1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu de trotse eigenaar van een hitachi beamer.
    ik moet de boel allemaal van de week nog aansluiten en nog een doek maken/kopen ,maar nu zit ik met het probleem van de aansluitingen.
    mn dvd zal ik via de component aansluiten maar nu weer ik niet zo goed wat ik met de 360 moet doen.
    de component kabel heb ik dus al wel alleen die is dus in principe bezet door de dvd speler.
    nu kan je dus ook via vga aansluiten en dvi-d.weet een mede eigenaar van een hitachi pj tx100 of iemand ander mij vertellen wat eigenlijk de beste beeld kwaliteit is voor de xbox360???
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Nu geeft component het beste resultaat, alhoewel VGA ook niet slecht is, die zit alleen iets minder met de kleuren geloof ik.
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, Component heeft veel mooiere (warmere) kleuren, VGA is ietsie scherper.

    *heeft ook TX100
     
  4. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dan heb ik een probleem dus , hoe sluit ik 2 apparaten aan op 1 component aansluiting op de beamer.??
    ik moet ook iets zien te vinden om de component kabel van de 360 te verlengen aangezien de 360 niet in de buurt staat van de beamer??
    en dan nog het doek, wil ik zelf maken maar ben er nog niet uit over welke materialen???
    moet ik gewoon, de beamer eerst op de muur laten projecteren en de grote aanpassen aan wat ik mooi vindt en dan het doek er naar maken???
    allemaal vragen , allemaal vragen, het moet voor zondag klaar want dan heb ik een feestje en ze willen allemaal het eind resultaat zien!!!
     
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Oei, tja die compontent kabel kan je makkelijk verlengen, dat is het probleem niet. Kost wel wat. Voor meerdere componentaansluitingen moet je eigenlijk een soort switch hebben, als die er zijn. Of je laat je xbox als dvd speler functioneren, moet het geluid wel synchroon lopen met het beeld (even van tevoren testen).

    Het doek zelf maken heb ik geen ervaring mee, wij hebben een scherm gekocht. Weet wel dat je zelf een houten frame moet maken, met minstens 2 verstevigingsbalken in de hoeken maar het materiaal dat zelfbouwers gebruiken weet ik niet.
     
  6. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag...

    Eej gaste , ff een vraagje , als ik nou met m'n 360 hd wil kijken met m'n beamer , wat moet ik dan aansluiten? Momenteel zit er alleen zo'n gele stekker in . wat ook in de oude Xbox te vinden is( gele (beeld) , rode en witte ( geluid) ). dus zou 't fijn vinden als iemand me even kon vertellen wat voor stekker ik nodig heb om mn 360 hd aan te sluiten , en hoe ik dat allemaal moet instellen , want m'n beamer is wel HD compactible ofzoiets , dat houd toch ook in dat ik HD kan gamen met mn 360??..

    Alvast bedankt voor de hulp ,

    Evil Xbx Playr}:]
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Component: rode, groene en blauwe stekker. (knopje op stekker op HDTV zetten)
    Of met de VGA kabel.
     
  8. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt,

    Bedankt :) , alleen ik heb alleen maar 1 gele stekker ingang op m'n beamer , dus moet ik dan een vga kabel proberen ofzo?..
     
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja... Tis weer helemaal supert he als ik dat zo bekijk.. Heb t hele topic doorgekeken alle 38pagina's en ben diep onder de indruk en weet gewoon dat ik ook een beamer wil.. En dan ook de Hitachi PJ-TX100. Mooi apparaatje en iedereen hier is er zeer tevreden mee. en natuurlijk de betaalbare prijs. alleen was ik zelf bezig met een lcd tv
    http://www.kieskeurig.nl/product/7FE0A023A344E38AC125713A004EBB0D.htm
    En nu ben ik dus weer aan t twijfelen gegaan. wat is nu de beste optie. Kan je gewoon tv kijken via de beamer en zal dit dan mooi zijn. En koop ik meteen de beamer of zal ik eerst de mooi tv kopen en daarna nog is de beamer
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tja ik kijk zelf nauwelijks tv en als ik het kijk gewoon op een normale tv. films en games vind ik echt super zo groot, maar ik moet er niet aan denken dat normale tv zo mijn kamer inblaast. Ik weet geeneens of het eigenlijk wel kan, misschien met een digitale tuner?
    Daarnaast ga je voor tv niet snel echt 'zitten' en je moet voor je beamer toch echt wel je kamer grotendeels verduisteren en dat vind ik voor gewoon wat tv echt overbodig
    Daarnaast vind ik het ook nog eens zonde van mijn branduren ;)

    @ Diazull: Alle tx100 bezitters hier hebben de 360 aangesloten via vga, ik geloof dat dynamike dat zelfs nog heeft vergeleken en vga fijner vond. Komt bij ik wil voor games graag vrij strakke kleuren en voor films graag wat warmere. Dus de dvd-speler is aangesloten via component.

    Wat betreft zelf een doek maken, hiervoor kan je het beste een frame maken en daar witte verduisteringsstof overheen spannen (zeer goedkoop bij kwantum). Daarnaast is het aan te raden om een pikzwarte rand erom heen te maken (velours oid), dit werk enorm contrastverhogend. Morgen beloof ik even mijn wips online te zetten.

    edit: @diazull: een scherm zelf maken is te doen in 1 dag, echter twee man is wel aan te raden en je bent toch echt wel flink wat uurtjes zoet. 1 grote tip: meet de diagonalen na, om te kijken of je 16: 9 verhouding klopt!
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  11. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje,

    Ik wil nu ook een vga kabel aanschaffen voor mijn beamer naar de 360, heb alleen 1 probleempje, mijn beamer hangt op aan het plafoon.. en de xbox 360 staat +-7 meter verder..

    De kabel moet door het plafoon heen komen, en dan aan de andere kant van de kamer weer naar benede naar de xbox 360, het is ook niet mogelijk om de xbox 360 ergens anders te zetten.. denk ik :/

    Zijn er vga xbox360 kabels die deze lengte hebben?

    Hoe doe ik dit?

    Alvast bedankt
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn heel veel internetwinkels die lange vga-kabels hebben. Typ maar eens 'vga online shop' oid in bij google en je hebt al 10 winkels:). Let wel op: het moet een verlengkabel zijn.
     
  13. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0

    Denk dat ik hier wat gevonden heb!

    [​IMG]

    Als ik deze kabel aanschaf en de VGA 360 kabel dan moet dat toch gewoon werken?
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat moet gewoon werken. Je kan eventueel eentje nemen met female aansluiting aan de ene kant, en male aan de andere kant. Dan heb je die gender-changer die bij de xbox360 vga kabel zit niet te gebruiken, niet dat het veel uitmaakt, maar oke :9

    Ik heb ook mijn VGA kabel met 5 meter verlengd een tijdje geleden (met een iets dikkere kabel, maar dan vind ik gewoon leuk :9)
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dikkere kabels zien er gewoon mooier uit ja, veel meer dan dat is het niet:). De 'ontzettend grote verschillen' waar audiofielen het over hebben merk ik weinig van, hetzelfde bij beeld... Maarja, zo'n dikke kabel oogt gewoon cooler:cool: .
    Al merkte ik trouwens wel verschil toen ik ipv. mijn simpele kabel van 2 euro per meter voor de center vervangde (verving?) voor een veel betere kabel die toevallig nog in huis lag. De speaker klonk toen veel ruimtelijker en gedetailleerder. Maar met interlinks is het verschil bij mij echt minimaal.
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  16. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nieuw speelgoed binnen! _O_


    Huh wat zit erin?
    [​IMG]

    YEAHHH!
    [​IMG]

    Het stuur
    [​IMG]

    Lampjes als je gas geef ^^
    [​IMG]

    Xbox 360 stuur + Playseat
    [​IMG]

    fotos zijn genomen met telefoon.. :+
     
  17. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Lekker Tomb Raider Legends spelen met een stuur:p Wel lijp/mooi stuurtje vind die lichtjes gaaf;)
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg vet!

    Maar in de beamerdraad?
     
  19. betterbecarefull

    betterbecarefull Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ej eh opgeduveld, waarom heb je een stuur? die kun je bij geen van die 2 spellen echt goed gebruiken toch ofwel ? :confused:. naja, boeie ;) ziet er vet uit aynway ;).

    vriend van me heeft Xbox360 en beamer, lijkt me erg gaaf zo groot gamen :D
     
  20. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0

    Oeps!

    Ben vergeten er 1tje te maken tijdens het racen, zal ik morgen even doen :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina