1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, dan gaat ie 3000 uur mee. Ik kom wel aan m'n 3000 lamp-uren, laatst nl per ongeluk de beamer 3 uur laten aanstaan|:- . Valt opzich nog wel mee, maar toch. Hoelang laten jullie de beamer gemiddeld aanstaan per week?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vrij weinig, maar dat is vooral omdat alles nog niet goed geinstalleerd is. Ik denk dat ik nu op zo'n 7 uur per week zit, maar daar komt straks heel wat bij!

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nu sinds 20 februari, 20 dagen dus, en heb 26 uur op de teller.
    Ik heb het wel vreselijk druk met school dus zit er eigenlijk minder achter (of voor :9) dan ik eigenlijk wil, maar goed, dat moet ook gebeuren ;)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb het scherm gemaakt en alles opgehangen! Echt een verschil van dag en nacht, ik stond echt zo verbaasd van het verschil. Ok ik projecteerde eerst even op a4tjes dus wat wil je :9

De zwarte rand van velours werkt enorm contrastverhogend, een aanrader voor iedereen die zelf een scherm gaat bouwen. Het scherm bouwen was een vrij lastige klus, puur omdat je toch de verhoudingen echt perfect wil hebben. (Denk je alles echt recht te hebben, meet dan de diagonalen nog maar eens na).

Er zijn echter twee storende dingetjes. Er zit in het doek een kleine maar echt 'harde' vouw. Hij lijkt langzaam aan minder te worden, anders moet ik er wat aan doen (met projecteren zie je er overigens helemaal niks van) en ik heb de afstand totaal verkeerd ingeschat!

Voor mijn gevoel is iets wat verderaf staat kleiner, echter je projectiegrootte wordt natuurlijk veel groter!!! Ik heb mijn beamer helemaal op de rand van zijn steun staan en op zijn allerkleinst, maar hij projecteert nog een centimeter te groot. Zie je niks van, vanwege de pikzwarte rand, maar toch.

Ik heb allemaal foto's gemaakt, maar het toestel bij mijn ouders laten liggen (heb het scherm daar gemaakt, wat een lol met de klep open over de snelweg :{ )

Volgende week zijn ze weer hier en dan zal ik samen met de uiteindelijke finale pics mij even wijden aan een mooie reply vol met foto's :)

Maar vooralsnog echt zooooooooooooo ontzettend blij!

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zeker benieuwd :D

6. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yes! Eindelijk foto's! :D

7. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het daar staat beschreven, maar het is wel zo dat het beeld (bijvoorbeeld in de hoeken) minder scherp wordt. Ik heb ook eens gelezen dat het de kleuren iets beïnvloed.

Het minder scherp zie ik zelf ook wel (voornamelijk bij tekst) maar die kleuren vallen mij niet op.

Dit komt juist door het afbuigen, de lens is op z'n scherpst in de nul-stand...

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb hem nu dus uiteindelijk ook op nul gezet. ok nu hangt ie wel zo ongeveer in het midden van de muur, maar dat is niet anders......

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Aha! Ja precies, de lichtstralen moeten als je veel lensshift een stuk verder of korter reizen aan een kant, voordat ze het scherm bereiken aan de andere kant. En je kan niet straaltje voor straaltje scherpstellen, dus dan wordt idd alles op het scherm niet even scherp over de hele breedte of hoogte van het scherm.

Dan begrijp ik dat ook weer ;)

Oja, mijn beamersteun is painted and mounted, alleen was het plankje dat ik had meegenomen iets te dun een boog een beetje door. Dus nog even een wat harder of dikke plankje regelen. Binnenkort ook mijn dikke Oehlbach VGA verlengkabel, dus dan komen er wel pics :)

Laatst bewerkt: 13 mrt 2006
  10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek ook een plankje uit dat niet bol/hol gaat trekken, da's nie zo leuk. Dan zie je je beeld elke dag weer een stukje verder omhoog gaan totdat je alsnog op het plafond zit te spelen:).

11. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol

12. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Waarom heb je voor VGA gekozen inplaats van component??
    en hoeveel meter staat je xbox360 van je beamer vandaan? want die kabels zijn best prijzig niet?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb ook voor vga gekozen, maar dat is puur omdat Po! en dynamike er beter beeld mee kregen :)

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals Kevf als zei: Bij de Hitachi PJ-TX100 beamer zijn we het erover eens dat de VGA kabel een scherper en mooier beeld geeft dan de Component kabel.

Wat betreft die verlengkabel denk ik dat ik voordeliger uit ben dan met component kabel. Als je een High End Component kabel wil hebben van 5 meter, trek je portemonnee maar open. De Oehlbach VGA verlengkabel is de enigste VGA kabel van een dergelijke kwaliteit die ik kon vinden. Hij kostte wel 45 euro voor 5 meter ;) Maar dan heb ik wel een pimpende dikke kabel en zo min mogelijk kwaliteitsverlies.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb het goedkoper opgelost en gewoon mijn 360 aan de andere kant van de kamer gezet, die 2,4 meter was net genoeg :)

16. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijne hangt een aardig stukkie weg, dus denk dat hier geen VGA kabel komt :|

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor kabel wil je anders gebruiken? Component verlengkabel is ook behoorlijk duur...ik denk duurder, voor hoge kwaliteit...

18. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    Goede dag allemaal,

Ik kan via een maat van me redelijk goedkoop een beamer kopen, maar ik heb er weinig verstand van (technisch). Daarom zou ik graag willen weten of deze beamer geschikt is voor o.a. de 360.
    Dit zijn de specs:
    Specifications:

Display: DLP ™
    Resolution: Native 480p (854 x 480),
    Maximum SXGA (1280 x 1024)
    Aspect Ratio: 16 : 9 Native, 4 : 3 Compatible
    Displayable Colors: 16.7 Million Colors
    Contrast Ratio: 2000:1
    Brightness: 1100 ANSI Lumens (standard)
    Projection Lens: F / 2.5 ~ 2.7, f = 20.2 ~ 24.2 mm
    1:1.2 Manual Zoom and Manual Focus
    Projection Screen Size
    (Diagonal): 0.69m ~8.2m
    Projection Distance: 1.2m ~ 12m
    Horizontal Scan rate: 31 ~ 79 kHz
    Vertical Refresh Scan
    Rate: 50 ~ 85 Hz
    Lamp Type: 200 W User Replaceable NSH Lamp
    Lamp Life: 2,000 Hours (standard)
    Keystone Correction: +/-15 Degrees
    Audio: 1 Internal Speaker with 2 W Output
    Weight: 2.3 Kg
    Computer Input: D-Sub/Audio
    Dimension: 256 x 198 x 92 mm
    Power Supply: AC Input 100~240V auto-switching power supply
    Power Consumption: 250 Watts
    Operation Temperature: 5°C ~ 35°C
    Noise Level: 30 dBA in Standard Mode, 28 dBA in Eco Mode
    Uniformity: 90%
    Computer Compatibility: IBM PC and Compatibles, Apple Macintosh,
    iMac, and VESA Standards SXGA, XGA, SVGA, VGA (resizing)
    Video Compatibility: NTSC M (3.58/4.43 ), PAL (B/D/G/H/I/M/N), SECAM (B/D/G/K/K1/L),
    HDTV (720p, 1080i), EDTV (480p, 576p), SDTV (480i, 576i)
    Remote Control with page up/page down function
    Alvast bedankt voor de reacties, en als dit de verkeerde tread is hoor ik het graag ;)

Sandro

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die beamer is ongetwijfeld aan te sluiten op de 360 maar..... hij heeft een (te) lage native resolutie dus je gaat er geen hd resoluties op kijken en dat is nu juist de meerwaarde van de 360. Daarnaast heb je bij een dlp last van het regenboog effect, maar aangezien het een maat is kun je bij hem testen of je daar gevoelig voor bent. Vind je hd niet belangrijk en heb je geen last van regenboogeffecten dan is het altijd leuk om eens een kijkje te nemen hoe gamen via een beamer nu bevalt.

20. --<)Sandro(>--

--<)Sandro(>-- The Green Maker

Leuk Bevonden:
    0
    Maar bij Video Compatibility staan wel HDTV (720p, 1080i), waar is dat dan goed voor?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina