesting visual compositions."

Van: HowStuffWorks.com

Dus gewoon een kwestie van natuurlijke beeldvulling van wat het oog ziet. En blijkbaar vult bioscoopformaat (2,35 : 1) nog beter het oogveld dan (16 : 9).

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar als je dat doet worden alle gezichten van jouw favoriete acteurs een beetje smal en hoog:p .

@dyn: interessant stukje. Wat die lui in hollywood allemaal wel niet bedenken om een film aantrekkelijker te maken:D . Maar nu ken ik iig wel de rede:).

14. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog wat fotos gemaakt :9

DOA4

Master chief in actie

Foto met flits |:-

Foto met flits was voor Kevf, zo hangt mijn scherm dus, en als ik er niet op speel doe ik em gewoon omhoog ^^

15. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dubbel, sorry

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hmm dat is op zich wel een hele mooie optie. Kan je de keuze voor een dergelijk scherm ook enigzins verdedigen tov het maken van een eigen scherm zoals beschreven op dvd.nl (maken ze er 1 met verduisteringsstof, die echt voor zeer hoge kwaliteit moet zorgen). Het zou bijvoorbeeld super zijn als je je beeldkwaliteit hebt kunnen vergelijken met andere schermen. Daarnaast ben ik wel heel benieuwd wat voor een scherm dit precies is (kosten en winkel)

@ dyn: interessant stukje, ik ben zelf ook al aan het zoeken geweest, deze flashanimatie is misschien iets makkelijker: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=16

mijn topic op dvd.nl, met handige info:

http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=72261&highlight=

Wat voor een rolgordijnen gebruiken jullie btw om de kamer te verduisteren. Ik projecteer in de woonkamer en moet echt twee grote ramen nog veel beter verduisteren.

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja leuke animatie, alleen in mijn stukje staat echt waarom er breedbeeld is. Wist ik nog niet.

Haha, echt supertoevallig is mijn ma vanmiddag bij de gamma wezen kijken naar verduisteringsrolgordijnen :D
    Ze zei dat ze wel hadden en dat het 92 euro zou kosten voor mijn raam (194x124cm), en dan moesten we ze thuis even op maat maken. Haar is ook verteld dat die dingen regelmatig in de aanbieding zijn, dus we wachten even af :)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wist ik ook niet hoor, vond alleen die animatie een leuke en simpele toevoeging.

Pff zit nu weer te twijfelen over wat voor een scherm ik ga nemen. Heb al verduisteringsstof gekocht, maar vraag me nu toch af of een oprolbaar exemplaar niet beter is (aangezien die ook niet de hele tijd in zich hangt). Vraag me alleen af wat die dingen kosten.

Mbt de gordijnen: ik heb hier nu van die rieten rolgordijnen, zou het niet gewoon werken als ik er verduisteringsstof overheen plak? :9
    92,- vind ik erg veel geld trouwens! en dan zelf op maat maken? Dat moet goedkoper kunnen......

19. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je hem kwijt kan zou ik zeker voor een vast scherm gaan. Alle rolschermen hebben last van golven in het doek.

20. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Onzin.. Ik maak al een jaar lang gebruik van een rolscherm en heb nog nooit last gehad van golven

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina