1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nej ik heb met de VGA stekker nog flink zitten experimenteren met kleurtemperaturen, contrastinstellinegn enz. Maar ik krijg het in mijn ogen echt niet hetzelfde als die van de component stekkers. Misschien ga ik me het nu ook verbeelden, maar het lijkt ook iets minder vloeiend beeld ofzo :confused: Ik moet echt even mijn camera hebben, om te kijken of het echt zoveel verschil is, morgen hopelijk.
     
  2. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een pic gemaakt van de dash met VGA, en met Component stekkers.
    Hierbij moet ik wel zeggen, dat de Xbox360 VGA HD kabel is verlengt met een hoge kwaliteit Oehlbach kabel. En de Xbox360 Component kabel met een (bij de beamer) bijgeleverde dropveter component verlengkabel. Beide pics zijn genomen met dezelfde kleurtemperaturen, contrast en brightness ingesteld op de beamer. (7500K, Contrast op Max, brightness op -10, scherpte op 3 )

    VGA:

    [​IMG]

    Component:

    [​IMG]

    Het verschil in scherpte in duidelijk, VGA is veel scherper (kijk aar de lettertjes en knopjes onderin), maar dat kan ook deels komen door het verschil in kwaliteit verlengkabel. De kleuren verschillen ook heel erg. Bijvoorbeeld het verschil in kleur van de grijze balken is enorm, en het oranje in meteen zichtbaar.
    Persoonlijk vind ik de kleuren van de component kabel (zeker nu ik ze zo naast elkaar zie) veeel beter en contrastrijker. De enige manier om exact de juiste kleuren te krijgen is natuurlijk een calibratie, maar dat vind ik (nu nog even) te veel geld. Ik ben wel heel benieuwd wat voor een scherpte en kleurrijk beeld ik zou krijgen met bijvoorbeeld een Xbox360 Monster Component kabel :) Wat vinden jullie?
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
  3. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie zelf geen verschil in scherpte met beide foto's, ook niet als ik ze vergroot. Maar de kleuren van de component kabel zijn veel warmer :)

    Maar ik zou niet geen kijken wat het verschil met de monster kabels zijn...
    Die zijn gewoon te duur :)
     
  4. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vanplan om een beamer te kopen. Ik heb nu ongeveer 800 euro en toen viel in die prijsklasse de Sharp XR10S op. Deze ondersteunt 720P. Heeft iemand ervaringen met deze beamer, of zouden jullie zeggen dat ik nog ff doorspaar voor een iets duurdere beamer?
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Check even of de Native Resolutie wel 1280x720 is. Ik kan me niet voorstellen dat je een HD beamer hebt voor 800 euro.

    Als er staat dat hij 720p of 1080i ondersteunt, wil dat niet zeggen dat hij het op die resolutie weergeeft. Hij zal het plaatje dan gewoon verkleinen naar de native resolutie. Als je een HD beeld wil, let er dan op dat de native resolutie 1280x720 of hoger is. Toen ik een tijdje geleden mijn beamer kocht was het de Hitachi PJ-TX100, voor €990 ;) en die heb ik nu aan mijn 360 hangen, beeldjes zie je hierboven.
     
  6. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou lekker 200 euro doorsparen en dan voor de hitachi gaan :)
    De sharp kan best 720P ontvangen, maar hij zet het om in 800 x 600. Als je het voor een mooi prijsje had gehad had je hem best kunnen nemen. Maar omdat hij toch 700-900 euro kost en een hitachi 1000 euro kost, kan je beter doorsparen :)
     
  7. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, dan is de keuze zeer snel gemaakt! :-D bedankt :)
     
  8. xboxofniet

    xboxofniet Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,

    Sjonge jonge jonge... wat een informatie...
    Ik ben heel wat wijzer geworden, maar toch blijft de keuze moeilijk.

    Mijn twijfel zit tussen de volgende beamers:
    1*) . HITATCHI PJ-TX200 ~1500 EURO
    2O-) . EPSON TW-600 ~800 EURO
    3:p . PANASONIC PT-AE900 ~1400 EURO
    4;) . SANYO PLV-Z3 ~1200 EURO

    Welk van de beamers zouden jullie kiezen en welke juist niet. Ik hou van kwaliteit, maar de keuze moet tussen de bovengenoemde beamers gemaakt worden.

    Tevens heb ik een plafondbevestiging + projectiedoek nodig... wie kent leuke ergens een leuke combinatieaanbieding?

    Misschien vraag ik te veel... maar er is zoveel info... wil nu eindelijk wel eens de knoop door kunnen hakken.
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De EPSON TW-600 is zonder twijfel de beste uit dat lijstje alleen die prijs klopt niet doe die maar x2.
     
  10. xboxofniet

    xboxofniet Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, die prijs is idd ~1600 EURO.

    Waarom zou je speciaal voor deze kiezen?
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor een scherm heb ik nog een leuke zelfbouwoptie, moet nog steeds even mijn logje hier neerpoten :)
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het een hele goede beamer is:).
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 16 april jarig en ik zit eigenlijk te denken om van mijn centjes een mooi projectie schermpje te kopen, voor bij mij Hitachi PJ-TX100. Ik ben dus een beetje aan het rondsnuffelen, en kan hierbij wel wat hulp gebruiken omdat ik er nog niet al te veel vanaf weet.

    Ik kom bij het zoeken erg veel schermen tegen van Projecta.
    Herinner ik mij goed dat tipex een keer heeft gezegd dat Projecta schermen alleen maar ellende geven? Kun je daar nogmaal op reageren tipex?

    Want ik kwam deze leuke aanbieding tegen. Een Projecta Procinema, waar je kan kiezen voor Matwit S of High Contrast S. Als ik zo op de namen afga zou ik voor High Contrast kiezen. Kan iemand mij uitleggen wat dit en ook die letters betekenen? Ik speel en kijk altijd in een verduisterde kamer.

    edit: Oja, deze was ik nog vergeten te pimpen:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2006
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor lcd beamers zijn high contrast schermen aan te raden. De 's' is de kwaliteit / dikte van het doek, 's' is dun en 'm' is en stuk dikker. Let wel op projecta heeft heel veel problemen met het leveren van goede schermen op dit moment, 2 collega's hebben al 4 slechte schermen gehad en wachten nog steeds op een goed scherm. Zoek dus wel een toko uit met goede service want reken erop dat het scherm waarschijnlijk terug moet. Bij mij zelf en een andere collega ging het ook mis met projecta dus veel vertrouwen heb ik niet in ze al zijn de schermen als ze goed geleverd worden prima. Onder foute schermen versta ik, golven over het hele scherm, bobbels in het scherm, randen die helemaal naar binnen krullen, beugels aan de onderkant van het doek die vast zitten in de kast, beschadigde kasten en ga zo maar even door. Dit is helaas mijn beroerde ervaring en die van mijn collega's met projecta. Let wel, ik ben nu alweer een jaar of 4 a 5 erg happy met mijn scherm maar het was een boel geklooi.
     
  15. xboxofniet

    xboxofniet Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Tipex (maak je zoveel spelfouten ;-),

    Welk scherm kun je ons ook aanraden?

    Ben de volgende merken tegen gekomen:
    - deLuXx
    - Reflecta
    - Kingpin

    Een plafondbeugel lijkt mij niet zo belangrijk... tenminste... een die voor de beamer gemaakt is uiteraard.
    Of moet je daar toch nog ergens rekening mee houden?

    (noob, maar dat had je wel al door ;-)
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je uitleg, ik zal dit in mijn keuze meenemen.
    JKI postte op het HTforum het onderstaande; omdat ik heb geschreven dat ik in een verduisterde kamer speel. Kun jij hierop reageren tipex? Op 1 van de 2 fora :9

    Dan zou een High Contrast scherm voor jou niet echt nodig zijn. Door zo'n scherm krijg je een kleinere kijkhoek omdat het scherm het licht maar naar een klein deel weerkaatst. Dus als je dan recht voor het scherm zit heb je een hogere lichtopbrengst dan als je er schuin voor zit. Bij een normaal scherm wordt het licht gewoon gelijkmatig verspreid dat dus zorgt voor een lagere lichtopbrengst. Als je je kamer goed kan verduisteren is een High Contrast scherm dus niet nodig tenzij je vindt dat je beamer een te lage lichtopbrengst heeft.

    Nee ik vind zeker niet dat mijn beamer te weinig lichtopbrengst heeft in het donker. Maar ik zou wel betere zwartwaardes willen hebben. Eerder werd er door Kevf gesproken over lichtgrijze schermen, welke ik toen kon identificeren als High Contrast, maat High Contrast blijkt dus ook wit te zijn :confused: Help :)
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als je een prof. scherm koopt zou ik toch echt voor een lichtgrijs scherm gaan, geheid voor het zicht beter in het geval van lcd-beamers.
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar onder welke noemer vind ik die?
    Ik dacht dus High Contrast, maar die blijken dus (soms?) ook weer wit te zijn :confused:

    Op projecta.nl is een stukje genaamd Screen Selector die je allerlei varaibelen over je opstelling en beamer laat invullen. Hierna geeft hij de mogelijkheden voor je type en doeksoort. Zowel de Procinema met Matwit S en HighContrast S staan ertussen. En als ik zo de toelichtingen lees, heeft JKI ongelijk over de kijkhoek. High contrast heeft helemaal geen kleinere kijkhoek. Ik denk nog steeds dat High Contrast S de beste keuze is. Is dat nou lichtgrijs of niet?

    edit: dit vind ik nu ergens:

    Matwit S: dubbelzijdig gelamineerd vinyl op glasweefsel drager met zwarte achterzijde; reflectiewaarde 1,0, kijkhoek 50º L/R, gewicht ca. 425 gr/m² en dikte ca. 0,34 mm.

    High Contrast S : dubbelzijdig gecoat grijs vinyl op glasweefsel drager met zwarte achterzijde; reflectiewaarde 1,0, kijkhoek 45º L/R, gewicht ca. 540 gr/m² en dikte ca. 0,36 mm
    .
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  19. Relaks

    Relaks Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    samenvatting van voorgaande/mijn bevindingen

    Beamersoort: LCD
    Contrast ratio: 2000:1
    HD ready 720P/1080P
    Native/standard resolution:
    Xga 1024 x 768
    S-Xga 1280 x 1024
    (ligt ook aan je budget)
    Lumen: 1000 of meer
    (ligt aan omgevingslicht in de ruimte)
    “ECO mode” aanwezig?
    (Scheelt tot 1000 branduren)
    Ingangen: VGA en Component (YPbPr)

    Hierboven een rijtje met dingen waar je op moet letten, bij aanschaf beamer tbv een 360.
    Heeft iemand nog opmerkingen/aanvullingen?
    Ik zie ze graag tegemoet!
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wel grijs dus :)

    @relaxs: Native/standard resolution:
    Xga 1024 x 768

    Dit is geen hd-resolutie, hij gaat dus downscalen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina