1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De punt en de komma zitten onder de L en de K;). Het vraagteken zit daarnaast en de shifttoets weer daarnaast:).

Beamerlampen varriëren van 300 tot 600 euro. Volgens mij is er maar één merk dat beamerlampen voor een beamer maakt, en dat is het merk waarvan ook de beamer zelf is...

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe zit het trouwens met de verkrijgbaarheid van die lampen? Kan ik er van op aan dat ze over 3 jaar nog steeds beschikbaar zijn voor mijn model? Of moet ik volgend jaar toch echt wel 1 of 2 lampen inslaan?

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan je die dingen heel lang krijgen, zelfs als het model al uit de productie is. Mijn beamer is ook al uit de productie maar toch zijn er nog lampen voor te krijgen.

4. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je even niet meer volgen...

Ik weet wel dat die randen voor het contrast zijn, maar als je ze niet te dun zou maken kan je ook je trapezium van je keystone wegwerken.

Dat was in ieder geval mijn punt. :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De trapezium van mijn keystone, wat is dat precies?? Maar als ik geen keystone gebruik dan? Mijn keystone reageert trouwens helemaal niet, waarschijnlijk omdat ik iets heb aanstaan wat niet samen gaat met het gebruik van keystone. Echter, ik zou niet weten wat.

Via welk menu kom ik trouwens bij die eco-stand (te lui om hem om te zetten in engels en die screen van dynamike te gebruiken ;))?

Ik heb vandaag van een collega een avia-test cd gekregen om een beetje met de instellingen te spelen. Heeft iemand daar ervaring mee?

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Avia heb ik ook, kun je wel redelijke resultaten mee behalen voor beeld en geluid. Gebruik meestal de testtoon generator voor het afstellen van me speakers. Voor beeld kun je het ook gebruiken maar beste resultaat blijft een isf calibratie.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een isf calibratie kost rond de 100,- toch en moet je weer opnieuw uitvoeren bij een nieuwe lamp als ik me niet vergis. Mijn lamp heeft er al ruim 1000 uur opzitten en ik vind 100,- dan gewoon wat duur. Morgen eerst spelen met die dvd. Heb je daar nog tips voor?

8. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd. Maar als je geen keystone nodig hebt; beter. Dan maakt mijn verhaal ook niks uit.

9. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0

ik werk nu met een belgish toetsenbord, daar zit het allemaal net wat anders

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind wat dat betreft de handleiding ook maar zeer matig. De gevolgen worden eigenlijk helemaal niet beschreven. Zodra het scherm hangt ga ik er echt een hele avond voor zitten :)

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn beamersteun binnen :) Een collega van me pa heeft hem netjes in elkaar gelast _O_

Hij zit daar onderaan gewoon op mijn tafel geschoven, en onder de tafel met twee kleine schroefjes vast, zodat hij niet gaat schuiven. Deze oplossing haalt zijn kracht uit het gewicht van de beamer waardoor het geheel gaat schranken en zichzelf vastklemt.

Hier nog in werking. Je ziet ook dat de beamer in het licht nog steeds een mooi beeldje geeft :) Het hoeft niet pikdonker te zijn iig. De steun ga ik van het weekend goed schuren en in de verf zetten. Maandag een mooi plankje meenemen van TU, en de beamer ook vastmaken met zijn bevestigingspunten. Dan staat alles stevig en solide en kan ik heerlijk gamen en film kijken met mijn benen gestrekt op de bank :D

Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat ziet er goed uit mike! Alleen nog een likje verf er over? ;)
    Het hoeft zeker niet pikkedonker te zijn, echter ik vind het wel het plezierigst als het wel egaal verlicht is in de kamer (zeg je het zo?). En het allermooiste effect is er toch als het wel pikdonker is.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe duur is zo'n test-cd/dvd? En hoe werkt hij? Want je hebt dan toch geen referentie-matteriaal om het mee te vergelijken?

@dyn: ziet er goed uit! Mooi hoor!!

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als je had gelezen had je gezien dat ik van het weekend ga schuren en verven O-)

En tuurlijk is het het mooiste in het donker :D Ik geniet nog steeds van de HD beelden die dat ding produceerd, krijg er geen genoeg van _O_

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan er nog wel eentje voor je liggen. Ik heb er verder nog niet echt naar gekeken, maar het is een soort volledige tutorial met uitleg. PM me maar voor gegevens ed :)

Oeps sorry dynamike, vrijdag enzo :p

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, tijd voor weekend ;)

Wat is de titel van die dvd Kevf? Ik ben ook nog op zoek naar zoiets, om iets meer in de goede rickting te komen. Heb jij het al geprobeerd?

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beschuldig je mij van niet goed lezen O-)
    Heb hem dus nog niet geprobeerd zoals in mijn vorige post staat, eerst dat ding op de goede plek hebben.

Ow ja en de titel staat ook een paar posts terug. "Avia" testcd, ik kan vast ook nog wel een exemplaar regelen voor jou. Tipex heeft er aardige resultaten mee gehaald zegt hij.

Trouwens nog een vraagje over lens-shift. Ik dacht dat dat niet van invloed zou zijn op de beeldkwaliteit, in de handleiding staat van wel :confused:

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, vrijdag enzo he :+

Zou echt geweldig zijn als je die Avia testcd kon regelen _O_ Houd me op de hoogte.

Lens shift van invloed op beeldkwaliteit :confused: Hoe kan dat nou? Je buigt alleen optisch de lichtstralen in een iets andere richting...dus zou niet weten hoe dat de beeldkwaliteit zou verminderen. Zometeen ook eens die handleiding bekijken....

Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vreemd is het wel, maar ik denk niet dat ze in de handleiding zetten dat iets voor qualiteitsverlies zorgt als het niet zo is... Maar toch snap ik het niet, lens shift zou niet voor qualiteitsverlies moeten zorgen. Ik zou zeggen: test het uit:).

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit nog wat in de handleiding te bladeren en zie dat de beamer bij 2000 uur zichzelf uitschalt. Dit valt natuurlijk te omzeilen door de timer te resetten, maar kan dit verder ook kwaad. Het is toch zo dat in fluisterstand de lamp langer mee gaat?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina