1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.kieskeurig.nl/product/DF4B02D67B1ECFD4C1256F450073A317.htm

    ik ben een totale noob op dit gebied, maar ik wil graag een ''goedkope'' beamer kopen om zo op een groot beeld te kunnen gamen en het WK te kijken. Waar moet ik op letten? en wat zijn de extra kosten al zou ik zoiets kopen als die ik hierboven staat?

    Edit: heeft iemand een foto ofzo van een soortgelijke beamer? van hoe scherp het beeld is?
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Let op: de prijzen op kieskeurig kloppen voor geen meter. De goedkoopste prijs die bij een beamer staat (in dit geval rond de 500 euro) is haat nooit van de beamer zelf. Net zoals bij deze beamer is die prijs alleen van de lamp.
     
  3. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    k hep deze beamer een paar weke gelede gezien bij de mediamarkt in zwolle en het beeld is cker ni slecht voor de prijs. Op een foto kun je echter ni egt goed zien hoe scherp etc. het beeld is. Je kunt beter een keer bij een mediamarkt gaan kijken (die man daar zei dat ze deze bij bijna alle vestigingen verkochten, maar in zwolle hadden ze toen iig nog een aardige stapel dozen.

    De kosten die erbij komen:

    Scherm: ligt aan de maat, maar ong. €175~€225
    Plafond ophanging voor beamer: ong. €100

    Verder heb je nog wat kabels etc. nodig, maar die kun je zo duur maken als je zelf wilt.

    Let er wel op dat dit een DLP beamer is. Dat is een beamertechniek die werkt met een kleurenwiel (voor duidelijke beschrijving:check google). Deze DLP beamers kunnen in tegenstelling tot LCD beamers nog weleens voor tegenvallende beelden zorgen tijdens het gamen (door snelle bewegingen), voor tv beelden is dit echter niet egt een probleem. Een voordeel van DLP is dat bij beamers met een lage resolutie (lees: resolutie van 800x600) het beeld minder korrelig lijkt, dit is omdat de pixels (punten waaruit het beeld is opgebouwd) dichter bij elkaar zitten en dus beter aan sluiten.

    Mijn advies: bekijk als het kan de beamer iig een keer voordat je hem aanschaft.
     
  4. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je de moeite neemt om de thread te lezen zal je zien dat er veel goedkopere alternatieven zijn voor zowel de ophanging als het doek... ;)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    morgen ga ik een nette reply maken met mijn eigen gemaakte doek. Of moet ik voor zoiets een aparte thread maken?
     
  6. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0

    Kan toch gewoon hierin lijkt mij? Ben benieuwd Kevf :cool:
     
  7. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Harstikke bedankt:) hier kan ik wat mee! ik ga is ff rondkijken.
     
  8. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    En let ook op de Native resolutie, om optimaal te kunnen genieten van het voetbal en je 360 moet je er een hebben van op zn minst 1280 x 720.
    Maximum resolutie is niet de native resolutie in dit geval is het 800 x 600 native :)

    Als je de thread gaat lezen zie je dat er al drie members zijn met de Hitachi pj-tx100,
    die niet veel verschilt qua prijsverschil met de Benq PB7110.

    Maar goed het is nooit erg om beamers te gaan bekijken ;)
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk heb ik mijn Oehlbach VGA500 verlengkabel :D

    Hij ziet er echt goed uit. Jammer genoeg heeft mijn pa de camera mee op vakantie, dus jullie moeten nog even wachten.

    Kevf, Avia DVD is ook al tijdje binnen, bedankt nog man...
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mooi dat ie binnen is. heb je hem al geprobeerd? Ik heb er verder niet naar gekeken, want ik heb iemand kunnen vinden die mijn beamer waarschijnlijk voor niks komt calibreren!! :D

    Ps geld is alweer terug. Je pm-box is vol
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar:eek: . Ik wil ook gratis calibratie8) .

    PS. Jouw pm-box is ook vol;).
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kameraad van een kameraad hing van die megabeamers op voor grote bedrijven en wil best even bij mij langskomen. Echt zo te gek!
    Box is nu niet meer vol. Pm je gegevens maar dan is ie voor het weekend in huis :)
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Relax voor je Kevf! Weet je ook of het een gecertificeerde calibratie is, zoals ISF? Dat zou helemaal chill zijn :)

    Sinds ik mijn Oehlbach VGA verlengkabel heb heb ik weer super scherp beeld op mijn beamer, dat was het eerste dat mijn opviel. Maar er vielen mij nog een paar dingen op.
    Ik heb de laatste weken met de component kabel gespeeld, en dan zie je dus wél even het verschil in kleur, en volgensmij ook in contrast, dat bereik lijkt net even wat groter met component stekkers. Het viel mij op toen ik die 720p clip van Natasha Bedingfield van de Marketplace keek. Deze had ik bekeken en gedownload toen ik de component stekkers aan de 360 en beamer had hangen, ik was erg onder de indruk van de mooie kleuren en contrasten in het beeld. Toen ik gister weer de video keek met de VGA stekker, was dat minder. Ik had meer een computer-feeling, dan cinema-feeling. Bij games heb ik het minder, daar viel het me niet op, alleen dat het allemaal net iets scherper is met VGA.

    Ik ga beide verbindingen binnenkort echt is na elkaar vergelijken en ook foto's maken om te kijken of ik zo ook verschillen zie.
    Kleuren vs. scherpte, I guess..
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2006
  14. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0

    Ben benieuwd naar de fotos dynamike ;)
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook :) Alleen heeft mijn pa de camera even mee op vakantie. Dus stay tuned....
     
  16. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, ik denk niet dat er xbw'ers zijn die dat in huis hebben :)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  19. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    en dan continu klagen over vierkante ogen ...
     
  20. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleuren zijn me nooit zo opgevallen. Het is volgens mij wel zo dat de PJ z'n instellingen per ingang bewaard. Misschien dat daar nog verschil in zit?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina