1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn idd afgelopen, ik heb hem ook bij de laatste binnen gehaald.
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, er zal binnenkort wel weer een nieuwe gestart worden;).
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    'k Heb sinds gisteren ook een 360. 't Is een core met HDD dus er zit geen HD-kabel bij. Die moet ik dus kopen. De Monster kabels zijn wel erg mooi, maar iets te duur voor mij. Dus ik denk dat ik gewoon die van MS ga kopen, maar heeft iemand hier ervaring met de joytech kabels?
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van Monster is wel een aanrader! Heb je voor t geld meteen een optische kabel voor je reciever, Er is er ook een zonder de optical. Die is ook wat goedkoper
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, jammer dat die monster zo weinig tweedehands wordt aangeboden (ik heb er eerlijkgezegd nog nooit een tweedehands gezien)...
    Nieuw is voor mij te duur. Ik ben pas 14 dus heb niet al teveel geld...
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, helaas. Ik zal als ik er nog een tegen kom vandaag het melden aan je.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    ik geloof dat die Monster kabels nog niet zo lang ' uit' zijn.
    En sowiezo zijn er weinig mensen die er uberhaubt 1 kopen.

    Alleen de echte fanaten, dacht ik zo. :)
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, je hebt 'normale' mensen en echte fanaten. De normale mensen snappen waarschijnlijk niet eens wat het nut van zo'n kabel is:).
     
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Fanaat zonder geld om die kabel te kopen:).

    Ben wel benieuwd hoe t er op m'n beamer uit gaat zien. Ik heb niet de volle HD resolutie, maar wel hoger dan 800x600. Nu game ik via composite op de lage resolutie (tja, dat is nu eenmaal de kabel die bij de core zit:mad:). Het beeld vind ik opzich al wel mooi, maar het is allemaal niet heel erg scherp, daarvoor moet ik toch echt de component kabel hebben...
    Ook heb ik er zin in om een game te spelen in echt surround, en niet in pro logic (geen optische uitgang op die simpele kabel...).
     
  11. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de link. De joytech en de MS zitten dicht bij elkaar qua prijs. Welke van de 2 zou het beste zijn?
     
  13. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    No thanx..

    Ik zal zelf denken de MS kabel.. Is toch de door microsoft zelf uitgebrachte kabel. Bij de joytech kabel zit ook al een optische bij, voor dat geld in totaal is het wel een goedkope set.
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een hoop heen en weer gemail met een expert op HT gebied een doekje aangeschaft voor mijn DIY scherm :)

    [​IMG]

    "High Contrast D

    Grijze vinyl film met zwarte achterzijde. Dit doek heeft een hoge rekbaarheid waardoor bijzonder geschikt voor spanschermen. Het beste doek uit de serie voor LCD en DLP projectoren."
     
  15. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0

    Kost dat? 300 euro de meter? :D
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Uiteraard verwachten we weer nieuwe foto's van de setup Mike. :cool:
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat doekje ziet er goed uit! Wat worden de afmetingen?
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard ;) Kijken of we ook het verschil contrast kunnen zien op foto's...

    Wat betreft de setup: Ik ga van de vakantie (en waarschijnlijk ook in de witte week voor de tentamens :9) nog zelf speakersteunen bouwen voor de frontjes. Dus dan zal ik wel mijn hele setup weer posten. Moet alleen nog ff leuke spikes vinden die een beetje chill te monteren zijn. Onder mijn sub heb ik nu spikes die ik een keer had meebesteld van Conrad. Maar die worden alleen op hun plek gehouden door het gewicht van de sub en de stoeptegel.

    Ja he :)

    Het doek zelf hadden ze niet kleiner dan 240x135, het gaat niet per meter ofzo. Ik ga het gewoon opspannen over mijn eigen 160x90 (meer kan ik nu echt niet hebben), 12mm mdf plaat met goede dubbelzijdige tape aan de achterzijde van de plaat. Het leuke is dat dit doek superflexibel en rekbaar is en dus niet kan vouwen. Het is daarom meerdere keren opspanbaar. Dus als ik nog het huis uit ga (wat er wel aan zit te komen) kan ik het gewoon over een grotere plaat opnieuw opspannen :thumbs: Het is zo goed dat de winkel 10 jaar garantie geeft. En met zo'n Do-it-yourself scherm bespaar je gewoon superveel geld, schermen met een dergelijke kwaliteit doek kosten gewoon 5 a 6 keer zo veel, alleen betaal je daar ook voor het framewerk natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2006
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Netjes Mike, ben benieuwd hoe het gaat worden.
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag eindelijk de tijd gehad om mijn met mijn nieuwe doek te gaan spelen.

    Hij zat in een mooie kunststof buis in folie opgerold, met ook nog een extra laag plastic tussen het doek, toen ik binnen had gekregen. Superstevig en goed ingepakt.

    Aan het doek zat een ruwe en een gladde kant. Ik wist niet zeker welke ik moest gebruiken, dus ik heb nog even gemailed naar de winkel om het te vragen: de ruwe kant.

    Ik heb aan de achterzijde van mijn plaat aan alle rande dubbelzijdige tape gedaan, en de onderzijde van het doek vastgeplakt aan een kant. Ik heb vervolgens het hele doek eroverheen geslagen en de plaat op een stoel gelegd:

    [​IMG]

    Toen moest ik het op een op andere manier goed strak gaan plakken, want er zaten nog wel wat bobbels in. Dat is best lastig op een plaat van 160x90 :). De kunst bleek gewoon op in het midden te beginnen en het doek in éé'n beweging naar de losse kant toe te wrijven en dan stukje voor stuk de rand vastplakken. Het was ff uitvogelen voordat ik het doorhad, maar het zit er nu lekker strak op. Mede doordat het dus een rekbaar doek ging dit erg goed.

    [​IMG]

    Toen was het even vogelen hoe ik de uitstekende flappen erachter ging doen, want doordat op een aantal plekken uitgerekt was en zeker in de hoeken was het lastig vouwen. Maar het is gelukt :)

    Zo staat het nu in mijn kamer, met de boxjes nog op doosjes (binnenkort stands maken):

    [​IMG]

    Ik heb het nog niet in het pikdonker uit kunnen testen, maar met het verduisteringsrolgordijn naar beneden is er al een enorm verschil te zien. Het zwart is echt goed donker (ben benieuwd in het donker :D) en daardoor zijn de contrasten nu al beter. Ook de kleuren komen beter van het doek af zetten als van de kunststof plaat die ik eerst had (gek he :9). Ik ben er nu al blij mee...

    Binnenkort ook nog een mooi zwart frame'pje eromheen maken als omlijsting. Schijnt ook wel contrastverhogend te werken, en ziet er wel netjes uit :)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina