Vandaag eindelijk de tijd gehad om mijn met mijn nieuwe doek te gaan spelen.
Hij zat in een mooie kunststof buis in folie opgerold, met ook nog een extra laag plastic tussen het doek, toen ik binnen had gekregen. Superstevig en goed ingepakt.
Aan het doek zat een ruwe en een gladde kant. Ik wist niet zeker welke ik moest gebruiken, dus ik heb nog even gemailed naar de winkel om het te vragen: de ruwe kant.
Ik heb aan de achterzijde van mijn plaat aan alle rande dubbelzijdige tape gedaan, en de onderzijde van het doek vastgeplakt aan een kant. Ik heb vervolgens het hele doek eroverheen geslagen en de plaat op een stoel gelegd:
Toen moest ik het op een op andere manier goed strak gaan plakken, want er zaten nog wel wat bobbels in. Dat is best lastig op een plaat van 160x90 . De kunst bleek gewoon op in het midden te beginnen en het doek in éé'n beweging naar de losse kant toe te wrijven en dan stukje voor stuk de rand vastplakken. Het was ff uitvogelen voordat ik het doorhad, maar het zit er nu lekker strak op. Mede doordat het dus een rekbaar doek ging dit erg goed.
Toen was het even vogelen hoe ik de uitstekende flappen erachter ging doen, want doordat op een aantal plekken uitgerekt was en zeker in de hoeken was het lastig vouwen. Maar het is gelukt
Zo staat het nu in mijn kamer, met de boxjes nog op doosjes (binnenkort stands maken):
Ik heb het nog niet in het pikdonker uit kunnen testen, maar met het verduisteringsrolgordijn naar beneden is er al een enorm verschil te zien. Het zwart is echt goed donker (ben benieuwd in het donker ) en daardoor zijn de contrasten nu al beter. Ook de kleuren komen beter van het doek af zetten als van de kunststof plaat die ik eerst had (gek he ). Ik ben er nu al blij mee...
Binnenkort ook nog een mooi zwart frame'pje eromheen maken als omlijsting. Schijnt ook wel contrastverhogend te werken, en ziet er wel netjes uit
Laatst bewerkt: 17 jun 2006