1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb weer nieuwe foto's gemaakt. Sorry voor de mensen met een inbelverbinding:p :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hier dan eindelijk een korte omschrijving hoe ik mijn eigen gemaakte doek voor mijn beamer heb gemaakt.
    Gebruikt materiaal:
    2 meter verduisteringsstof van kwantum (+/- 15,-)
    grote lap pikzwart velours van de markt (10,)
    Latten (had pap nog in de schuur)
    Nietjes
    Spijkers
    Kabel
    Verduisteringsgordijn
    Plankje voor de beamer

    Gereedschap:
    Circelzaag
    Hamer
    Niettang
    Schaar
    Schroevendraaier (voor evt verwijderen nietjes
    Hoekmaat (voor het maken van perfecte hoeken)
    Boormachine (voor bevestiging beamer)

    Eerst hebben we eerst de latten op maat gemaakt voor het frame. Het binnenframe (grootte van het witte doek) moest 1,60m bij 0,90m worden.

    [​IMG]


    Daarna hebben we met simpele hoekverbindingen het frame aan elkaar gezet. Dit moet echter wel zeer nauwkeurig gedaan worden anders ben je de juiste verhouding kwijt! Maak voor de perfecte hoeken gebruik van een hoekmaat en meet aan het einde de diagonalen na om te kijken of alles klopt. Van tevoren een tekening maken met alle benodigde maten is ook geen overbodige luxe (hadden wij helaas niet gedaan)

    [​IMG]

    [​IMG]



    Daarna hebben we het witte doek om het buitenste frame bevestigd met nietjes. Helemaal strak is niet nodig en ook niet mogelijk. Echter neem rustig de tijd om te kijken hoe je het doek zo netjes mogelijk erom heen krijgt. Dit moet wel met twee personen. Neem hier de tijd voor, want er zijn altijd beter manieren (kon bij ons bij nader inzien echt beter). Het doek hebben we overigen dubbel gevouwen zodat scheuren bij de nietjes niet zou gebeuren.

    [​IMG]

    Na het witte doek, zijn we bezig gegaan om een zwarte rand om de witte lijst te creëren. Dit hebben we gedaan door eigenlijk een tweede lijst op de eerste lijst te maken. Eerst hebben we de stroken zwarte stof bevestigd op het eerste frame met nietjes, vervolgens hebben we het tweede frame erop bevestigd en daarna de zwarte stof er overheen gevouwen en aan de achterkant weer bevestigd. Het is een een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat de plaatjes veel duidelijk maken. Het bevestigen van de stof in de hoeken is trouwens erg lastig ( je houdt veel stof over). Zorgvuldig inknippen en hier en daar wat extra vast zetten met nietjes is zeker wel nodig (kan je later zwart kleuren)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eigenlijk is dan het scherm klaar. Het hele geheel hebben we opgehangen aan een stuk kabel (elektriciteitskabel). Door die met lussen aan de buitenkant van de achterkant te bevestigen, zodat het scherm nu hangt als het een soort schilderij. De beamer hebben we zo recht mogelijk ervoor opgehangen voor een optimaal beeld. Ondanks de mogelijkheid van lens shift. Het resultaat is hieronder te zien:

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Helaas zijn de foto’s vanwege imageshack en het feit dat het bewegende beelden zijn niet al te scherp maar neem maar van mij aan dat het beeld echt retestrak is. Van het weekend ook nog verduisteringsrolgordijn gekocht bij Ikea (in totaal 45,-), dus ik kan mijn kamer nu goed donker krijgen . Ach nu ik toch bezig ben:

    [​IMG]

    Is er dan niks mis gegaan? Zeker wel. Helaas zit er onder in het doek een kleine maar vrij scherpe vouw die je soms een heel klein beetje ziet, daar moet ik nog steeds wat op verzinnen. Verder hebben we bij het monteren, terwijl het frame op de kop lag, iets te hard op het frame gedrukt, waardoor de stof heel licht bobbelt. Je ziet het niet tijdens een film/spel, maar toch. Al met al ben ik zeker tevreden, helemaal als ik van de mensen van dvd.nl heb begrepen dat het verschil met een frame als dit (rond de 40 euro) bijna niet te zien is met een frame van honderden euro’s. Het frame ga ik zeker nog lang gebruiken, de stof span ik over een lange tijd er wel weer eens opnieuw omheen.

    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben (langste reply voor mij ooit namelijk :9) en voor de liefhebbers heb ik nog een kort filmpje van 20 sec (weet niet waar te uppen)

    Groeten Kevin
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2006
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey! Uit uitzicht ken ik!
    Woon jij vlak bij de Korrewegbrug?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Whehehehe, indische buurt idd, dat je het gewoon herkent!

    en van die dingen waar je op kan reageren van mijn reply waar ik retetrots op ben, reageer je daarop!!! :mad:

    ;)
     
  5. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit al vanaf vorige zomer na te denken over een beamer. Nu zit ik er dus aan te denken om zo leuk beamertje te kopen die Kevf en dynamike hebben.

    Nu had ik er wel wat vraagjes over:
    - Welk model/merk/ding is het?
    - Waar is de prijs het goedkoopst?
    - Is deze van goede kwaliteit en kan je dingen goed instellen?
    - Kan je me tips geven om hem het best op te hangen?
    - Kan je hem op verschillende grotes instellen?
    - Kan ik TV kijken met me Beamer? (zo ja hoe?)
    - Kan ik me Xbox 360 aansluiten op me Beamer? (zo ja hoe?

    B.V.D
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ietsje meer onderzoek voor dat je vragen stelt mag ook wel Karf :D Zie quote voor antwoorden..
     
  7. Relaks

    Relaks Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Dynamike, je zegt dat je niet makkelijk TV kan kijken op je beamer.
    Maar ik heb Digitenne en die uitgang is met composite video,
    en die kan gewoon de meeste beamers in.
    Dus ligt gewoon aan welke TV aansluiting je hebt.
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om de tuner. Er moet een apparaatje zitten vóór de beamer die de zenders selecteerd die jij gaat kijken. Dat kan de beamer zelf niet. Hij krijgt dan wel het tv-signaal door, maar kan er geen apparte zenders van maken. Als jouw digitenne een ingebouwde tuner heeft kan het wél.
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, en de meeste videorecorders hebben ook wel composite uit, of soms ook s-video of component zelfs. DIt kun je allemaal op je beamer aansluiten. En omdat er in een videorecorder ook een tuner zit kun je zo ook tv kijken op je beamer.
     
  10. Relaks

    Relaks Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, nee dan is het duidelijk. Want met een kastje van bv Digitenne ben je ook van dat probleem af. Want daarmee selecteer je je zenders.
    En enige wat je nodig hebt is spanning, dus geen gezeur met lange kabels ed.
     
  11. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    WOW!
    Ik lees nu het het Media Krantje en daar in staat een hele mooie Beamer.
    Het is een:

    HITACHI CP-RS55

    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarbij komt dat je er een scherm bij krijgt.
    Dit alles voor: €666,- (specs)

    Moet ik dit doen....? :)
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2006
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, dat is een poep resolutie. Wil je het maximale uit je xbox gaan halen moet je bedragen gaan uitgeven die 2 x zo hoog liggen.
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Spaar dan even door voor de pjtx100
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2006
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn je eisen? Moet 'ie bijvoorbeeld hd kunnen weergeven?
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag een melding op mijn beamer gekregen om mijn stoffilter schoon te maken en de filtertimer even te resetten. Wel handig dat die functie er op zit, zeker als je beamer in een stoffige omgeving staat, zoals bij mij op mijn slaapkamer.

    Ik heb mij beamertje nu sinds 13 februari en heb nu 103 uur op de teller staan. Hoe zit dat met de mede beamereigenaren hier op xbw?
     
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet ook nodig een keertje me filter vervangen / schoonmaken maar nog geen zin in gehad :) Zit nu zo rond de 800 op de beamert, en dat is puur gebruik van de xbox 360 sinds de launch vorig jaar.
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Is het echt serieus zo dat je geen tv kan kijken met een beamer!! bummer..
    En ik had nog een vraag hoe zit dat met gamen want heb zelf een lcd van samsung die hd-ready is.
    En als ik een beamer koop wordt het hoogstwaarschijnlijk een hd beamer.
    Dus is het een beetje te doen op een beamer gamen,want had een keer gehoord dat het aardig wennen is.
    En hebben jullie btw een projectiescherm of hebben jullie em gewoon op de muur geprojecteerd?
    En is de hitachi pj-tx200 een goede beamer voor films kijken en games spelen (twas toch ook een hd beamer?)
    En me laatste vraag is ,mijn kijkafstand is zo,n 2,5 meter is het dan wel slim een beamer te kopen om er zo dicht op te zitten??
    B.v.d
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2006
  18. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn beamer nu langer dan 1 jaar en vorige week moest ik ook mijn filter schoonmaken want hij ging niet meer aan.. heb er nu 600 uur opzitten
     
  19. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan je beamer op videorecorder aanlsuiten en dan zo tv kijken dacht ik.. Er moet wel mogelijkheid zijn ervoor.. Hier zijn de jongens wel laaiend enthiousiast over t gamen op een beamer ja. Je kan heel makkelijk en voordelig je eigen scherm maken... gebeurt heeel veel en is aardig simpel. Scheelt hoop kosten zo 300 a 400 euro. Ik zelf ga ook voor de hitachi pj-tx200 ja. is idd een hdbeamer. Hier hebben er een paar de tx100. 2,5 meter is aardig dichtbij.. zou je ook gewoon op je lcdscherm kunnen gamen.. Maar het is denk ik wel te doen ja.. beter is natuurlijk wat verder af.. maar oke.
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamen op 2.5 meter is wel beetje dubieus om dan te gaan projecteren, je zit er dan wel erg dicht op. Gamen op veel meer dan een meter breed zou ik je dan ook niet echt aanraden anders kun je gewoon slecht het beeld in 1x overzien omdat je er zo dicht op zit.

    Als ik jou was zou ik geven goed naar de volgende pagina kijken en hoeverre de hitachi wel in jou situatie bruikbaar is. http://www.projectorcentral.com/Hitachi-PJ-TX200-projection-calculator-pro.htm
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina