Ik heb een probleempje en heb 'm al beschreven op htforum waar niemand antwoord geeft. Hier maar eens proberen. Ik copie/pas 'm ff:
Nu heb ik nog mijn Denon 2800 mkII aangesloten via s-video maar dat wil ik binnenkort veranderen naar component. Gisteren met een paar hele simpele kabels (waarschijnlijk wel 75ohm) mijn NEC VT540k aangesloten op de denon via component. De NEC heeft geen component in maar ondersteunt dat wel via de VGA-ingang, dus daar heb ik een simpel verloopsnoertje voor gemaakt.
Nu mijn probleem: als ik de dvd-speler aanzet (progressive/interlaced maakt niets uit) en er zit geen dvd in laat hij gewoon netjes het menu zien. Maar zo gauw als ik er een dvd in doe gaat het mis. Als ik hem op progressive zet doet de dvd het ongeveer 5 seconden. In die 5 seconden zijn er aan een kant van het beeld groene stippen te vinden. Daarna houdt hij ermee op, dus geeft hij gewoon geen beeld meer door.
Bij interlaced heb ik dit probleem niet. Waar kan het aan liggen? Waarschijnlijk niet aan de beamer of de bekabeling denk ik zo, omdat de dvd-speler zelf ophoudt met beeld geven...
Het beeld wordt trouwens ook in tweeen gedeeld, die 5 seconden dat er beeld is.
Edit: probleem opgelost door dvd-speler op ntsc te zetten. Alleen weer een ander probleem: al m'n dvd's zijn PAL maar mijn dvd-speler in de NTSC stand speelt de dvd's wel gewoon af. Houden zo, of terug switchen naar PAL en dan maar geen progressive scan?
Laatst bewerkt: 2 apr 2006