1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan een vast scherm op zich wel kwijt, maar vind rollen gewoon wat vriendelijker voor het oog. Wat voor een scherm heb je precies opgeduveld?

2. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn vaste scherm heeft ongeveer 25,- productiekosten..... hmm misschien toch maar vast :9

4. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe,

Het probleem bij mij is dat ik op een zolder zit, dus overal schuinen wanden, ik heb geen rechte wand om op te projecteren |:- daarom heb ik voor een rol scherm gekozen

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zie anders oplossing dynamike ;)

6. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je geen groot scherm. ALLE rolschermen van enig formaat hebben er last van dat het doek, zeker na verloop van tijd, niet meer 100% vlak is.

7. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pardon? Geen groot scherm? |:-

Misschien heb je dat met die goedkopen rolschermen maar ik heb het nog nooit gezien..

8. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Ken je dat gezegde met die uitzondering?

Rolschermen zijn gewoon niet 100% vlak omdat het doek niet op elk punt even strak gespannen is. Dat is met games niet zo storend, maar met films kan het soms hinderlijk zijn omdat het beeld dan voorbij golft. Voor mij de reden om geen paar honderd euro's in een videoscherm te investeren omdat die dat net zo goed hebben.

En mocht je mij niet geloven ga dan gewoon eens vragen bij een goede audio/video zaak.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Houden we het even vriendelijk ;)
    Ik heb net de zwarte stof gehaald voor mijn zelfbouwscherm en zal volgende week de wip-pics en final pics posten?

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn rol scherm is wel vlak, het maakt uit wat de dikte van het doek is, bij projecta kun je kiezen tussen 's' en 'm' kwaliteit, die laatste is dikker en als je een goed scherm krijgt gewoon vlak. Heb mijn scherm inmiddels een jaar of 4 en nog geen golfje te bekennen. Waar je met rolschermen wel last van hebt is dat de zijkanten lichtjes krommen maar dat mag je beeld net beinvloeden, het is bij mij eigenlijk alleen de zwarte band die lichtje krom staat.

Projecta maakt overigens wel bedroevend slechte schermen, ik en 3 van mijn collega's hebben allemaal een projecta scherm en bij allemaal was in elk geval het eerste scherm om te huilen en bij 3 van ons was ook het tweede scherm klote.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Iaw gewoon een vast scherm maken is de goedkoopste en makkelijkste oplossing. Echter van 1 ding heb ik wel een beetje spijt. Ik heb een hagelwit doek gekocht, had bij nader inzien beter een licht grijs doek kunnen kopen om zo betere zwartwaardes te bereiken.....

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met een lcd projector is dat wel verstandig jah.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    maar nu helaas niks meer aan te doen. Nu alleen nog de goedkoopste oplossing voor verduisterende rolgordijnen :)

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel een goede tip als ik nog eens een scherm koop voor mijn beamer.
    Klopt het dat je daar wel goed naar moet zoeken? Ik kom op het eerste gezicht haast alleen witte schermen tegen..

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een wit scherm, voldoet prima.

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik nu ook, maar door op lichtgrijs te projecteren worden de zwartwaardes en contrast stukken beter. Ik heb het net even uitgeprobeerd op mijn lichtgrijze muur, en het zwart is echt stukken zwarter. De muur is weer net iets te grijs dat het wit niet meer superwit is, maar met een speciaal daarvoor bedoeld scherm zal dat natuurlijk ook goed zijn.

Ik bedoel: ik ga natuurlijk niet eeuwig op een mat witte kunststof plaat projecteren, daar moet eens een keer een mooi oprolbaar schermpje voor komen.

edit: okej...dat lichtgrijze doek heet High Contrast kom ik nu achter, daarom vond ik zo weinig :)

Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is handig om te weten voor mijn volgende scherm, maar deze gaat nu eerst gebouwd worden. Ik baal toch een beetje van de handleiding. De basisdingen staan er echt simpel in, maar er zijn zoveel variabelen dat ik er echt niet achter kom wat ik het beste kan veranderen.....zo doet keystone het niet en dat komt omdat ik iets met h.... heb aanstaan geloof ik, maar of dat dan weer goed of slecht is, ik weet het niet :mad:

@PO en dynamike: Zijn jullie al handige dingetjes tegengekomen waar je sowieso even op moet letten? Zoals hem op schakl uit zetten ipv film/foto?

18. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaja, maar als je ze wat groter maakt ben je ook van je andere probleem af...

Als je de fluisterstand (STL) trouwens te donker vindt kan je ook altijd je helderheid nog verhogen hè...

Verder heb ik niet echt tips ben ik bang.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is niet waar, want ik maak mijn scherm 16:9 en er zijn dan ook films gewoon beeldvullend. Ik moet die fluisterstand nog steeds proberen. Zo even doen :)

20. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    hoeduur is een beamerlamp die dingen hebben rond de 2000 lampuren meestal toch maar hoe duur zijn ze er zit er veel verschil tussen merken

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina